Gå til innhold

Omtale av FIFA 08 (PS3/X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spurte meg selv om det samme da jeg prøvde spillet av en kompis. Fant senere ut at season-mode på Be A Pro bare funker på ps2 :roll: Det er så typisk EA at det er til å grine av...De har reklamert så mye positivt om akkurat det moduset før spillet kom ut, så klarer de selvfølgelig ikke å få det inn på nextgen-konsollene engang. Snakk om lureri! :no:

De kan da isåfall prioritere nextgen framfor ps2!? Skyt meg.

Lenke til kommentar

Det er så mange håpløse ting i det spillet.

 

Om du så spiller med Brommapojkarna eller Manchester United bruker spillerene en halvtime på å dempe ballen osv. Mange hundre angrep har blitt ødelagt av håpløse dempinger (som skjer 95% av tiden) og av spillere som absolutt bare MÅ løpe hverandre ned og gi ballen til motstanderen på 20 meter.

 

Keeperene er også temmelig merkelige. Har til tiden sett at keeperen min bare står og ser på alt som skjer. Har også opplevd at han bare har løpt ved siden av ballen og latt den trille i mål.

 

Det finnes ikke et snev av logikk i hvordan skuddene foregår. Enten går de til helvete eller så triller den sakte til keeperen, selv om du skyter med samme kraft. Det er jo totalt håpløst. Der likte jeg FIFA 07 bedre, selv om det nesten var litt for lett å skyte der.

 

Synes det og er teit at spillerene må ha minst 10 meters løp før de greier å sende en pasning. Har ofte opplevd at de tar 2-3 berøringer før de sender ballen, og da er det selvfølgelig for sent.

 

Det er kanskje enda mer irriterende at når du løper etter en ball i duell og trykke på takleknappen og vinner ballen, men siden du da har trykket på den knappen bare MÅ spilleren skyte ballen til helvete i det du får den. Dette skjer også hvis du løper etter ballen og trykker sånn ca 5 sek før han kommer bort til ballen. Da bare MÅ han jo kline den til jalla.

 

Som også nevnt her er det så jalla at spillerene dine ikke skjønner hvordan man møter en ball. Det blir bare så totalt fjernt at spillerene bare løper rett frem når pasningen er spilt.

 

Det er mer jeg har å kritisere, mend et kommer jeg ikke på nå. Får bare spille litt til og whine mer etterpå.

Endret av DJ_Dark
Lenke til kommentar

Tips: Retningsbestemt mottak av ballen: Right Analog Stick

Tips2: RT+LT (cancel move) hvis du feks har trykket skudd / pasning og ombestemmer deg

Tips3: Still inn på Xbox360 controller settings hvor mye assist du vil ha til de forskjellige tingene som pasning, gjennombruddspasning, skudd, innlegg og crosser. Det er veldig snev av logikk på skudd. Hastighet på spilleren, ballen, om den er på vei opp eller ned, styrken du har på skuddet, og ikke minst retningen.. + en del ting til... står i manualen ;)

 

Keeperen er både bedre og dårligere enn i Fifa07 syns jeg... Forbedret realisme i redningene og deler av oppførselen, men som du sier, noen ganger står den bare helt i ro, selv om jeg trykker på springe-ut-med-keeper-knappen.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...