Jump to content

FrankBjarne

Medlemmer
  • Content Count

    6661
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    3

FrankBjarne last won the day on July 21 2013

FrankBjarne had the most liked content!

Community Reputation

3485 :)

About FrankBjarne

  • Birthday 01/08/1983

Profile Information

  • Kjønn
    Mann
  1. Det har de jo nevnt ved flere tilfeller hvorfor. WoW i vanilla og BTC er veldig forskjellig fra hvordan ting fungerer i dag. Før i tiden kunne man ikke spille med personer fra andre servere, dele AH med server groupen sin, områder var ikke instansiert på samme måte og i vidt og bredt kan de ikke bare dra wow classic verdenen inn i den nye serverinfrastrukturen. Det å sette opp igjen den gamle serverinfrastrukturen er heller ikke aktuell da de mest sannsynlig ikke har det liggende på lager noe sted og at dette er uhorvelig dyrt å sette opp igjen. Dette betyr at de må oppdatere det gamle innholdet slik at de enkelt kan bruke det i den nyere og mer stabile serverinfrastrukturen. Det virker kanskje som en lett oppgave, men det er nok ikke så enkelt at de bare kan drag-and-drop fra Classic for at det skal fungere. Jeg vil heller at de lager en "kopi" av classic i de nye systemene som fungerer klokkerent på dagens datamaskiner, enn at de rusher ut en "private server" som ikke innehar noen moderne teknikker/optimaliseringer.
  2. Ta Stardew Valley, for eksempel. Én fyr satt og jobbet med det i flere år. Det var et enormt arbeid han la inn i det, og det kostet enormt mye tid og krefter, for ikke å snakke om økonomisk. Så da spillet endelig kom ut, ble det spredt på piratsider omtrent fra dag én, og fyren satt igjen uten en krone for alt strevet. "Alle" er enige om at spillet er et mesterverk, men fyren som lagde det får ingenting igjen for det. Hvordan tror du han føler det nå? Nå gikk det heldigvis ikke sånn med han, og han er godt i gang med neste prosjekt. Men det er realiteten når vi snakker om piratkopiering. Samme hva man kaller det, handler det om å ta ting som ikke er ditt, og drite i å betale for det. Det får enorme konsekvenser - inkludert for deg selv, når du sitter der med always online osv. Når man leser om utviklere som går konkurs er det lett å tenke huffda, det var kjipt. Men det er også lett å glemme at dette er folk som har jobbet i årevis med noe de er svært engasjerte med, og nå sitter de der plutselig uten jobb. Og du klarer likevel å forsvare piratkopiering? Piratkopiering sprer informasjon og sørger for at flere får vite om spillet. Jeg tør å påstå at Stardew Valley ble så stort som det gjorde på grunn av piratkopiering. Om noen piratkopierer er det ingenting som tilsier at denne personen ville kjøpt spillet om det ikke var tilgjengelig utenom. Det blir heller større sjanse for at personen kjøper spillet, fordi de har hatt muligheten til å teste det ut. Om noen piratkopierer så blir det ikke som å ta spillet i butikken eller snike på kino. Det er helt greit at det moralskt sett ikke er ok, men det handler om det større bildet og hva utvikleren faktisk får ut av det. Jeg tror ikke du kan finne ett eneste spill som har solgt værre på grunn av piratkopiering, snarere tvert i mot. Det handler heller ikke om tiden personen har puttet inn i produktet, selv om jeg bruker en uke på å tegne en strekmann, så betyr ikke det at den tegningen er verdt en ukes lønn eller strev. Hele diskusjonen rundt piratkopiering er bare en moralsk fallem og enden på visa er at det alltid vil eksistere. Det finnes alltid noen som ikke er villig å betale full pris.
  3. Forskjell på en situasjon hvor noen pusher gambling på barn under 18 år, og når noen kaster litt dritt i en Discord. Dette har ingenting med gaming å gjøre, og alt med drama og clickbait å gjøre. En twitter melding og noen linjer fra Discord er da strengt talt ikke noe form for nyheter. Det eneste jeg fant i denne artikkelen var spekulasjoner og antagelser, ikke et snev av faktisk journalistikk. Spesielt ikke når denne artikkelen i bunn og grunn er en kopi av reddit posten om det samme. Men slapp av, jeg tror de fleste forventer at ihvertfall 20% av artikkelene på Gamer.no er vås og irrelevanse, så det går helt fint
  4. Massive har gjort en enorm tabbe, men man kan ikke forvente noe annet fra en utgiver som Ubisoft. Spillet var på vei nedover fra dag en. Problemer med TD hittil: - Talent som gir bullets på headshots glitcher ut våpen, dukker opp i samme patch som incursions. - Weapon/Gear talents som ikke gir noe effekt eller som er alt for mye bedre enn andre talents. - NPCer dytter meg ut av cover, andre spillere dytter meg inn i terreng. - Mobile Cover er fortsatt i spillet, selv om det kun blir brukt til glitching. - Incursions tok 6 uker for å slippes, består av ett stort rom hvor fiender kommer i waves. Kun en incursion sluppet. - Incursions er mer bugget enn resten av spillet, føles ut som en trøstepremie. - DZ blir bare exploited og alle løper rundt med 100% uptime på signature skill, samt en haug med andre exploits og hacks. - DZ meta består av face-to-face kamper hvor man trykker våpenet opp i ansiktet på fienden. - Multipliers for enkelte stats fungerer motsatt! av det de skal(protection from elites gjør at du tar mer damage fra elites). - Unit testing eksisterer ikke og de slipper content updates uten noe testing. Mon tro om de tester spillet kun slik de mener at det skal spilles. - De straffer legit spillere som ikke bruker exploits samtidig som de straffer de som bruker exploits. - Alt som kan endre spillet til det bedre kan ikke gjøres i hotfix, noe som hinter til et horribelt system på patching, osv. Dette er kun det jeg kommer på, og alle problemene er store nok til at de skal dukke opp under vanlig intern testing. Noe som Massive helt klart ikke har gjort. De har ikke en gang sjekket om matematikken bak hovedmekanikken fungerer som den skal. Vi får se hvordan det utvikler seg i løpet av de første 6-12 månedene. Mest sannsynlig går det samme retning som D3 og vi vil nok ikke se noen massive oppgraderinger før om 12 måneder, om spillet fortsatt lever.
  5. Reaksjonsevne er viktig i souls-spillene, men du kan fint gå en tower shield turtle build og fortsatt ha muligheten til å fullføre spillet. Fokuser mer på defensive stats som Vigor(HP), End og Vitality(hvor tungt utstyr du kan bære) og gå rundt med et skjold som blokkerer 100% physical damage. Start med en class som fokuserer på dette(Knight). Eller du kan øve deg på fiendene i starten av spillet. Ikke slå de direkte, men unngå angrep ved hjelp av dodge roll og bevegelser. Når du klarer å unngå disse vil du forstå grunnprinsippet av spillet. Etter det må du lære deg bossene og vite når og hvor du burde dodge-rolle for å yte mest mulig skade mot bossen uten at du selv tar skade. Dette er selvsagt lettere om du har spilt noen av de forrige souls spillene, men du vil nok lære deg det meste etter første gjennomspilling. Etter dette kan du begynne å utforske andre spillestiler, noe som vil være lettere når du har basics under kontroll.
  6. Kabelen på X2 er allerede 0.2-0.4Ohm så jeg tror ikke du vil høre stor forskjell, om V-Moda sin holder lav resistans. X1 sin kabel derimot, har en resistans på rundt 1.8Ohm og du vil høre markant forskjell der.
  7. De har jo 4 høyttalere i vær klokke i følge bildene og videoen.
  8. Jeg vil si det er umulig å vite kvaliteten på "surround" lyden i disse hodetelefonene, men jeg har ikke troa på at det er noe nytt og utrolig. Mest sannsynlig en over-engineered hodetelefon som ofrer alt for mye for å opprette en "surround-følelse". Ingen andre hodetelefoner har fått bedre lyd av å dytte flere høyttalere inn i noe på den størrelsen. Ikke ser jeg for meg at noen kommer til å bruke så store hodetelefoner ute blant folk. Litt for mye "ooh, what a revolution" gående i den kickstarteren til at jeg får troa. De får det til å virke som om alle kommer til å bruke disse uansett hvor de befinner seg. En sammenligning mot "generic gamer headphones" er ikke akkurat et fortrolig utgangspunkt og sier svært lite om kvaliteten på lyden. Om de brukte G35 som generic gamer headphone så vil jo lyden være utrolig bra i forhold, nesten uansett hva de finner på. Dårlig batteritid på AUX er det som gjør at disse er usannsynlig for min del. 10 timer batteri om man ikke bruker USB. Hva jeg tror dette kan passe til er de som nå bruker "generic gamer headphones", og som kun er ute etter gimmicks.
  9. Tror alle var der de første gangene. Så blir man oppslukt fordi man alltid blir bedre, og plutselig har man brukt 200+ timer i spillet. Jeg hadde vel 300-400 deaths + 90 timer i DkS2 på PS3 før jeg runna det, før jeg i det hele tatt startet på NG+. DkS1 har jeg alltid funnet lettere pga. dodge-roll fungerte så mye bedre da, noe de har tatt tilbake i DkS3. DkS3 virker så langt som det beste spillet i serien. Bloodborne ble ødelagt for min del først gangen jeg spilte gjennom det. Etter at PS4 sto på mer enn 12 timer ble bossene lettere, så nightmare bossen, osv. aldri phaset. Noe som gjorde at totalopplevelsen ikke ble like god.
  10. Creative(selskap kjøpt av creative) hadde vel noe Binaural HW løsning ute på markedet rundt 2000 tallet, men det ble borte. Om jeg husker riktig sitter de samtidig på patenter som gjør det vanskelig for andre å lage en lignende løsning. Det finnes, men det er ikke kjent nok for folk flest til å bli brukt. Vi er mer fokusert på bilde enn på lyd. Binaural er veien å gå om man vil ha realistisk surround lyd i hodetelefoner. Simulerte høyttalere er ikke akkurat noen optimal løsning og passer ikke inn for hodetelefoner. Jeg tror Unreal 1 tok i bruk binaural teknologi, noe som resulterte i mye fyldigere og "ekte" lyd.
  11. Rotet rundt selv en stund, slik som alle de forrige spillene. Forskjellen er at jeg løp rundt i firelink shrine med coiled sword i bonfire, uten å se at jeg kunne fast-travele derfra. Lenge siden jeg har spilt DkS2, så glemte helt bort funksjonen. Liker at de har hentet de beste elementene fra både DkS1+2, DmS og Bloodborne og samlet de i DkS3. Bottom line er at DkS og DmS er litt kryptiske, noe som øker vanskelighetsgraden betraktelig. Du kan velge å få hjelp til hvor du skal fra internet, men de vil fjerne litt av gleden. Det finnes ikke noe bedre enn å fullføre et DS spill helt uten hjelp fra internett. Husk å snakke med alt du ser, helt til de repeterer det forrige de sa. Følg med på hva alle sier og prøv å tyde hva de mener. Ofte gir de deg rett-frem forklaringer gjemt bak spesielle setningsoppbygninger.
  12. Herald er grei å starte med. putter noen tips i spoiler
  13. Til gjengjeld får du mye bedre items. Tror de fleste HE ilvl 31 blueprintsa fortsatt er samme pris.
  14. Incursions var jo noe det også, ikke veldig imponerende. QoL = null i The Division atm, alt kjemper mot deg. Spamme space for å dodge, sitte fast i cover, spamme mer for å komme ut av cover, rulle inn i et hjørne for så å sitte fast i en usynlig vegg.
  15. Pakhan er helt ok, veldig greit startvåpen for PVE, men ikke noe særlig i PVP. Du bruker ikke credits på noe annet, og får rundt 20k per challenge mode, så du tjener de fort opp igjen.
×
×
  • Create New...