Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jobber på et kundesenter og sitter på både mail og telefon. Fikk en mail fra en kunde som lurte på om sofaen var i svin eller hundehud. For hvis den var i svin eller hundehud så måtte han avbestille sofaen..

 

.. Og i Norge så selger vi jo selvfølgelig sofaer av hundehud eller grisehud for den saks skyld :p

Endret av Durochris
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jobber på et kundesenter og sitter på både mail og telefon. Fikk en mail fra en kunde som lurte på om sofaen var i svin eller hundehud. For hvis den var i svin eller hundehud så måtte han avbestille sofaen..

 

.. Og i Norge så selger vi jo selvfølgelig sofaer av hundehud eller grisehud for den saks skyld :p

Tja, når jeg tenker over det skulle det egentlig ikke forundret meg. Skinnsofaer lages jo typisk av lær (dyrehud), uten at det er spesifisert fra hvilket dyr. Selv om storfe sikkert er vanligst, er det sikkert ikke umulig å lage møbler med hud fra andre dyr også. Tidligere lagde man bl.a. fotballer av griseblærer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tja, når jeg tenker over det skulle det egentlig ikke forundret meg. Skinnsofaer lages jo typisk av lær (dyrehud), uten at det er spesifisert fra hvilket dyr. Selv om storfe sikkert er vanligst, er det sikkert ikke umulig å lage møbler med hud fra andre dyr også. Tidligere lagde man bl.a. fotballer av griseblærer.

 

Men av hund?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Ja, finnes det egentlig en bedre måte å hedre minnet etter Fido på enn å gjøre ham til fast inventar etter hans død? Tviler dog (sorry) på at hundehud er særlig egnet til møbeltrekk, så det finnes bedre løsninger. post-69468-0-10198100-1355943954_thumb.jpg

 

hehe snakker om måter å hedre fido på, når bikkja til typen til mamma (phu, mange til) kvelder for godt så blir den utstoppa og satt hjul på slik at han fremdeles kan gå tur med den...

Lenke til kommentar

Merker jeg missliker arrogante 3. parter for tiden. Hadde en prat med en i dag som mente en medarbeider var udugelig pga. en løsning som han hadde valgt. Det 3. part ikke vet er at vi skisserte 4 andre løsninger, der i blant løsningen 3. part mente var bra. Den ble forkastet fordi den ikke kunne brukes pga. manglende ytelse og plass. Enda bedre var det at han jamret over detaljer og måtte ha hjelp før han i det hele tatt hadde prøvd å sette seg inn i saken. Synd han la på før samtalen var over, for jeg skulle gjerne hjulpet vedkommende. Men jeg tror det må ha vært en tulletelefon, for så mye tull har jeg aldri opplevd på 4 minutter og 48 sekunder.

Arroganse og uvitenhet kjenner virkelig ingen grenser.

Lenke til kommentar

Tja. Ikke fult så gøy når man poster en 15 år gammel historie fra internett. Oversatt med Google-translate....

 

Jeg fikk denne på mail fra en bekjent, og jeg oversatte den selv til norsk siden hun skrev hele greia på tysk. :p

 

Men noe fra min egen jobb:

 

Kunde: Hei. Har du original papirene på denne BMWen, chassis *xxxxxyyy*?

Jeg: Beklager jeg har ikke papirene her.

Kunden: Ok. Kan du da sende kopi av papirene til meg?

 

Altså, når jeg ikke har original papirene, hvordan er det da mulig for meg å sende kopien av disse?

Lenke til kommentar

Jeg fikk denne på mail fra en bekjent, og jeg oversatte den selv til norsk siden hun skrev hele greia på tysk. :p

 

Men noe fra min egen jobb:

 

Kunde: Hei. Har du original papirene på denne BMWen, chassis *xxxxxyyy*?

Jeg: Beklager jeg har ikke papirene her.

Kunden: Ok. Kan du da sende kopi av papirene til meg?

 

Altså, når jeg ikke har original papirene, hvordan er det da mulig for meg å sende kopien av disse?

 

Det kunne misforstås som at du ikke hadde de tilgjengelige nå.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Noen flere gullkorn å dele med? Bare kjør på. :)

Den historien minner meg om da tanten min ringte meg for klagde over trøbbel med PCen. Hun sa at nå hun gikk på internett kunne hun ikke gjøre noen ting. Sånn hun forklarte det hørtes det ut som om hele skjermen var ødelagt, og en stund fryktet jeg det verste. Hadde harddisken kræsjet? Var skjermkortet røket? Tok over en time å kjøre til henne, men frem kom jeg da. Satte meg foran PCen, slo den på og prøvde å tenke ut mulige løsninger på problemet. Det viste seg å bli en del lettere enn jeg hadde trodd: Hun hadde klart å flytte browservinduet halveis ut av bildet. Jeg maksimerte det, og dermed var saken løst. Vi kan mildt sagt si hun ble flau... :p
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...