Gå til innhold

Omtale av FIFA 08 (PS3/X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Å, mimrer tilbake til vidunderlige FIFA 2000 dagene... Da jeg fortsatt kunne nyte et fotballspill fra EA. Husker jeg var den verste FIFA-fanboyen i nabolaget, og det til tross for at hvert spill kunne irritere huden av meg. Jeg hørte det fantes en frelser i PES, men jeg nektet å lytte. Helt til jeg kjøpte FIFA 07 på 360. Spillet var et makkverk, og samme dag løp jeg ned butikken og svidde av en ny 500-lapp på PES. Jeg var frelst og sverget at jeg aldri skulle vende tilbake til gudeløse FIFA.

 

Det er likevel godt å høre at 08 er bedre enn 07. Men at det fortsatt finnes store irritasjonsmomenter er frustrerende å høre på. Er utviklerne talentløse eller giddalause? Håper for guds skyld det er sistnevnte.

9569762[/snapback]

 

 

Heheh kødde du ! Har AKKURAT samme historie her. Borsett fra at jeg var FIFA fan boy siden 96 frem til 2007. Har vel utallige timer FIFA spilling, spesielt FIFA WC 06.

 

Ble sykt skuffet av Fifa 2007, hørte at pes skulle være bra. Kjøpte dette uten å i det hele tatt ha prøvd et PES spill. Nå er jeg rett og slett frelst. Fifa frister ikke litt lengre :p. Blir klart PES 2008 på meg ettersom FIFA skuffet igjen :(

Lenke til kommentar

Er det bare meg eller kan man høre det helt hit til lille norge når EA synger ut Cha Ching $ sangen? hørest mer ut som en blanding av melking av ei ku og kronestykker som faller imens soloen består av ett gammelt kassaparat som åpnes.

 

Vel spill som dette er ren oppfordring til ulovlige nedlastning fordi det er rett å slett for svakt til å svi av penger på.

Lenke til kommentar
Er det bare meg eller kan man høre det helt hit til lille norge når EA synger ut Cha Ching $ sangen?  hørest mer ut som en blanding av melking av ei ku og kronestykker som faller imens soloen består av ett gammelt kassaparat som åpnes.

 

Vel spill som dette er ren oppfordring til ulovlige nedlastning fordi det er rett å slett for svakt til å svi av penger på.

9573047[/snapback]

Word my friend, word.

Lenke til kommentar

Først og fremst vil jeg si at flere av dere er helt patetiske i deres utsagn. Det å basere en vurdering av spillet på en demo er det samme som å stikke fingrene i ørene, ansiktet i sanden og la deres fordommer prege hva dere skal synes om spillet.

 

Jeg har spilt den ferdige versjonen, og føler at Mikael treffer spikeren på hodet når han gir spillet en sjuer. Som han nevner er det en del elementer med spillet som er irriterende, men å kalle det et dårlig spill vitner om at man ikke har spilt spillet med øynene åpne i alle fall.

 

Er det bare meg eller kan man høre det helt hit til lille norge når EA synger ut Cha Ching $ sangen?   hørest mer ut som en blanding av melking av ei ku og kronestykker som faller imens soloen består av ett gammelt kassaparat som åpnes.

 

Vel spill som dette er ren oppfordring til ulovlige nedlastning fordi det er rett å slett for svakt til å svi av penger på.

9573047[/snapback]

 

Det har i de senere år blitt en forferdelig populær ukultur og kalle alt Electronic Arts gir ut for melkekuer, pengemaskiner og så videre. I den årlige bataljen mellom disse to seriene, virker det også som mange ikke tolererer at FIFA-serien selger bedre enn Pro Evolution Soccer, som visstnok åpenbart er et mye, mye bedre alternativ.

 

Greit nok at noen liker PES bedre enn FIFA, men useriøs kritikk av et spill man ikke har spilt ennå, hører ikke hjemme noen plass.

Endret av EmmJay
Lenke til kommentar
Først og fremst vil jeg si at flere av dere er helt patetiske i deres utsagn. Det å basere en vurdering av spillet på en demo er det samme som å stikke fingrene i ørene, ansiktet i sanden og la deres fordommer prege hva dere skal synes om spillet.

 

Jeg har spilt den ferdige versjonen, og føler at Mikael treffer spikeren på hodet når han gir spillet en sjuer. Som han nevner er det en del elementer med spillet som er irriterende, men å kalle det et dårlig spill vitner om at man ikke har spilt spillet med øynene åpne i alle fall.

 

Er det bare meg eller kan man høre det helt hit til lille norge når EA synger ut Cha Ching $ sangen?  hørest mer ut som en blanding av melking av ei ku og kronestykker som faller imens soloen består av ett gammelt kassaparat som åpnes.

 

Vel spill som dette er ren oppfordring til ulovlige nedlastning fordi det er rett å slett for svakt til å svi av penger på.

9573047[/snapback]

 

Det har i de senere år blitt en forferdelig populær ukultur og kalle alt Electronic Arts gir ut for melkekuer, pengemaskiner og så videre. I dette tilfellet virker det også som mange ikke tolererer at FIFA-serien selger bedre enn Pro Evolution Soccer, som visstnok åpenbart er et mye, mye bedre alternativ.

 

Greit nok at noen liker PES bedre enn FIFA, men useriøs kritikk av et spill man ikke har spilt ennå, hører ikke hjemme noen plass.

9573734[/snapback]

 

word...

 

Mange av de som slakter spillet her har sikkert bare prøvd demoen et par ganger uten å mestre det, dermed har de bestemt seg for at det spillet ikke er noe bra.

 

Er ingen Fifa fanboy selv, har aldri eid et Fifa spill i hele mitt liv, og setter meg gjerne ned og spiller litt PES hvis jeg er hos en kompis som har det. Man denne slaktingen jeg leser her syntes jeg rett og slett er patetisk.

 

Jeg har prøvd demoen av Fifa 08 til PS3, jeg forstår egentlig ikke hvorfor alle klager på at man ikke kan møte? jeg klarer ofte å møte ballen jeg, er ikke like god på førstetuch-systemet, men alikavell.

 

Gleder meg til torsdag hvor jeg skal for første gang kjøpe meg et Fifa spill :D

 

Finfin omtale, probs...

Lenke til kommentar

Det er et fotballspill. Det som er viktigst da bør være at det om skjer PÅ BANEN, ikke det rundt (som karrieremodus, managermuligheter, fine tribuner, bla, bla) er morsomt!

 

Fifa er for de som har kjøpt et fotballspill som har kul musikk, fine drakter, fine tribuner, alt som egentlig ikke har med FOTBALL å gjøre (hvis man tenker på fotballsom et spill med to lag som sparker en ball).

PES er for de som har kjøpt et fotballspill og vil nyte det å spille fotball i spillet, ikke alt det andre pisset som ikke foregår på banen.

Så konklusjonen da blir ganske enkel: Om du vil spille fotball i et fotballspill, kjøp PES. Altså: Er du en ekte fotballfan som nyter sporten først og fremst, og ikke alt sirkuset rundt, spiller du PES, ikke Fifa.

 

Bring on the: "Jævla PESfanboy, du hakke peiling. Det du sier er kanskje sant, men du og så ange andre sier det hele tida så vi blir irritert lizm (selv om det du sier jo er sant)"

Lenke til kommentar

Jeg må le litt her. dessverre av en av deres anmeldere.

 

Her uttaler du deg om hva spillere syns om fifa og deres manglende erfaring med fifa 08, samtidig svarer du at visstnok er PES bedre. Burde ikke du vite det før du også uttaler deg?

 

Fotball spill bør handle om fotball. Ikke musikken, hvem bryr seg og sånt når det gjelder fotball?

Eller hvordan menyene ser ut?

 

Alt som betyr noe er når man lager mål så skal det gi en følelse man har gjort noe ute på banen ikke sant? At man har virkelig jobbet for det.

Første gang jeg lagde en perle fra 20meter i PES måtte jeg løpe ut og ta meg en sigg. Jeg var i himmelen. Jeg kunne der og da ikke si hvem jeg var, men jeg kunne si alt om målet i seg selv, hvordan jeg timet motstander til å bomme på meg, tok sats og klinte ballen i krysset.

FIFA har akkurat de samme feilene som det alltid har hatt. Det virket oppstykket. Det er det når du ikke har full kontroll. Feks man ser ballen kommer å gå ut over linjen men spiller vil likevel bruke energi på å nå den.

 

EDIT: DETTE PLAGER MEG:

"Det har i de senere år blitt en forferdelig populær ukultur og kalle alt Electronic Arts gir ut for melkekuer, pengemaskiner og så videre. I dette tilfellet virker det også som mange ikke tolererer at FIFA-serien selger bedre enn Pro Evolution Soccer, som visstnok åpenbart er et mye, mye bedre alternativ.

 

Greit nok at noen liker PES bedre enn FIFA, men useriøs kritikk av et spill man ikke har spilt ennå, hører ikke hjemme noen plass"

 

Useriøs kritikk? FIFA er stykket opp og basert på lisenser. Presentasjon som ikke betyr noe. Sånne unnskyldninger som at fifa er arcade og pes er simulator er useriøst. Hva gjør pes til en simulator? At man faktisk tar kontroll over spilleren?

 

 

PES spillere som er misunnelige på FIFA's salgstall. Vel er ikke dette useriøst så vet ikke jeg. Når sa noen noe som helst om salgstall her? Du brakte dette opp.

Endret av rivaldo
Lenke til kommentar

Konklusjon: Ikke lik EAs FIFA, for da kommer PES gutta og tar deg... Snakk om fanbois. Må vel kunne gå an å synes et spill er bra selv om det finnes andre alternativer som noen syns er bedre. Det burdee gå an å gi anmeldelsen "godt" uten at fanbois til andre spill kommer ut av hulene sine sine og roper "DETTE SPILLET ER RÆVVA, SPILLET JEG SPILLER BURDE FÅTT 10/10 SÅ DETTE SPILLET KAN UMULIG FÅ MERE ENN 3/10".

 

At det går an.

Lenke til kommentar

Jeg ler av deg doba.

Har du testet pes?

 

Greit om jeg kaller deg fanboy av EA SPORTS?

 

1. Du svarer ikke engang på det jeg spør om.

2. Har du prøvd pes?

3. Å nei de diskuterer en artikkel om et spill på et spill forum?? Å NEI!! Hva slag drit er det at man på et forum ikke får lov til å diskuterer en artikkel? Er det ikke det derfor dette forumet finnes?

 

Hvis noen er hysterisk fanboy her så er det vel deg.

 

At det går ann.

Endret av rivaldo
Lenke til kommentar

Mitt inntrykk er at folk legger til dels svært ulike premisser til grunn for vurdering av hva som er et bra fotballspill. Noen syntes selve gameplayet er det helt sentrale, mens andre syntes rammen rundt kampene er minst like viktig (lisenser, musikk, menyer, m.m.) Det er helt umulig å si at det ene er bedre enn det andre da alt koker ned til personlig smak. Noen liker måten fifa er bygd opp på, andre liker bedre pes-modellen. Slik er det bare. Det betyr ikke at det ene spillet er bedre enn det andre. Det betyr kun at folk legger vekt på ulike aspekter ved spillene.

Lenke til kommentar
Først og fremst vil jeg si at flere av dere er helt patetiske i deres utsagn.

 

Den eneste som er useriøs her er EmmJay som kaller folk patetiske fordi vi ikke deler hans mening - eller omtaleren - om spillet - og i tillegg oppfører seg som om karakter 7 av 10 er det eneste riktige - akkurat som om andre omtaler av spillet er feil, eller hvis noen her skulle ha vurdert spillet til en 4 eller 5, eller 6 for den saks skyld, så er det liksom ikke riktig. Jeg håper du er klar over at ingen har rett, at det ikke er noen fasit, at å fastslå en karakter for et spill er basert på subjektive vurderinger, for sånn som du uttaler deg her så høres det ikke ut som du skjønner dette.

 

Kritikken jeg har tatt opp og diskutert rundt, er den som omtaleren selv har nevnt, og han har testet fullversjonen. De feilene han har nevnt, gjør at man ikke kan spille skikkelig fotball, det å ikke ha total kontroll over spilleren du liksom skal kontrollere, det å være på skinner - ikke kunne bryte ut av løp og animasjoner - det at motspillere ikke møter ballen, og at du selv ofte heller ikke kan det, fordi du ikke får full kontroll over spilleren før akkurat i det du får ballene (i enkelte tifeller) - det ødelegger utrolig mye når vi snakker om et fotballspill. Og det er det som skjer på banen. Hva som skjer utenfor driter jeg i, hvis fotballen ikke fungerer som den skal så er det ikke et godt nok spill. Og dette er feil som har vært i FIFA-serien nå i flere år.

 

At du har en egen mening er greit, du kan sitte og nyte dette så mye du vil, men for meg kan ikke dette kalles et fotballspill, sånn som det er nå så er det mer som en interaktiv fotballfilm, du har kontroll over deler av det - men ikke alt. Det er for mye scripted events, animasjoner som ikke kan brytes ut av, osv.

 

Dette baserer jeg på omtalen her, på demoen, på hva andre har sagt om fullversjonen (andre omtaler blant annet, folk som allerede har fått spillet).

 

Det å basere en vurdering av spillet på en demo er det samme som å stikke fingrene i ørene, ansiktet i sanden og la deres fordommer prege hva dere skal synes om spillet.

 

Jeg har forresten aldri, et eneste år av FIFA - og jeg har spilt ALLE - opplevd at selve fotballspillingen har forbedret seg fra demo til fullversjon. Det har vært akkurat likt hver eneste gang. Så hva er problemet da med å dømme selve fotballspillingen, det som skjer på banen, etter demoen? Når det hvert eneste år er identisk med fullversjonen, det er sånn jeg har opplevd det, og mange andre. Og det jeg leser i omtalen bare bekrefter det - at samme feilene som var i demoen også er i fullversjonen.

Endret av BTK
Lenke til kommentar
Først og fremst vil jeg si at flere av dere er helt patetiske i deres utsagn. Det å basere en vurdering av spillet på en demo er det samme som å stikke fingrene i ørene, ansiktet i sanden og la deres fordommer prege hva dere skal synes om spillet.

 

Jeg har spilt den ferdige versjonen, og føler at Mikael treffer spikeren på hodet når han gir spillet en sjuer. Som han nevner er det en del elementer med spillet som er irriterende, men å kalle det et dårlig spill vitner om at man ikke har spilt spillet med øynene åpne i alle fall.

 

Er det bare meg eller kan man høre det helt hit til lille norge når EA synger ut Cha Ching $ sangen?   hørest mer ut som en blanding av melking av ei ku og kronestykker som faller imens soloen består av ett gammelt kassaparat som åpnes.

 

Vel spill som dette er ren oppfordring til ulovlige nedlastning fordi det er rett å slett for svakt til å svi av penger på.

9573047[/snapback]

 

Det har i de senere år blitt en forferdelig populær ukultur og kalle alt Electronic Arts gir ut for melkekuer, pengemaskiner og så videre. I dette tilfellet virker det også som mange ikke tolererer at FIFA-serien selger bedre enn Pro Evolution Soccer, som visstnok åpenbart er et mye, mye bedre alternativ.

 

Greit nok at noen liker PES bedre enn FIFA, men useriøs kritikk av et spill man ikke har spilt ennå, hører ikke hjemme noen plass.

9573734[/snapback]

 

Hva i alle dager? En demo er jo tross alt det de gir ut for å lokke folk til å kjøpe spillet, så jeg vil si det er sjelden at en demo er forferdelig mye dårligere enn det ferdige produktet. Så vidt jeg kan se er det heller ingen som har spilt både demo og ferdig spill og kan fortelle meg om det er forskjeller i gameplayet.

 

Synes kanskje dere bør fjerne den "diskuter artikkelen i forumet"-linken - det blir jo bare dumt når gamer.no sine egne folk begynner å kategorisere innlegg som "patetiske" bare fordi folk er uenige i bedømmelsen av et spill.

 

Edit: leif

Endret av Killer-B
Lenke til kommentar
Her uttaler du deg om hva spillere syns om fifa og deres manglende erfaring med fifa 08, samtidig svarer du at visstnok er PES bedre. Burde ikke du vite det før du også uttaler deg?

9576963[/snapback]

 

Jeg tror du må lese innlegget mitt en gang til, dette har jeg aldri påstått.

 

EDIT: DETTE PLAGER MEG:

Useriøs kritikk? FIFA er stykket opp og basert på lisenser. Presentasjon som ikke betyr noe. Sånne unnskyldninger som at fifa er arcade og pes er simulator er useriøst. Hva gjør pes til en simulator? At man faktisk tar kontroll over spilleren?

9576963[/snapback]

 

Jeg mener du tar feil når du sier at presentasjon ikke betyr noe. Jeg er helt enig med deg i at fotballspillingen bør stå i sentrum av et fotballspill, og jeg er også helt enig i at PES generelt har gjort dette bedre enn FIFA i flere år.

 

Når jeg refererer til useriøs kritikk handler det om "OMGLOL £££$$£$£$$£"-innlegg som ikke et eneste EA spill kan få slippe uten. Heldigvis er mesteparten av dette moderert bort fra denne tråden.

 

PES spillere som er misunnelige på FIFA's salgstall. Vel er ikke dette useriøst så vet ikke jeg. Når sa noen noe som helst om salgstall her? Du brakte dette opp.

9576963[/snapback]

 

Skal være enig i at ordleggingen var uheldig. Jeg mener selvsagt i den årlige bataljen PES vs. FIFA, og ikke eksplisitt i denne tråden.

 

Jeg liker forresten også hvordan du ler av alle innleggene du kommenterer.

 

Den eneste som er useriøs her er EmmJay som kaller folk patetiske fordi vi ikke deler hans mening - eller omtaleren - om spillet - og i tillegg oppfører seg som om karakter 7 av 10 er det eneste riktige - akkurat som om andre omtaler av spillet er feil, eller hvis noen her skulle ha vurdert spillet til en 4 eller 5, eller 6 for den saks skyld, så er det liksom ikke riktig. Jeg håper du er klar over at ingen har rett, at det ikke er noen fasit, at å fastslå en karakter for et spill er basert på subjektive vurderinger, for sånn som du uttaler deg her så høres det ikke ut som du skjønner dette.

 

Kritikken jeg har tatt opp og diskutert rundt, er den som omtaleren selv har nevnt, og han har testet fullversjonen. De feilene han har nevnt, gjør at man ikke kan spille skikkelig fotball, det å ikke ha total kontroll over spilleren du liksom skal kontrollere, det å være på skinner - ikke kunne bryte ut av løp og animasjoner - det at motspillere ikke møter ballen, og at du selv ofte heller ikke kan det, fordi du ikke får full kontroll over spilleren før akkurat i det du får ballene (i enkelte tifeller) - det ødelegger utrolig mye når vi snakker om et fotballspill. Og det er det som skjer på banen. Hva som skjer utenfor driter jeg i, hvis fotballen ikke fungerer som den skal så er det ikke et godt nok spill. Og dette er feil som har vært i FIFA-serien nå i flere år.

 

At du har en egen mening er greit, du kan sitte og nyte dette så mye du vil, men for meg kan ikke dette kalles et fotballspill, sånn som det er nå så er det mer som en interaktiv fotballfilm, du har kontroll over deler av det - men ikke alt. Det er for mye scripted events, animasjoner som ikke kan brytes ut av, osv.

 

Dette baserer jeg på omtalen her, på demoen, på hva andre har sagt om fullversjonen (andre omtaler blant annet, folk som allerede har fått spillet).

9577263[/snapback]

 

Jeg har vel heller aldri sagt at de som argumenterte for seg på en konstruktiv måte er patetiske. Du har selvfølgelig helt rett i å mene akkurat hva du vil, men når folk utbasunerer at FIFA skulle hatt 3-ere, 2-ere og 1-ere, uten å argumentere for hvorfor, blir det useriøst.

 

Hva i alle dager? En demo er jo tross alt det de gir ut for å lokke folk til å kjøpe spillet, så jeg vil si det er sjelden at en demo er forferdelig mye dårligere enn det ferdige produktet. Så vidt jeg kan se er det heller ingen som har spilt både demo og ferdig spill og kan fortelle meg om det er forskjeller i gameplayet.

 

Synes kanskje dere bør fjerne den "diskuter artikkelen i forumet"-linken -  det blir jo bare dumt når gamer.no sine egne folk begynner å kategorisere innlegg som "patetiske" bare fordi folk er uenige i bedømmelsen av et spill.

 

Edit: leif

9577541[/snapback]

 

Du har rett i at det ikke er store forskjellen fra demoen til det ferdige produktet i dette tilfellet, men det betyr heller ikke at en skal dømme spillet fra demoen - uansett hvor bra eller dårlig dette er.

 

Jeg har aldri kategorisert noen som patetiske på bakgrunn av at de var uenig med meg. Det var rettet mot en rekke innlegg med krass og useriøs kritikk, hvor man ikke en gang klarte å stable opp en argumentasjon over eksplisitt hvorfor spillet var så elendig.

 

Jeg ser feilene som både du, BTK, Mikael og en rekke andre har kommentert, men det er forskjellig hvor mye folk lar seg irritere over disse.

 

Det som gjør meg sliten av det hele, er at mange i sin kritikk av FIFA, går rett i forsvarsposisjon og hakker på de tingene FIFA gjør bra (som lisenser, lydside og så videre), og PES ikke. Flere av dere er flinke i å konkretisere hva som ikke gjør FIFA-serien til Guds gave, og jeg tror denne tråden kunne vært langt mer interessant om alle kunne gjøre det.

Endret av EmmJay
Lenke til kommentar

noen liker fifa andre liker pes, enkelt og greit..

Fifa har sine fordeler og pes sine.

Pes er best på fotballen på gresset, fifa det meste annet etter min mening men det betyr ikke at alle andre må synes det og at de tar feil fordi jeg mener noe annet..

 

For mine behov liker jeg fifa best. for de har det jeg liker..

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...