Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Morsomme, stilige, idiotiske bilannonser fra Finn.no


Anbefalte innlegg

kremt skrev (2 minutter siden):

Det er en ren showbil, som ikke er min greie. Det er bare en måte for 50-60 år gamle gubber å vise at de har en del spenn på. Men bilen i seg selv er fullstendig ubrukelig til det som er formålet med en bil. Jeg liker bedre rat-rod og biler med patina, som du ikke er redd for å bruke.

poenget var bare at hvis man ikke har noe hyggelig å si, hvorfor gidde si noe negativt?

si at du eier en rat-rod som du er glad i og veldig stolt av,

du drar på bilshow og stiller den ut,

så kommer det gående folk som sier f.eks. "å herlighet har du sett noe så harry og jævlig.. fyren som eier bilen er sikkert amcar frelst, har stor mage, røyker og spiser pizza hele tida.. jaja han dør vel sikkert av kols snart"

Asså jeg bare syns det er ukultur.. jeg lever av ordene har man ikke noe hyggelig å si så lar man være.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...
Skavold skrev (36 minutter siden):

Med bilder som enten er helt ute av fokus eller screenshots fra gammel annonse.

Dette er også en klassiker:
«Alle problemene er bare sensorer som må byttes ikke en dyr påkostning.»

Hvorfor fikser du det bare ikke, da?

Jeg har faktisk vært i den situasjonen selv, hatt en gåen topp f.eks som jeg ikke gadd å bytte pakning og frese over. Bulker, riper, løse vindusvisker, stereo mangler.... Er det virkelig uforståelig at noen velger å drite i det og bare selge?

Grunnen til at man ofte ikke gidder er tid, interesse eller at man rett og slett er lei av prosjektet. Det skjer ofte i bilnorge.

Sier IKKE at det absolutt er tilfelle her, men jeg skjønner hva selger mener. 

Lenke til kommentar
DrAlban3000 skrev (28 minutter siden):

Er det virkelig uforståelig at noen velger å drite i det og bare selge?

Absolutt ikke, så lenge selger er ryddig på å forklare hva som er feilsymptomene. Så får det være opp til potensielle kjøpere om de vil ta  det selger skriver om at det "er bare sensorer som må byttes" på ordet, eller om det kan være lurt å legge inn et bud som tar høyde for at det kan være mer kostbare ting som er galt. (OE/OEM sensorer til BMW er forøvrig ganske dyre i seg selv). 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Problemet oppstår når selger bagatelliserer det som må gjøres. Enkelte ganger er det ganske innlysende for de fleste at det er jobben som koster mye og ikke delen, som: toppakning, utløserlager, pakning på oljefilterhus, sveise inn bakskjerm/kanal, etc. Utrolig nok har jeg sett ved flere anledninger at overnevnte deler følger med salget og da er det liksom greit, som om det er like enkelt å bytte de tinga som å bytte ett hjul. Verre blir det når "bare en sensor" som skal byttes og den følger med, "5 min jobb". Mange har fått for seg at OBD-feilkode = del som må byttes. I de verste tilfellene har jeg sett folk kaste mange tvilsomme sensorer og Kina-deler på bilen slik at når det opprinnelige problemet egentlig er fikset så er det sikkert 5 nye som har oppstått. 

Det er helt greit å selge uferdige prosjekt, men det bør gjenspeile seg i prisen. Hvis du selger noe til la oss si 50k og mener at "det tar bare 5 min å fikse, ergo ingen prisavslag pga. denne feilen" så bør du tenke en runde til.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg stussa hvertfall veldig over:

""Mye av pengene gikk til utseende, men også litt til slitedeler.""

"Merkene rundt på bilen ellers ser man omtrent ikke før man blir fortalt at dem er der."

"Varsellampe på airbag og rattvinkelsensor(bavaria gjorde dårlig jobb og fikset ikke prob)"

Her ringte det noen bjeller hos meg iallefall..

Man kan også se det er tatt screenshot av en tidligere annonse hvor han hadde 42 bilder..

Dette er jo også litt sånn "huhh.. ja hvorfor har du det? virker jo som en slapp kar".

Poenget er ikke å sverte eller knuse personen som har lagt ut annonsen.. men heller å si ifra at en såpass dårlig annonse kan du bare ikke legge ut.. for det blir å kaste penger rett ut av vinduet.. og bilannonse koster jo litt. For jeg tipper ikke mange kommer til å bli interessert i bilen når de leser om ting hvor man prøver nærmest å skjule at bilen har noe feil.

Her føler jeg at less is more prinsippet hadde hjulpet selger veldig.

Det er nok uansett en del som må gjøres med bilen før den blir helt 100, og prisen er nok sånn sett sikkert for høy, men jeg tenker hvem gidder i det hele tatt og nærme seg bilen når selger framstår som litt rotekopp, så det er egentlig litt synd enkelte ikke helt tenker seg om før de legger ut. Man skal være ryddig og konkret mener jeg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
17 hours ago, Javisst said:

12 eiere... Må ha gått på rundgang denne her.

Ja og nei, man må nesten innom SVV og sjekke. Så nettopp på en bil som har vært innom forhandler hver gang. Altså: eier - forhandler - eier - forhandler - eier - forhandler - forhandler. I realiteten 3 eiere, men oppført med 7 stk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...