Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En kunde ringte nettopp for å spørre etter et grått skjerf hun hadde glemt. Vi har ikke funnet det. Kunden forklarer hvor hun satt, vi fant det fortsatt ikke. Beklaget, og la på. En stund senere ringer hun opp for å klage på at vi ikke hadde kroker i kafeen, fordi hvis vi hadde hatt det hadde hun ikke glemt skjerfet. Selvsagt kjipt å miste ting, men det er jo ikke VÅR feil?

 

Det hadde vært hinsides morsomt å satt opp kroker og så fått denne personen til å glemme noe igjen etter dere hadde fått dem.

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Etter to uker med stengt butikk åpnet vi ny RIMI butikk her. RIMI er jo kjent for sine 3 for 2 tilbud, men dette var en kunde sterkt i mot. Han hadde jo aldri behov for å kjøpe så mye varer og disse 3 for 2 tilbudene gikk ikke overens med dette. Problemet hans var at han bare trengte 2 varer i 3 for 2 tilbudet. Siden det var 3 for 2 måtte han jo ta med den 3dje varen. Noe som var verdens undergang. Det som var enda værre var om han bare trengte 4 varer i et slikt tilbudt. Nå var han jo strengt talt NØDT til å ta med 2 varer ekstra som han ikke hadde bruk for i det hele tatt. I tillegg var jo disse tilbuda bare lureri (digger kunder som påstår vi alltid prøver å lure dem). Vi hadde jo bare satt opp prisen på varene i 3 for 2 tilbudene slik at det egentlig ble like dyrt uansett.

 

Vet ikke helt hva jeg skal si om slike folk. Noen er alltid ute etter å spre kvalm og pisse på alt de ser rundt seg. Heldigvis ender det oftest opp med latter på bakrommet med slike situasjoner, men en lite *facepalm* passer utrolig godt.

 

En ting til som ikke har med kunder eller ansatte. Vanligvis har vi veldig lite brød til overs, men i dag hadde personen som hadde ansvaret for brødbestilling gått totalt berserk. Tror vi brukte 40 minutter på å scanne og pakke alle brøda som var til overs. Har et par bilder av situasjonen:

 

 

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Etter to uker med stengt butikk åpnet vi ny RIMI butikk her. RIMI er jo kjent for sine 3 for 2 tilbud, men dette var en kunde sterkt i mot. Han hadde jo aldri behov for å kjøpe så mye varer og disse 3 for 2 tilbudene gikk ikke overens med dette. Problemet hans var at han bare trengte 2 varer i 3 for 2 tilbudet. Siden det var 3 for 2 måtte han jo ta med den 3dje varen. Noe som var verdens undergang. Det som var enda værre var om han bare trengte 4 varer i et slikt tilbudt. Nå var han jo strengt talt NØDT til å ta med 2 varer ekstra som han ikke hadde bruk for i det hele tatt. I tillegg var jo disse tilbuda bare lureri (digger kunder som påstår vi alltid prøver å lure dem). Vi hadde jo bare satt opp prisen på varene i 3 for 2 tilbudene slik at det egentlig ble like dyrt uansett.

 

Vet ikke helt hva jeg skal si om slike folk. Noen er alltid ute etter å spre kvalm og pisse på alt de ser rundt seg.

Some people just want to se the world burn! Ja, benytter meg titt og ofte av 3 for 2 tilbudet, og er helt greit i og for seg. Selv om de største "vanlige" tilbudene gjerne er noe sjeldnere.

 

Har en Rimi-butikk og REMA-1000 vegg i vegg, og tar de varene som er billigst på hver av dem. :p

Og så er det også Bunnpris og Meny 150m unna, for de gangene det trengs større vareutvalg, eller det er et spesielt tilbud. (som lutfattig student så er jeg rimelig flink på å vite hvor det er billigst :p)

Kan ikke skjønne meg på de som klager på tilbud... De står jo fritt til IKKE å velge det.

 

 

Heldigvis ender det oftest opp med latter på bakrommet med slike situasjoner, men en lite *facepalm* passer utrolig godt.

En ting til som ikke har med kunder eller ansatte. Vanligvis har vi veldig lite brød til overs, men i dag hadde personen som hadde ansvaret for brødbestilling gått totalt berserk. Tror vi brukte 40 minutter på å scanne og pakke alle brøda som var til overs. Har et par bilder av situasjonen:

 

 

Huff, look at all the waste jeg kunne fortært meg i gjennom. Mye kunne jo fiiint holdt en ukes tid i mine øyne. :p

Lenke til kommentar

Jeg tillater meg å komme med en historie der jeg selv var kunden, og håper det er greit.

 

snipp...

Whoho, fantastisk historie! :D Haha.

 

Av en eller annen grunn kjente jeg meg litt igjen. Overlegne eller litt vell hissige kasserere/personer som skal stå på kravene lenge før du får forrettet din sak er noe for seg selv.

 

Håper sjefen finner ut av dette og gir henne et pisk på fingrene.

Endret av Andrull
  • Liker 1
Lenke til kommentar
*snip*
Morsom historie, men det er noen ting jeg undrer litt over. Hvorfor sa du ikke ifra til junkiene i stedet for å gå helt til kassen og hente hjelp der? Hadde du sagt noe til junkiene hadde de nok stukket rimelig kjapt, og sannsynligvis sluppet filmene de stjal. Og hvem er så idiot at de plasserer helt nye filmer i plast rett ved utgangen? Å sette dem med inngangen er en ting, men utgangen? Da ber man om bråk. Tror faktisk aldri jeg har sett filmer pakket i plast stå til utstilling. Det er alltid bare tomme cover.

 

Det blir nesten som en av de der pinlige fra virkeligheten-historiene i FMH, der en fyr holdt på med dama i over en time, kameraten sto utenfor og dro laksen i tyve minus, og så videre. Morsom historie, men troverdig? Kanskje, kanskje ikke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...