Gå til innhold

Omtale av FIFA 08 (PS3/X360)


Anbefalte innlegg

Vel man kan ikke endre hastigheten online :(.

 

Finnes ingen gode alternativer til FIFA og PES dessverre...

 

Realisme er ikke alltid bra, realisme med litt urealisme er best som fifa har gjort de siste årene.

Å prøve og lage en dårlig PES kopi er ikke rett steg for FIFA imo.

 

Men jeg kommer nok uansett til å spille dette spillet en del, men hvem vet, kanskje jeg liksågreit kan gå over til PES isteden, nå som fifa ikke lenger har den fordelen med raskt og intensivt gameplay.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heia jeg har ett spørsmål angående 360 versionen av fifa08..

ER det bare meg eller går det ikke ann å spile be a pro ??

offline så er det kun trening versjonen i be a pro som man kan velge.. og online er det ikke en dritt.. hvor ble det av at man kunne spille 1 sesong me 1 spiller?.. er jo latterlig at vi ikke får det di har rekamert på over alt.. noen andre xbox 360 kunder som har opplevd det samme?

Lenke til kommentar

Mener jeg har lest at Nextgen-versjonene har annen utvikler enn Currentgen-versjonen av Fifa. (Da Fifa07 kom)

 

Uansett har jeg nå spilt både PC og 360-versjonen, og disse versjonene skiller seg ikke bare på grafikken for å si det sånn... PC-versjonen er latterlig dårlig.

 

Mitt inntrykk av Fifa08 på 360 sålangt er i alle fall veldig positivt, har spilt lounge-mode i 2 dager nå med en kompis, vel 40 kamper :) - Det går raskere enn Uefa CL, og jeg syntes responsen har vært god på kontrollerne, eneste er fintene som man må time riktig, ellers virker de ufattelig trege.

 

Liker den nye keeperen, oppfører seg mer realistisk, men ett aber - flere ganger når jeg prøver å sende ut keeperen når langballer blir spilt,står han rett og slett i ro og venter der ballen til slutt ender opp. Både jeg og kompisen min slapp inn ett mål hver på dette - litt irriterende.

 

Ellers spiller jeg med semi-assisted passing (dvs at styrken på pasningen blir stort sett automatisk justert, men retningen blir lite eller ingenting justert), assisted through-balls (blir nok å gå over til manual etterhvert når jeg blir mer komfortabel), semi-assisted shots (manual var SYKT vanskelig). Manual på innlegg og crosses.

 

Føler at spillet har tatt flere hakk opp med dette. I tillegg kan jeg endelig stille inn spillestil (all out defence, defence, normal, attack, all out attack), samt defensive line (low, medium, high), samt closing down (own half only, normal, everywhere). Offside-fellen har blitt både verre og bedre. Nå klikker du bare én gang på left-arrow på D-pad. Da settes offside-fellen rimelig instant (ikke så treg som den var på 07). Aberet er at jeg ikke får kansellert den hvis jeg får en "shit!"-opplevelse :p - i tillegg er jo ikke D-padden på 360-kontrollerne akkurat den beste, så det hender jeg setter feil defensive action...

 

Anyways, beste Fifa-spill til nå i mine øyne.

Lenke til kommentar
Mener jeg har lest at Nextgen-versjonene har annen utvikler enn Currentgen-versjonen av Fifa. (Da Fifa07 kom)

 

Uansett har jeg nå spilt både PC og 360-versjonen, og disse versjonene skiller seg ikke bare på grafikken for å si det sånn... PC-versjonen er latterlig dårlig.

9608356[/snapback]

 

Ja PC-versjonen er rett og slett elendig.

Når det kommer til grafikken, så var den faktisk bedre i flere tidligere versjoner.

 

Er det sant at det er forskjellige utviklere til "nexgen" enn det er til "currentgen"?

Er PC-en da utviklet som et "currentgen" spill?

 

PC er jo mye mer "nextgen" enn hva Xbox360 er..

PC har alltid langt større potensiale enn hva konsoller har..

 

Jeg må bare riste på hode av PC-versjonene altså.

Nesten så mann tar å emulerer Xbox360 versjonen på PC-en istedet (hvis den er såpass mye bedre)

 

PC-versjonen er hvert fall ikke verdt mer enn 4 / 10.

Syntes Gamer.no burde presisere at det er så ekstreme forskjeller på PC-versjonen og Xbox360 versjonen..

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar
Mener jeg har lest at Nextgen-versjonene har annen utvikler enn Currentgen-versjonen av Fifa. (Da Fifa07 kom)

 

Uansett har jeg nå spilt både PC og 360-versjonen, og disse versjonene skiller seg ikke bare på grafikken for å si det sånn... PC-versjonen er latterlig dårlig.

9608356[/snapback]

 

 

Er det sant at det er forskjellige utviklere til "nexgen" enn det er til "currentgen"?

Er PC-en da utviklet som et "currentgen" spill?

 

PC er jo mye mer "nextgen" enn hva Xbox360 er..

PC har alltid langt større potensiale enn hva konsoller har..

9608611[/snapback]

 

Ja, jeg mener å huske at jeg leste dette lenge før Fifa07 ble sluppet, at EA hadde to forskjellige teams der det ene jobbet med currentgen, det andre med nextgen.

 

Det jeg er 100% sikker på er i hvertfall at de lagde en splitter ny spillmotor til nextgen med "realistisk" fysikk (som ikke var verdens beste i 07, men som jeg syntes har blitt veldig mye bedre i 08), mens currentgen-versjonen stadig bare får mindre justeringer.

 

Eneste positive jeg har å si om PC-versjonen er at keeperen oppfører seg veldig bra (realistiske redninger), mer enn på 360-versjonen.

 

 

edit: http://www.gamearena.com.au/pc/forums/xbox...ead.php/3828462

Here comes part three of EA's FIFA 07 developer diary series. Today Senior Producer for the current-gen versions of FIFA 07 Joe Booth, walks us through the game's manager mode.
Endret av KriFos
Lenke til kommentar

No har eg spilt PES 08 demoen ganske mykje, men det er ein ting som irritere meg ENORMT:

 

*Er ikkje keeper litt for liten kanskje? Setter man eit svakt skudd halveis ut i siden så rekker jo ikkje keeperen ut...

 

 

Ellers vart eg meget overrasket i sted. Eg spilte Argentina - Portugal og eg var Argentina. Deco sentret inn i sekstenmeteren til Nuno Gomes som plutselig falt då eg kom litt ani han med skuldra. Eg var forbanna og trudde det var str, men så dømte dommeren frispark til meg og gult til Nuno Gomes :D :D

Lenke til kommentar
Heia jeg har ett spørsmål angående 360 versionen av fifa08..

ER det bare meg eller går det ikke ann å spile be a pro ??

offline så er det kun trening versjonen i be a pro som man kan velge.. og online er det ikke en dritt.. hvor ble det av at man kunne spille 1 sesong me 1 spiller?.. er jo latterlig at vi ikke får det di har rekamert på over alt.. noen andre xbox 360 kunder som har opplevd det samme?

9607936[/snapback]

 

Jeg må si meg enig, ble litt skuffet da det kom i posten i dag (absoluttspill hadde noen problemer).

 

Jeg letet etter en sesong med 'Be a Pro', men det er jo bare en trenings kamp oO

 

Jeg hadde gledet meg noe sykt til å spille Elano på Man City i en hel sesong, men ser jo ikke ut som det er mulig da? :(

Lenke til kommentar
Heia jeg har ett spørsmål angående 360 versionen av fifa08..

ER det bare meg eller går det ikke ann å spile be a pro ??

offline så er det kun trening versjonen i be a pro som man kan velge.. og online er det ikke en dritt.. hvor ble det av at man kunne spille 1 sesong me 1 spiller?.. er jo latterlig at vi ikke får det di har rekamert på over alt.. noen andre xbox 360 kunder som har opplevd det samme?

9607936[/snapback]

 

Jeg må si meg enig, ble litt skuffet da det kom i posten i dag (absoluttspill hadde noen problemer).

 

Jeg letet etter en sesong med 'Be a Pro', men det er jo bare en trenings kamp oO

 

Jeg hadde gledet meg noe sykt til å spille Elano på Man City i en hel sesong, men ser jo ikke ut som det er mulig da? :(

9613564[/snapback]

 

Fra eanorge.no:

 

Be A Pro: Co-op-sesong

 

Ta rollen som profesjonell fotballspiller, lag din egen spiller og prøv deg i en enkeltposisjon gjennom en hel sesong. Mestre posisjonering, forbedre ferdighetene dine og gjør deg selv til en elitespiller. Du kan samarbeide med opptil tre andre venner som styrer hver sin spiller på samme lag, og samtidig konkurrere med de samme vennene i individuelle utfordringer. Alle prestasjoner føres i detaljerte statistikker for å bestemme hvem som er den ekte proffen.

Lenke til kommentar
Fra eanorge.no:

 

Be A Pro: Co-op-sesong

 

Ta rollen som profesjonell fotballspiller, lag din egen spiller og prøv deg i en enkeltposisjon gjennom en hel sesong. Mestre posisjonering, forbedre ferdighetene dine og gjør deg selv til en elitespiller. Du kan samarbeide med opptil tre andre venner som styrer hver sin spiller på samme lag, og samtidig konkurrere med de samme vennene i individuelle utfordringer. Alle prestasjoner føres i detaljerte statistikker for å bestemme hvem som er den ekte proffen.

9614234[/snapback]

 

Så det må foregå over nettet da?

 

Kjenner ingen med fifa 08 :(

Lenke til kommentar

jeg synes fifa 08 er desidert det beste fifaspillet gitt ut de siste årene, men jeg må ærlig talt innrømme at jeg foretrekker pesdemoen over fifa08. det er så innmaaaaari digg å spille det nye pes. grafikken... gameplayet... den uendelige strømmen med overraskelser og uforutsigbare handlinger er til å dø for! absolutt helt fantastisk!

 

det er bare mye nytt som er kult i fifa08, men de satser på heeelt feile områder. ea kan ikke bare pushe på med nye ting uten å rette opp i de særdeles viktige funksjonene som plager vettet av en sann person i så og si alle år... :wallbash:

Lenke til kommentar
jeg synes fifa 08 er desidert det beste fifaspillet gitt ut de siste årene, men jeg må ærlig talt innrømme at jeg foretrekker pesdemoen over fifa08. det er så innmaaaaari digg å spille det nye pes. grafikken... gameplayet... den uendelige strømmen med overraskelser og uforutsigbare handlinger er til å dø for! absolutt helt fantastisk!

 

det er bare mye nytt som er kult i fifa08, men de satser på heeelt feile områder. ea kan ikke bare pushe på med nye ting uten å rette opp i de særdeles viktige funksjonene som plager vettet av en sann person i så og si alle år...  :wallbash:

9616217[/snapback]

 

Ja, vi har hørt hva du mener om Pes i forhold til FIFA et par ganger nå :)

Lenke til kommentar
jeg synes fifa 08 er desidert det beste fifaspillet gitt ut de siste årene, men jeg må ærlig talt innrømme at jeg foretrekker pesdemoen over fifa08. det er så innmaaaaari digg å spille det nye pes. grafikken... gameplayet... den uendelige strømmen med overraskelser og uforutsigbare handlinger er til å dø for! absolutt helt fantastisk!

 

det er bare mye nytt som er kult i fifa08, men de satser på heeelt feile områder. ea kan ikke bare pushe på med nye ting uten å rette opp i de særdeles viktige funksjonene som plager vettet av en sann person i så og si alle år...  :wallbash:

9616217[/snapback]

 

Ja, vi har hørt hva du mener om Pes i forhold til FIFA et par ganger nå :)

9616421[/snapback]

 

Hold deg on-topic, fanboy.

 

Du plukker jo mer forumfights enn ei rødhåra corvettemus med fletter. (jfr. dine tidligere poster denne tråden).

 

Når man har testet et spill som er relativt nytt, skal det ikke være slik at hele spillet er utprøvd før man poster en kommentar. Nye funksjonaliteter og muligheter dukker opp kontinuerlig som man spiller det og det er nettopp derfor vi har denne tråden - å utveksle meninger og erfaringer. :ph34r:

Lenke til kommentar
Hold deg on-topic, fanboy.

 

Du plukker jo mer forumfights enn ei rødhåra corvettemus med fletter. (jfr. dine tidligere poster denne tråden).

 

Når man har testet et spill som er relativt nytt, skal det ikke være slik at hele spillet er utprøvd før man poster en kommentar. Nye funksjonaliteter og muligheter dukker opp kontinuerlig som man spiller det og det er nettopp derfor vi har denne tråden - å utveksle meninger og erfaringer.  :ph34r:

9617200[/snapback]

 

Fanboy? heh, den var god.

 

Jeg vet ikke hvem som virker som en fanboy jeg. Men jeg prøver ikke å "plukke noen forumfight" med deg, jeg blir bare dritt lei av å lese samme tingen om og om igjen, og du var jo også ganske forhåndsbestemt på at PES var mye bedre enn FIFA, med tanke på dine tidligere posts.

 

PS: En fanboy er en person som nekter å gi kritikk til sitt "eget" spill, og det gjør jeg med glede.

 

AI'en i spillet skulle være så sykt revolusjonerende, men spillerene nekter fortsatt å møte ballen, er vel det eneste som irriterer meg.

Lenke til kommentar

Blir nok en 360 rundt juletider og sitter her å lurer. PES eller Fifa?

 

Etter å ha spilt Fifa fra 98 versjonen til 2004(som var heelt på trynet) bestemt jeg meg for å teste ut noe nytt, det ble PES og jeg har spilt det siden. Men, i år virker det som om Fifa har skjerpet seg litt, det eneste som jeg er redd for er at det kan bli for forutsigbart og at det fortsatt har de småfeilene som plager meg.

 

Blir vel å vente og lese omtalen til PES tenker jeg.

Lenke til kommentar

Jeg ber om unnskyldning for min tidligere kritikk, jeg har nå spilt FIFA 08 en hel del på min '360 og jeg legger merke til flere og flere feil som irriterer meg så sykt akkurat nå.

 

Sikkert pga jeg har hørt så mye om disse feilene i denne threaden at jeg først nå legger merke til det, men fy flate så grundig irriterende det er når spillere nekter å møte ballen når du er i angrep, f.eks. Henry bare sto og så på en glimrende gjennombruds passning fra Messi tidligere, for å si det slik så endte det med at motspillerne fikk ballen og løp rett i angrep.

 

En liten ting til som jeg ikke helt skjønner er vanskelighets graden, er det meg eller har dette spillet blitt mye vanskeligere siden 06 - 07 versjonene?

 

Jeg pleide å spille ganske greit på World Class, men nå så sliter jeg på Semi-pro.

 

Kan dette ha noe med at jeg hater/ikke fikser target systemet når det gjelder å bytte spillere?

 

Men, uansett hvor irritert jeg blir så er det ekstremt kult når man får til en grusomt fin finte eller passning som åpner opp forsvaret til motstanderen.

Lenke til kommentar

Har skaffa meg Fifa 08 til 360 og må bare si at den er mye bedre enn det møkkaspillet Fifa 07.

Anyways nå har jeg spilt en stund i Tippeligaen med mitt kjære Lyn lag (med meg selv som en spiller inv_biggrin.gif) , men er det mulig å bruke dette manager mode laget ut til vanlig spilling? På nettet eller lokalt mot venner? Bruker jo tid på å bygge XP og et godt lag.

En annen ting som irriterer meg er at alle lagene har samme stadion. Enten den spanske eller hva det er også div one UK. Er det en måte å forandre det på slik at lagene har litt forskjellig stadioner? Viking burde jo ha et mye ebdre stadion enn Div 1 UK f.eks. Hadde vært fint med litt forandring.

 

Har lett igjennom dette spillet en stund nå, men har ikke klart å finne det. Finnes det noe vær modus på spillet eller? Er alltid sol, noe som er litt irriterende. Håper noen har funnet ut noe ikke jeg har!

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...