Gå til innhold

Tråden for de hodetelefonofile


miCro

Anbefalte innlegg

Jeg trenger litt hjelp til valg av nye hodetelefoner. Jeg har vært fornøyd eier av Klipsch Mode M40 i noe over ett år nå, men for ikke lenge siden knakk litt av plasten slik at jeg ikke får tilstrekkelig trykk mot øret som fører til at puta ikke dekker til. Greie som Komplett er, fikk jeg Koss QZ900 i erstatning som på de fleste måter gjør samme jobb som M40, men jammen knakk de hodetelefonene også. Derfor trenger jeg åpenbart nye hodetelefoner.

 

Dette er hva jeg ønsker:

  • Støyreduksjon som kan slås av og på
  • Høre på musikk selv om batteriet er flatt
  • Dekker øret
  • Avtakbar kabel

Jeg er villig til å betale det som trengs for å få tak i noe som fyller disse kravene og har god lyd! Takk for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det meste som kommer ifra Monster blir gjerne slaktet på lydkvalitet.

Nå har jeg ingen erfaring med Inspiration selv, men denne testen her sier det fint.

 

For det første låter disse en smule bedre enn Beats, som er det nærmeste vi kommer en sammenlikning. Likevel er ikke Inspiration like nøytrale og homogene i lyden som mye brukte modeller fra AKG, Sennheiser eller Beyer Acoustics,

 

http://www.tu.no/tester/2013/01/07/hodetelefoner-med-mye-moro

Lenke til kommentar

Få her som nevner Asus Xonar Essence One some Dac og Hodetelefon forsterker, et av mine beste kjøp i fjor var denne. Har dog også fått muses opams som jeg skifter ut om jeg har lyst på annet lydbilde. Har solgt bort Audioengine D1 Premium og 2 tube amps som ikke blir brukt mer pga denne. Eneste negative er at den er stor, men den kjører jo utgangen til mine aktive pc høytalere via xlr og rca ut til Little Dot MK5 som er veldig god med 600ohm beyers. Alt annet er som regel plugget i headphone ut på the Asus XEO.

Lenke til kommentar

Ser etter et par nye hodetelefoner. Gamle "trofaste" KOSS stoppet og fungere og har ikke kvitteringen x)

 

Det jeg vil ha er:

  • Støyreduksjon som er mulig og slå av og på
  • Knall lydkvalitet
  • Dekker hele øret
  • Ikke alt for dyre, max 2000

Takker på forhånd på evt svar :)

Endret av Sebbz
Lenke til kommentar

Kjøpte meg Burson The Conductor idag! Gleder meg vilt :D Blir min første skikkelig high end amp.

 

Fått hørt på denne ennå? Inntrykk og dom så langt?

Har HA160 selv og er svært fornøyd sammen med Sennheiser hd650. Vil tro Conductor er hakket over igjen og er spent på dommen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...