Gå til innhold

Hva er din ærlige mening om Wii?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Wii var artig i starten det, men nå støver konsollen bare ned, vurderer å selge den billig..

 

 

Spillene er jo ikke helt det store å skryte av, grafikken er som verst, men gameplayet med nunchuck osv er bare digg.

 

 

Men personlig mener jeg Wii er for småunger.

8711640[/snapback]

 

Hehe, jeg smiler når jeg ser hvor gammel du er :)

Ikke helt uventet, for å si det sånn.

Lenke til kommentar
Men personlig mener jeg Wii er for småunger.

8711640[/snapback]

Synes Wii er gøy jeg - alder 34

8714654[/snapback]

 

26 her og er helt enig wii er gøy. Ikke minst er jeg imponert over hvordan bra internet channel fungerer med wiimote. Blant annet bruker jeg Orb og får da tilgang til all musikken min(video er utrolig dårlig hos meg).

 

Wii er mye mer et leketøy enn de andre konsollene det er jeg enig, så jeg vil si den passer barn i alle aldre. Ingenting som sier at man må slutte å leke etter at man blir myndig. Wii sports får virkelig frem urmenneske i mange, ikke minst er det et av få spill som får min samboer til å banne, og hun er vanligvis relativt fin i språket. Ingenting er som å slå henne i tennis :tease:

Lenke til kommentar
Wii var artig i starten det, men nå støver konsollen bare ned, vurderer å selge den billig..

 

 

Spillene er jo ikke helt det store å skryte av, grafikken er som verst, men gameplayet med nunchuck osv er bare digg.

 

 

Men personlig mener jeg Wii er for småunger.

8711640[/snapback]

 

Hehe, jeg smiler når jeg ser hvor gammel du er :)

Ikke helt uventet, for å si det sånn.

8714489[/snapback]

Ja, men seriøst, finner ikke mye skytespill, blod og gørr og dritt til Wii akkurat nå da =/

Lenke til kommentar
Ja, men seriøst, finner ikke mye skytespill, blod og gørr og dritt til Wii akkurat nå da =/

8715083[/snapback]

 

Så et spill er for småunger med mindre man skyter og det er blod og gørr og dritt? Om det er skytespill, blod og gørr og dritt du vil ha kommer MANHUNT 2 snart. Men du må få noen til å kjøpe det til deg da det får 18års grense.

 

EDIT: Typo :nei:

Endret av SwedishChef
Lenke til kommentar
Ingenting som sier at man må slutte å leke etter at man blir myndig. Wii sports får virkelig frem urmenneske i mange, ikke minst er det et av få spill som får min samboer til å banne, og hun er vanligvis relativt fin i språket. Ingenting er som å slå henne i tennis  :tease:

8714932[/snapback]

 

Samme her, samboeren min og banner når hun spiller Wii tennis. Jeg må bare flire hver gang hun gjør det, det er så utypisk henne.

 

MANHUNT 2 kommer til å bli nasty, drive å slå inn hode på folk med wii kontrollene

8715366[/snapback]

:thumbup: Høres ut som noe jeg bør kjøpe meg..

 

 

Selv om det er 18 års grense er det ingen problem å bestille via CDON... :thumbup:

8715772[/snapback]

 

Du liker bare ting som er forbudt for deg du, biler, damer og voldelige spill.

Lenke til kommentar

Kan vel ikke si at Godfather: Blackhand edition, Call of Duty 3 eller Red Steel er det man kaller "barnespill". Vil heller ikke si at Manhunt 2, Metroid Prime 3 eller No more heros er spill man klassifiserer som barnespill.

 

Men men, i dag er det jo blitt uber leet tøft å assosiere Nintendo med barnespill og X360/PS3 som "das über 1337 haxor roxor voksen konsoll". Forbauser meg ikke egentlig.

 

Jeg er så langt fra lei min Wii som det er mulig. VC, NGC spill og Wii spill, massevis av underholdnig og langt fra fare for spilltørke så lenge man har et åpent sinn og ikke setter polygoner og HDR og andre tekniske preferanser blindt fremfor øynene men klarer å se de perlene som er kommet ut til VC. Samt kose seg med perler til NGC om man ikke har den fra før av.

 

Er klar over at mange sier de kjøpte Wii for Wii spill, men tørken er ikke gæli på Wii om man er slik som jeg beskrev over.

Lenke til kommentar

Kan vi få denne tråden tilbake på rett spor? Dette er ikke en diskusjon om barnespill o.l. Folk vil komme med sin personlige mening om Wii. Respekter meningene til folk. Meninger er korrekte selv om du ikke er enig.

 

Dersom dette ikke forbedrer seg vil jeg stenge tråden.

Lenke til kommentar

Jeg har prøvd Wii tilsammen i kanskje 2 timer. Og baserer disse meningene utifra Wii sports og det der truck spillet, husker ikke hva det heter.

 

Det var drita kjedelig begge deler. Jeg hadde sett fram til å prøve Wii sports, og syns det virket vanvittig morsomt. Men etter å ha spilt en halv runde av tennis greiene var jeg allerede lei. Samme gjaldt for alle de andre sportene forresten. Bilspillet var enda kjedeligere.

 

Wii er absolutt et friskt pust i spill-verden. Men jeg har liten tro på at den kommer til å vare.

 

Zelda er sikkert fett da.

Lenke til kommentar

Helt ærlig, jeg syns Wii har enormt potensiale, sannsynglivis størst av de tre konsollene denne generasjonen. For øyeblikket et irriterende begrenset spillutvalg, men det kommer seg i løpet av året.

 

Jeg mener å huske at maskinen som ble brukt mest her i huset den første tiden etter 360-lanseringen var GCen min. Og at det ikke var før jeg skaffet meg spill som LostMagic, Phoenix Wright og Ouendan! at jeg virkelig forelsket meg i DS.

 

I tillegg selger Wii som bare f*** i hele verden for øyeblikket, og får stadig mer støtte fra 3djeparts utviklere, så spilltørken vil ta slutt. Det gjelder bare å ha tålmodighet. Som åpenbart er mangelvare overalt for tiden.

 

Grafikken vil også bli bedre. Se på Smash Bros Brawl, Final Fantasy Crystal Chronicles, Residen Evil: UC, Metroid Prime 3 og Mario Galaxy, så ser man noe av hva Wii kan prestere grafisk sett. Og hvis det ikke er nok, så...vel, er det synd for deg :roll:

Lenke til kommentar

Jeg syntes Wii'en min er ganske bra. Den lever opp til forventningene. Liker kontrollene veldig godt. Det med at det er spill tørke er jo naturlig siden maskinen ikke har vært ute alt for lenge. Skulle så gjerne sett flere online baserte spill, det finnes vel bare ett til dags dato(?). Det kunne vært veldig morro å konkurert mot vennene sine å sett hvem som var best med wiimoten. Det blir litt dumt når såkalte fanboys hopper over til en annen konsoll når de ikke er spill til maskinen rett etter lansering. Skulle tru det var første konsoll de kjøpte.

Lenke til kommentar
Jeg har enda bare prøvd wii en gang, så jeg har ikke så alt for mye å si.

Jeg er litt skuffet egentlig. Det eneste som er "bra" er den nye måten å styre på. Ellers er det nesten som å spille Game Cube/Nintendo 64 med tanke på grafikken.

8722321[/snapback]

 

Å trekke likheter mellom grafikken til Wii og N64 blir jo helt feil. Alle som har spilt på wii vet at den har grei grafikk, som i framtiden kan få til mye bedre enn det har PS2 fått til (kanskje bedre enn Xbox også).

 

Og det er jo helt annerledes å spille på Wii - kontrollsystemet er jo bytta ut helt. Jeg kan mye lettere trekke likheter mellom Xbox og X360, enn Wii og N64 for å si det enkelt.

Lenke til kommentar

Vel, jeg har ikke kjøpt den ennå og jeg tror fortsatt det blir en god stund til. Trolig ikke før nærmere jul etter å ha tatt en titt på alle gromspillene til X360 de kommende månedene. Den er i det minste mer aktuell enn PS3.

 

Jeg satt oppe midt på natta under TGS 2005 da wiimoten ble vist fram for første gang. Det hadde da vært måneder med rykter om at Nintendo hadde noe virkelig revolusjonerende på gang. Jeg ble øyeblikkelig begeistret av den første

og så straks for meg det store, innovative potensialet kontrollsystemet kunne ha for spillmediets framtid.

 

Siden den gang har det for det meste vært skuffelser for min del. Først var det specs og grafikk. "Two GameCubes duct-taped together" er stygt sagt, men faktisk ikke så langt fra sannheten. Deretter var det prisen som sammenlignet med X360 ikke gir deg i nærheten like mye for pengene. Også den skuffende line-upen av spill til nå. Zelda: TP skaffet jeg meg på GC og Red Steel ble langt fra noen klassiker, mens resten for det meste er partyspill og PS2-konverteringer som ikke har nok kjøtt på beina til å være verdt 500-600 kroner. I tillegg så har man en total mangel på onlinespill det første halvåret. Og nå når man først får online er det ikke i nærheten så forseggjort og strømlinjeformet som hos konkurrentene.

 

Kanskje mest skuffende er faktisk mangelen på innovativitet. Grafikken er som i forrige generasjon og det går for det meste går i oppfølgere og som sagt PS2-konvertering med etterpåtenkt Wii-kontroll. Hvor er de nye, originale, store IP-ene som virkelig viser hva Wii er god for både kontroll- og grafikkmessig ?

 

Super Paper Mario dukker vel opp om noen måneder som det første spill jeg virkelig har lyst på, men også det startet opprinnelig som et GC-spill. Ellers har man jo den hellige treenighet for Ninty-fans i høst: nytt Mario, nytt Metroid og nytt Smash Bros. Ironisk nok vil sistnevnte, som er det mest etterlengtede spillet på konsollen, ikke benytte seg av wiimotens muligheter i det hele tatt.

 

Så ja, så langt er den for dyr og mangler must-have-spill, men jeg er brennsikker på at jeg ender opp med Wii til slutt. Jeg liker konseptet, men ikke gjennomføringen så langt. Det kan bare gå en vei for konsollen. Oppover.

Endret av kilik
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...