Gå til innhold

Hva er din ærlige mening om Wii?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Virker som om det blir begge deler både classic controller og wiimote/nunshuck

 

Super Smash Bros. Brawl

Release Date – 11/12/2007

 

Unfortunately, Smash Bros. only featured one playable level, which is what you’re seeing in most of the screenshots. However, there was a demonstration of the game’s Wi-Fi abilities and one new character shown. As you’ve seen, the game looks stunning and in certain instances plays like a dream. There are two available control methods, “Classic” and “Brawl.” Classic utilizes either a Gamecube controller or the Classic controller and plays much like previous entries in the series. Brawl utilizes the Wii Remote and Nunchuk attachment. Various attacks can be increased in strength by moving the Wii Remote in the direction of the attack. You can also add an extra jump when pressing up on the control stick and moving your Remote upwards. Unfortunately, these maneuvers felt tacked on.

 

Kilde: http://www.n-galaxy.com/index.php?do=viewarticle&id=511

Lenke til kommentar

Du kan nok ikke ta noe av den infoen du linket til for godt ord, det er mest sannsynligvis BS.

Og selv ser jeg ikke problemet viss Smash bros bruker standard kontrollere istedet, viktigeste er at det er gøy, innovasjon for innovasjonens skyld styrker ikke gleden av å spille spillet.

Lenke til kommentar

Prøvde Wii av søskenbarnet mitt. Var søt maskin osv, og wii sports var jo stilig, men for meg er det PC som gjelder.

PC'n er litt meir alsidig, eg liker å mekke å skru. Installere OS og teste nye ting. I tillegg kan du spele på boksen du har skrudd å mekka på.

 

Men skulle eg måtta ha kjøpt ein konsoll i dag hadde det blitt ein Wii...

 

1. Wii

2. X360

3. PS3

4. Xbox/PS2

 

Slik er min rekkefølge... og ja, pc'n er seff øverst!

Er ikkje så opptatt av at grafikken skal være så fin. Har lenge spelt Action Quake 2, ja, på quake 2 motorn, og den grafikken er jo heller skrøplig, men det er gameplayet som gjelder, slik er det på Wii også inbiller eg meg!

Lenke til kommentar

Min mening att Wii har ett spill som er veldig godt pr idag og det står i min liste over spillene jeg har til Wii , men gleder meg jævligt til Super Mario Galaxy, Super Smash Bros Brawl og Metroid Prime 3

Viss jeg skulle gitt Wii en karakter så hadde jeg gitt den terningkast 4 pga mangel av gode spill og litt dyre ekstrautstyr

 

Har bare 3 spill til Wii:

Zelda :love:

Mario Strikers Charged

Wii Sports

Endret av Toman85
Lenke til kommentar

Toman85 har allerede skrevet Zelda i listen over sine Wii spill med løv bak ;)

 

Personlig bare ignorer jeg alle selvmotsigende og åpenbart usaklige og subjektive poster og later som om jeg aldri har lest dem.

 

Tilbake til saken, jeg bare digger Wii mer og mer. Det jeg ønsker mest er spill som er bygget rundt kontrollen ikke portet eller gammelt gameplay med liten ny vri. Skal skaffe meg excite truck og Red steel som virker som om de utnytter kontrollen nesten for det den er verdt. Skal bare runde Zelda først. Zelda er et genialt spill, men føler ikke at wiimote+nunchuck gir meg noe gamecuberne ikke fikk. Har ikke prøvd begger versjoner så det er mulig jeg tar feil.

 

Wii sports synes jeg er helt genialt, kontrollene er ikke alltid perfecte men den gir noe ingen annen konsoll kan. Gleder meg til det kommer et skikkelig tennisspill der man har litt mer kontroll over karakteren. Kunne feks styrt med nunchuck og hat full frihet over rackerten men wiimoten. Wii sports har alt untatt dybde, men er en sikker vinner med flere spiller bare synd dama begynner å bli lei av å bli slått i tennis.

Lenke til kommentar

Min ærlige mening om Wii, ja. Maskinen er så ekstremt revolusjonerende og nyskapende at jeg har nesten ikke ord. Potensialet til Wii ble ikke 100% klart for meg før jeg satte meg ned med Rayman Raving Rabbids, og det spillet er bare en liten teaser for hva vi kommer til å se i fremtiden.

 

At den har internettilgang gjør den bare mer genial, for hvem har ikke drømt om å slå en japaner i en Pokemon-kamp, eller dytte en italiener av banen i et bilspill?

 

Det beste med Wii er at den er unik. Du kan ikke komme her og si at PC-spill er bedre, for du kan ikke fysisk slå ihjel kaniner på PCen. Det samme gjelder andre konsoller. De må gjerne konkurrere med hverandre, men å sammenligne de med en Wii blir som å sammenligne en vaskemaskin og tørketrommel.

 

Virtual Console er et kapittel for seg selv, alt jeg kan si er at jeg elsker det :love:

Lenke til kommentar

Det som egentlig gjorde utslaget for at jeg solgte min wii var at den sliter softwaremessig. PS3 ligger veldig langt foran mener jeg når det gjelder online-tilbud, oppdateringer, nedlasting av demoer, _spill_ og andre viktige ting. Som en person jeg ikke husker hva heter tidligere har uttalt handler denne generasjonen konsoller om software. Og jeg følte nesten jeg fikk en PS2 når jeg kjøpte Wii, bare uten spillene. Utrolig teit meldingssystem, friend codes, ingen online, så og si ikke noe funksjoner i OS som interesserer.

Lenke til kommentar

Den ærlige meningen min er at jeg ble skuffet. Jeg håpet på å få tak i en på lanseringen, men var for treg, nå er jeg glad for at pengene ikke ble brukt på Wii. Zelda og DBZ:BT2 er de eneste spillene jeg har sett til nå som er verdt å kjøpe. At spillbiblioteket suger er en ting. Et annet faktum er at den er dyr. Nintendo er kjipe. De tjente/tjerner seg søkkrike på Nintendo DS, og Wii ble enda værre. Vanskelig for meg å tro at den er så dyr å produsere, at de må selge den for 2,5k for å gå i overskudd. Bare se på Sony, de taper på PS3, dette kan ikke Nintendo gjøre? Spesielt ikke etter de har fått milliarder på sitt håndholdte produkt.

Se også på utstyret du må ha. 500kr for en Wiimote, 300 for nunchucken. Dyrt å invitere til party spill da... De som ikke har GameCube må punge ut med ekstra for å spille med klassisk kontroll også. Kanskje dukker det opp en ny ting å plugge i Wiimoten òg. Det er jammen meg ikke like lett å spille flere på Wii, enn på Xbox/PS3, hvor man bare kjøper 3 ekstra kontroller.

 

Det at Nintendo er "ferske" på online-gaming skal ikke ha noe med saken å gjøre. De har hatt Xbox Live å se på i et år. Det nytter ikke å si at de ikke har erfaring. "Mannen i fortiden kunne ikke bare se på og lære seg å bruke redskap, han måtte lære seg det selv" ...

Jeg har fått inntrykk av at Nintendo har prøvd å få av seg barne-ryktet, men hvorfor kommer de med de helvetes Freind Codene da?

 

Men, det kommer sølvfølgelig spill til Wii i sin tid. Da er den forhåpenligvis blitt billigere og. Kanskje jeg kjøper en da.

Men i denne generasjonen ser det nå ut til at jeg går for PS3 når spillene kommer. Xbox passer ikke for meg. Hva år jeg her? En støvsuger som leveres med action, action, racing, racing, FPS og FPS. Greit det, men jeg vil ha andre sjangre og.

Kanskje det blir Wii i framtida.

 

Edit: En annen ting jeg har irritert meg over er at alt må gjøres i Wiis kontroll. Kom Classic-Controlleren bare for VC-spill? Det er ikke alle spill som passer til "Wii-styringa", likevel presses alt over på den.

Endret av Tobye
Lenke til kommentar

Vel, markedet bestemmer prisen, ikke kostnadene. Prisen kommer ikke ned før etterspørselen synker... Slik det ser ut nå kunne Nintendo godt tatt 3000 kr.+ og fortsatt solgt ut. Leste nylig i en finansartikkel at de tjener ca. $50 (300-400 kr.) på hver konsoll.

 

Ingen tvil om at kontrollene er alt for dyre i vanlige, norske butikker. Anbefaler alle å importere de til halve prisen.

 

For tidlig å dømme konsollen etter et halvår. Storspillene til Nintendo kommer til høsten og flere og flere selskaper jobber med Wii-spill. Tipper at om ett års tid er det ingen som vil klage på spillutvalget. Tvert i mot...

Lenke til kommentar

Jeg husker på denne tiden i fjor med Xbox 360. Jeg har en selv, og elsker den nesten like mye som Wii-en min. Men etter Xbox 360-lanseringen var det like stor spilltørke. Xbox Live veide opp kraftig i den perioden, på samme måte som Virtual Console gjør med Wii nå.

 

Til høsten kommer de virkelig gode spillene til Wii, akkurat slik de gjorde til Xbox 360 i fjor høst.

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar

Min ærlige mening er at Wii var ganske morsomt i begynnelsen, men har ikke spilt på den de siste månedene. Zelda er jeg cirka 30 timer inn i, men grunnet det utrolig dårlige bildet jeg får på min hd skjerm ved bruk av den medfølgendes kabelen venter jeg med å fortsette til jeg har fått meg komponentkabelen. Wii sports er ok for å imponere venner, men ellers er det blitt ganske kjedelig,l og Wii play har jeg vel spilt noen få ganger.

 

Derimot fant jeg ut at en chip kan innstalleres i min Wii slik at jeg kan få prøvt spillene før et eventuelt kjøp, så da blir det nok til at jeg beholder min Wii uanssett.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+214asdf125

Spilltørka er stusselig ja, men nå nylig kjøpte jeg Mario Strikers, som var et friskt pust for min wii ^^ blir fint når vi får flere wii-spill og færre elendige multiplattform-porter!

Lenke til kommentar
har skaffe meg en Wii-boks, spilt litt hver dag, men i det siste har det blitt mindre sia e blitt litt småsyk pga pollen. Wii-sport er gøy, men forbanna slitsomt for meg, spesielt boksing.

8809990[/snapback]

Prøv å hold deg til små vrikk med kontrollen istedet for å vifte med hele armen, man trenger ikke anstrenge seg selv om man spiller med motion sensing.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...