Jump to content

HKS

Medlemmer
  • Content Count

    11643
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    3

HKS last won the day on August 21 2015

HKS had the most liked content!

Community Reputation

2278 :)

About HKS

Profile Information

  • Kjønn
    Mann

Recent Profile Visitors

10692 profile views
  1. Turing har USB-C, eller VirtualLink, men det ble primært kun brukt på Founders Edition kortene, mange AIB droppet det. Det er heller ingen VR-headset som bruker kontakten, så standarden er vel sett på som død nå. Derfor ble kontakten droppet på Ampere.
  2. Som sagt, Simula er et forskningsinstitutt. Smittesporing kommer sikkert til å være et forskningsområde de kommer til å jobbe videre med i årene fremover.
  3. Nvidia har sagt at de kommer til å bevare ARM sin lisensieringsmodell. Det kommer høyst sannsynlig også til å være ett av kravene fra myndigheter til at de får lov til å kjøpe ARM.
  4. Jepp, og A100 er også produsert hos TSMC. Hvis man titter på andre nyheter så er det tydeligvis ikke helt "roserødt" hos TSMC heller: https://www.bloomberg.com/news/articles/2020-09-15/sony-is-said-to-cut-ps5-forecast-by-4-million-due-to-chip-woes APU i konsollene er en mye mindre kompleks brikke enn hva GA102 er.
  5. Simula fikk ikke 50 millioner i mars. Riktig sum er rundt 5 millioner, hvorav en stor andel av dette gikk videre til andre partnere som var med på utviklingen. Hvis du igjen faktisk tar deg bryet med å lese rapporten (faktisk første avsnitt i introduksjonen) så ser du hvorfor Simula fikk i oppgave å utvikle denne appen på under 5 uker. https://www.simula.no/sites/default/files/sammenligning_alternative_digital_smittesporing.pdf
  6. Den er ikke uten "posisjonssporing". Google sporer alle Android-brukere som bruker GAEN [1]. [1]: https://www.scss.tcd.ie/Doug.Leith/pubs/contact_tracing_app_traffic.pdf
  7. Hvis du faktisk leser rapporten så skrivel Simula at de ikke har til hensikt med å levere anbud for å utvikle en ny app. Simula er ikke et IT-utvikler, de er et forskningssenter. ... som nå sikkert får muligheten til å levere et anbud for å utvikle en løsning... Som det også står i rapporten fra Simula, som det er bekreftet fra forskere på Trinity College i Irland så viser det seg jo at GAEN allikevel ikke er så bra med hensyn på personvern... Google lagrer informasjon som alle Android-brukere som kjører GAEN...
  8. Jepp... Blir en spesialutgave av 3090 med VGA-utganger for CRT-skjermer... 🤪
  9. Hvis du ikke spiller i 4K er 10GB mer enn nok i mange år fremover. Tror folk overvurderer minnemengden, det er også verdt å være klar over at et spill ofte allokerer mer minne enn hva det egentlig bruker. Derfor er det en veldig dårlig ide i se på verktøy som GPU-Z. 10GB er tilfeldigvis også det som er tilgjengelig for grafikk på Xbox Series X (sikkert omtrent det samme på PS5 også)...
  10. Det er lov å håpe at APIer om DirectML som nå er en del av DirectX 12 vil gjøre det enklere med bedre NPCer. Dessverre har spillogikk lenge hengt langt etter annen software, det er ikke mange år siden 90% av alle spill var single-threaded, noen hadde kanskje klistret på litt fysikk og grafikk som ekstra tråder. NPCer og annen logikk har også i flere år vært begrenset av konsollene (PS4 og Xbox One) som har helt elendige CPUer (les: dårligere ytelse enn Intel Atom), heldigvis forbedrer deg seg sikkelig med den nye generasjonen som har Zen 2.
  11. Rart at konsollene ikke bruker dette da... 🙂 De kunne virkelig tjent masse på å redusere båndbredden på minnet. Ja, det er en custom RDNA2-arkitektur, men merkelig å droppe funksjonaliteten som virkelig hadde spart penger. Uansett, vi er nå i "silly-season", perioden etter Nvidia har vist sine kort, og mange "drømmer opp" AMD sine kort. Ta alt med en stor klype salt. Disclaimer: AMD kommer ikke til å pushe RDNA-kort til compute, så det er kun CDNA (compute-arkitekturen) jeg har kunnskap om. Der er vi enda noen måneder unna release.
  12. RDNA2 bruker shadere (FP16, INT8 og INT4) til å gjøre akselerere AI på konsollene iallefall. Tror nok ikke RDNA2 for PC kommer til å være annerledes. Innenfor AI har software lenge vært AMD sin svakhet. Nvidia har kjørt CUDA og CUDA-X bibliotekene som cuDNN og TensorRT hardt veldig lenge, og det har blitt en industristandard. I de siste generasjonene har hardware som Tensor Cores (egne ALUer som er optimert til spesielle matriseoperasjoner som brukes i AI, og "sparsity" som er bedre støtte for sparse matrisemultiplikasjon i siste generasjon. Nvidia mener at AI kommer til å bli brukt i større grad i fremtidens spill. DLSS er en av applikasjonene for dette.
  13. Bildene som er "lekkket ut" tyder på dette. Det er et GDDR6 med 16GB minne og en 256-bit bus. https://videocardz.com/newz/alleged-amd-radeon-rx-6000-engineering-sample-spotted
  14. Det har også vært implementert for CUDA en god stund. RTX IO gir GeForce RTX 2000/3000-kort tilgang til samme API som Microsoft har på Xbox (DirectStorage), når dette blir klart for PC.
×
×
  • Create New...