Gå til innhold

Omtale av FIFA 08 (PS3/X360)


Anbefalte innlegg

Jeg ler av deg doba.

Har du testet pes?

 

Greit om jeg kaller deg fanboy av EA SPORTS?

 

1. Du svarer ikke engang på det jeg spør om.

2. Har du prøvd pes?

3. Å nei de diskuterer en artikkel om et spill på et spill forum?? Å NEI!! Hva slag drit er det at man på et forum ikke får lov til å diskuterer en artikkel? Er det ikke det derfor dette forumet finnes?

 

Hvis noen er hysterisk fanboy her så er det vel deg.

 

At det går ann.

9577223[/snapback]

 

Nei, det er ikke greit at du kaller meg fanboy av EA Sports. Det eneste EA spillet jeg har spilt de siste par årene er FIFA - som jeg mener er et godt spill, ikke et supert spill. Grunnen til at jeg caller "fainbois" på enkelte av posterne i denne tråden er at de viser klare symptomer på sykdommen, blant annet den aggressive, hånende tonen ovenfor de som mener at et konkorrerende produkt til ens "eget" spill er godt. Google "fanboy" om du er i tvil.

 

Ja, jeg har spilt ganske mye PES, faktisk. Jeg syns til og med at PES er bedre enn FIFA, men det betyr ikke at jeg mener at FIFA er et dårlig spill. 7/10 er ingen super karakter. Du får vente å se hvilken karakter PES får, før krigen starter.

 

IMHO er diskusjonene i etterkant av anmeldeser på Gamer.no som regel en god ting. Denne tråden begynte også greit, men den degenererte til en klassisk (riktig nok ganske ensidig) fanboy-krig temmelig kjapt.

 

Da jeg innser at jeg selv kanksje ikke bidrar så mye til å forbedre nivået, trekker jeg meg tilbake. Om du da ikke kommer med en virkelig "provoserende" reaksjon på denne posten. ;)

 

Jeg vet at krigen mot fanboyismen ikke kan vinnes, men nå har jeg i allefall fått lettet litt på trykket.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er helt enig med de som mener at det burde være opp til hver enkelt å bestemme om man liker FIFA eller PES best. Folk er forskjellige, og ser forskjellig på hva som er underholdende. Slik er det bare.

 

Men jeg kan vel føye til en tanke jeg har om FIFA vs. PES. Jeg føler at hver gang disse spillene blir anmeldt (omtalt) får FIFA en liten advantage på karakterskalaen. Det føles som om anmeldere forventer en hel ®evolusjon fra Konami, mens FIFA får et klapp på skulderen for forsøket. Etter min mening burde disse småfeilene som har vært i spillet gud vet hvor lenge trekke mye mer ned enn de gjør. De er rett og slett irriterende.

 

Når dette er sagt, skal jeg ikke anklage anmelderen for å gi FIFA "gratispoeng", ettersom (som noen her sa) alt koker ned til om man har hatt det gøy med spillet eller ikke. 7/10 tyder på at Mikael syntes at spillet var underholdende. Ikke at 7/10 er en så fantastisk score heller - så chill litt. ;)

Lenke til kommentar
Jeg ler av deg doba.

Har du testet pes?

 

Hvorfor skal du le av folk? Fordi de har andre meninger enn deg?

Har DU testet fifa08?

 

Jeg forstår heller ikke hvordan folk kan rette kritikk av spillet bare etter en demo. Greit at det kanskje ikke er så enorm forskjell fra demo til fullversjon. Men man får et helt annet helhetsinntrykk av spillet i en fullversjon uansett.

 

Jeg kommer nok garantert til å kjøpe PES08 i år, men jeg skjønner godt at folk liker fifa. Men er det feil at folk er forskjellige? Eller har de ikke lov til å like fifa spillene? Sånn som mange utfolder seg ut her, så skulle man nesten tro at man har gjort noe dumt ved å like fifa-spillene eller EA generelt.

Lenke til kommentar
Først og fremst vil jeg si at flere av dere er helt patetiske i deres utsagn. Det å basere en vurdering av spillet på en demo er det samme som å stikke fingrene i ørene, ansiktet i sanden og la deres fordommer prege hva dere skal synes om spillet.

 

Jeg har spilt den ferdige versjonen, og føler at Mikael treffer spikeren på hodet når han gir spillet en sjuer. Som han nevner er det en del elementer med spillet som er irriterende, men å kalle det et dårlig spill vitner om at man ikke har spilt spillet med øynene åpne i alle fall.

 

Er det bare meg eller kan man høre det helt hit til lille norge når EA synger ut Cha Ching $ sangen?  hørest mer ut som en blanding av melking av ei ku og kronestykker som faller imens soloen består av ett gammelt kassaparat som åpnes.

 

Vel spill som dette er ren oppfordring til ulovlige nedlastning fordi det er rett å slett for svakt til å svi av penger på.

9573047[/snapback]

 

Det har i de senere år blitt en forferdelig populær ukultur og kalle alt Electronic Arts gir ut for melkekuer, pengemaskiner og så videre. I den årlige bataljen mellom disse to seriene, virker det også som mange ikke tolererer at FIFA-serien selger bedre enn Pro Evolution Soccer, som visstnok åpenbart er et mye, mye bedre alternativ.

 

Greit nok at noen liker PES bedre enn FIFA, men useriøs kritikk av et spill man ikke har spilt ennå, hører ikke hjemme noen plass.

9573734[/snapback]

 

Har egentlig aldri vært noen Pes fan Fifa er liksom blitt en tradisjon en selvfølge innenfor fotballspill. Grunnen til det er at spillet er såpass genialt. Men gud kor lite forandret det er. Om folk er villige og fornøyde for at dem har ordnet på lagoppstillingen og slengt inn en liten småfunksjon og fikset littegrann på grafikken ok men det gjør ikke spillet til ett godt spill. bra spill ok men ikke ett godt spill.

 

Fifa kan beskrives som same game different players...

 

Tipper visst vi hadde servert en person som aldri har spillt fifa før og ikke har peiling på lagoppstillingene til div lag og så satt han til å prøve fifa 07 og fifa 08 med at vi har sladdet bort all info om 07 og 08 så tipper jeg den personen ville ha hatt en veldig vanskelig oppgave forran seg og bestemme hvilket som er nytt. tror man må minst på 3 års mellomrom før man kan betydelig merke forskjell. ergo melking.

 

MØØØØØØ!

 

Men se bort ifra min synsvinkel fra EA og fifa "utvikling", og se litt nærmere på selve spillet.

 

Det irriterer meg fortsatt at spillerne når keeperen til motstanderen skal ta utspark er nærmest computerstyrt selv om du har dem "avmerket" det irriterer meg at feks press 8 to take corner etc og så presser man naivt nok på 8 og ingenting skjer men viss man desperat nok presser en av Aswd knappene så dukker det opp, og en siste ting som har nylig dukket opp i 08 som irriterer meg er at jeg føler at hver gang jeg trykker s for å skifte person så vil den ikke umiddelbart skifte. begynte å lure om det var feil med tastaturet der jeg sitter å gir s knappen en ekstra trykk for å få noe ut av det. er det bare meg eller er det en innstilling i selve spillet som kan ordne det?

Endret av Ironmann
Lenke til kommentar
Det irriterer meg fortsatt at spillerne når keeperen til motstanderen skal ta utspark er nærmest computerstyrt selv om du har dem "avmerket" det irriterer meg at feks press 8 to take corner etc og så presser man naivt nok på 8 og ingenting skjer men viss man desperat nok presser en av Aswd knappene så dukker det opp, og en siste ting som har nylig dukket opp i 08 som irriterer meg er at jeg føler at hver gang jeg trykker s for å skifte person så vil den ikke umiddelbart skifte. begynte å lure om det var feil med tastaturet der jeg sitter å gir s knappen en ekstra trykk for å få noe ut av det. er det bare meg eller er det en innstilling i selve spillet som kan ordne det?

9584213[/snapback]

 

Når det kommer opp "press 8 to take corner, 3 to take fast free kick osv." trykker du bare på C.

 

Bare skru den "change player"-tingen til manual, så reagerer spillet sikkert som en helt på "s" ;-)

 

Noe ubeskrivelig irriterende med keepern er:

- den samme gamle keepertabben hvor ballen kan trille mellom bena på keepern eksisterer enda...

- skyter man over, utfor eller i nærheten av mål - men bommer, får keepern ros av kommentatoren. "nice save by the keeper! ol."

 

- Innkastvideoene er av og til ikke av samme person som faktisk tar kastet.

- Seiersjubler etter mål befinner seg en helt annen plass på banen og retning enn hvor goaleren faktisk er og løper.

 

ellers har jeg sett flassevis av animasjonsbrekk og bugs. kjempeskuff.

 

Mye av det nye i fifa er dødsbra(!) - mye er også skygger av PES6 sine funksjonaliteter. :whistle:

 

Fifa er verdt pengene, men PES er verdt mer :ph34r:

Lenke til kommentar

Har fått Fifa 2008 nå, og har også prøvd Pro Evolution Soccer 2008 Demo'en.

 

Må si at jeg syntes PES2008 har (som alltid) et mye mer gjennomført og mer realistisk gameplay. Nå har også PES2008 tatt igjen Fifa 2008 på grafikken syntes jeg.

 

Fifa = lisenser

PES = Realistisk og gjennomført gameplay

 

 

Spilte en Fifa 2008 kamp nå.

Det er jo relativt morsomt, men en litt blek opplevelse av PES.

Men det skjedde en genial ting, som jeg har savnet lenge.

 

Iversen kommer alene med Buffon, jeg sender Buffon ut.

Buffon slenger seg ned og tar ballen mellom føttene på Iversen.

Men sklir utenfor 16metern. RØDT kort til Buffon!

 

Absolutt genialt! Har savnet sånne finesser, artig når slikt skjer.

Lenke til kommentar
Iversen kommer alene med Buffon, jeg sender Buffon ut.

Buffon slenger seg ned og tar ballen mellom føttene på Iversen.

Men sklir utenfor 16metern. RØDT kort til Buffon!

 

Absolutt genialt! Har savnet sånne finesser, artig når slikt skjer.

9588873[/snapback]

Burde det ikke blitt gitt et gult kort i stedet i den situasjonen? Uansett en artig liten finesse.

 

Angående grafikken på pc er det helt tragisk at den er på PS2 nivå, dette vitner om latskap.

Endret av Atald
Lenke til kommentar
Iversen kommer alene med Buffon, jeg sender Buffon ut.

Buffon slenger seg ned og tar ballen mellom føttene på Iversen.

Men sklir utenfor 16metern. RØDT kort til Buffon!

 

Absolutt genialt! Har savnet sånne finesser, artig når slikt skjer.

9588873[/snapback]

Burde det ikke blitt gitt et gult kort i stedet i den situasjonen? Uansett en artig liten finesse.

 

Angående grafikken på pc er det helt tragisk at den er på PS2 nivå, dette vitner om latskap.

9589009[/snapback]

 

Ja grafikken er ikke noe å skryte av..

PES2008 er jo en god del bedre. Til PC hvert fall..

Lenke til kommentar
Prøvde FIFA 08 på PC. Jeg så/følte ikke den store forskjellen fra 07 må jeg innrømme. Er spillet bedre på Xbox360?

9588964[/snapback]

 

FIFA spillene har alltid vært bedre på konsoll etter min mening. Mye enklere å styre å. Grafikken skal være like bra på x360,ps3 og pc

9588994[/snapback]

Spiller med gamepad, men det var uansett ikke det jeg mente. Jeg syns at gameplayet var rett og slett råttent på PC. Grafikken var heller ikke noe å skryte av.

Lenke til kommentar

 

Bare skru den "change player"-tingen til manual, så reagerer spillet sikkert som en helt på "s" ;-)

 

 

9585104[/snapback]

 

Hmm den option der finner jeg ikke på pc versjonen, og dette er noe av det som plager meg aller mest med dette spillet :(.

 

Ellers så synes jeg FIFA 08 er helt håpløst, det som var knallmorro med 07,06 osv var at det var til dels "urealistisk", mye sjanser, hurtige angrep med mye intensitet osv.

 

Var jævlig gøy å spille 07 online, har vel en 600-700 games.

På 07 var det fra forsvar til angrep og tilbake igjen i løpet av sekunder, med dødelige sjanser og heftige rykk fra begge lag, maks fokus for å ikke gå på en av fintene til motspillern og gjorde man det så betydde det ofte stor sjanse imot.

 

Men her i FIFA 08 så måtte de selvfølgelig leke PES, her er realisme plutselig blitt viktig.. nå doper vi ned spillere med ball i beina.

Spillet er så tregt og så lite itensivt at jeg kan lett sitte å se på tv samtidig som jeg spiller.. alt man gjør er jo bare å sentre rundt med normale pingle passninger, kjappe gjennombruddspassninger har jo blitt helt nerfa.

 

Nei huff, jeg får håpe at EA patcher opp dette spillet brutalt snart eller at folk ikke forlater 07.

Lenke til kommentar

 

Bare skru den "change player"-tingen til manual, så reagerer spillet sikkert som en helt på "s" ;-)

 

 

9585104[/snapback]

 

Hmm den option der finner jeg ikke på pc versjonen, og dette er noe av det som plager meg aller mest med dette spillet :(.

 

Ellers så synes jeg FIFA 08 er helt håpløst, det som var knallmorro med 07,06 osv var at det var til dels "urealistisk", mye sjanser, hurtige angrep med mye intensitet osv.

 

Var jævlig gøy å spille 07 online, har vel en 600-700 games.

På 07 var det fra forsvar til angrep og tilbake igjen i løpet av sekunder, med dødelige sjanser og heftige rykk fra begge lag, maks fokus for å ikke gå på en av fintene til motspillern og gjorde man det så betydde det ofte stor sjanse imot.

 

Men her i FIFA 08 så måtte de selvfølgelig leke PES, her er realisme plutselig blitt viktig.. nå doper vi ned spillere med ball i beina.

Spillet er så tregt og så lite itensivt at jeg kan lett sitte å se på tv samtidig som jeg spiller.. alt man gjør er jo bare å sentre rundt med normale pingle passninger, kjappe gjennombruddspassninger har jo blitt helt nerfa.

 

Nei huff, jeg får håpe at EA patcher opp dette spillet brutalt snart eller at folk ikke forlater 07.

9590837[/snapback]

 

Nå fokuserer jo Electronic Arts på å gjøre Fifa så fotballrealistisk som mulig da ;)

Og klage på at spillet er blitt dårligere, fordi det faktisk har blitt langt mer realistisk føler jeg blir litt feil. Det er jo nettopp det som har vært problemet med Fifa serien, at det har vært så urealistisk. Om du ønsker en urealistisk fotballopplevelse så tror jeg du må finne deg noe annet enn Pro Evolution Soccer og Fifa, for det er to spill som fokuserer på å bli så fotballrealistiske som mulig.

 

Om det går for sakte for deg, kan du alltids skru opp hastigheten ett par hakk da ;)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...