Gå til innhold

Hva er din ærlige mening om Wii?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det første jeg tenkte på når jeg så Wii var kontrolleren... Hva faen er vitsen? (Jeg skjønner det ikke enda)..

 

Nå som jeg har spillt Wii tenker jeg en ting: Det er lagd for småunger.. (MIN mening).

 

Jeg synest det er vanvittig dårlig faktisk.. Tror jeg HATER den kontrolleren.

 

 

PS: Dette er min mening...

Lenke til kommentar
Det første jeg tenkte på når jeg så Wii var kontrolleren... Hva faen er vitsen? (Jeg skjønner det ikke enda)..

 

Nå som jeg har spillt Wii tenker jeg en ting: Det er lagd for småunger.. (MIN mening).

 

Jeg synest det er vanvittig dårlig faktisk.. Tror jeg HATER den kontrolleren.

 

 

PS: Dette er min mening...

8811464[/snapback]

Ja, broren min kjøpte en Wii til damen sin.

Vi hooket den opp på 42" LG LCD tv til 18.000kr..

 

Første inntrykk: DÆVEN så dårlig bilde!

Han hadde da fra før Xbox 360, men grafikken på wii er rett og slett elendig på en stor tv med høyere oppløsningspotensiale enn en vanlig crt-tv.

 

Ellers, prøvde vi litt wii-sports og zelda..

Jeg synest ikke wii-sports var noe morro, samme med zelda.

 

Wii sports inntrykket mitt:

Dårlig grafikk, kjedelig spill

 

Zelda inntrykket mitt:

Barnslig grafikk

Dårlig grafikk

 

Ja, jeg eier ikke Wii selv, men jeg vil heller ikke eie en!

Kjøpte meg PS3, da jeg egentlig hadde tenkt å kjøpe en ny gaming-pc, men fant ut at jeg også trengte ny dvdspiller til plasmaskjermen min... Så da var jo PS3 utmerket valg, med blueray og nå senere også med oppskalering av dvd++.

 

Sporte litt av der, men min tanke om Wii:

Wii er en barnslig konsoll med dårlig grafikk.

Om du bare er ute etter gameplay, er den kanskje morro.

 

Tror den primært appellerer til jenter/unger.

Jenter pleier jo ikke somregel å bry seg så mye om grafikk, er iallefall mitt inntrykk.

 

Jeg klarer ikke å nyte et spill, når grafikken ser ut som den er fra 1999.

EN positiv ting har jeg å si om boksen da, den er kompakt og pent designet, samt den er jo billig.. Men det er jo pga. hw inni er utdatert :p

Lenke til kommentar

Jeg har prøvd wii én gang, og da var det kjempemoro. Likevel tror jeg at den kommer til å dø ut ganske fort. Etter det jeg har sett har det ikke kommet ut noen alt for bra spill til den bortsett fra Zela:TP. nå kommer det jo snart flere spill som ser spennende ut, men de er vel nesten alle laget av nintendo selv eller nintendoeide selskaper.

Det spørs også hvor bra utviklerne klarer å utnytte kontrolleren.

 

En siste ting: Uanset hva folk sier om at de ikke bryr seg om grafikk, så tror jeg at det kommer til å bli Wiis undergang. grafikken utvikler seg utrolig fort, og bare om noen få år kommer grafikken til Wii til å bli sett på som møkk for å si det rett ut. dette kan gjøre at folk blir lei av konsollen, uansett hvor gode spilene er.

 

Wii er underholdene, men jeg tror ikke den kommer til å holde ut i det lange løp så lenge fordi den rett og slett henger etter sine to konkurrenter.

Lenke til kommentar
Nær sagt, som vanlig, er det folk som ikke eier en konsoll, som er mest negativ til den.

 

Then again, kabelen som følger med er virkelig en skam.

8812770[/snapback]

 

Ikke bare skam, tilnærmet skandale. Man burde virkelig få seg RGB eller kompositt kabel samtidig med konsollen.

Lenke til kommentar

Jeg synes Wii er et flott eksempel på ny og moderne teknologi som satser på mindre maskiner som bruker mindre strøm (Wii bruker bare 1/3 så mye strøm som GC). Det er ikke alltid det er en fordel å kjøre på med monsterteknologi hvis man kan gå andre veien i stedet.

 

Wii er milevis foran de andre både på kontrollteknologi og på størrelse og strømbruk :thumbup:

 

Håper de andre lærer av Nintendo til neste generasjon!

Endret av Pricks
Lenke til kommentar

X-box og 360 har jeg aldri brydd meg om, ille nom at jeg har Microsoft på pc'n gidder ikke spånse Gates med mer penger.

PS 2 var en ok maskin men noen få veldig gode spill, kanskje 1 av hver 200 spill som ble laget var vært noe. PS3 koster like mye som et lite land. men vil aldri kunne konkurere med PC, akurrat nå viker de kanskje like kraftige, men innen året er pc forbi alle konsolene.

 

Wii er den første orginale konsolen siden N64

Lenke til kommentar

Hvorfor sier folk at man vil se på Wii grafikken om noen år å si at den er drit? Folk er da klar over at Wii ikke har satset mye grafikk denne generasjonen, og man forventer heller ikke Gears of war grafikk.. Derfor blir nok Wii en litt outsider på en måte.. som er ekstremt morsom å dra frem med kompiser på besøk..

360 er mer sitte alene konsoll, sammen med PS3.. iallefall slik det er her i heimen.. :)

Liker Wii'en min best av 360 og den iallefall.. har gått litt lei FPS og "grafikk krevende" spill i det siste.. men, vil ha spill som er litt annerledes.. Kall meg gjerne barnslig eller jentete, dere som kritiserer Wii'en for grafikken.. men, hva forventet dere når det alltid har blitt sagt at Nintendo ikke har satset på grafikk denne generasjonen? :p

Lenke til kommentar

Alltid moro å lese hva folk som ikke har prøvd konsollen har å si om den :!: Da jeg kjøpte wii regnet jeg ikke med god grafikk, men jeg ble utrolig overasket da jeg prøvde Zelda:TP. Orginal og morsom grafikk, spill som gears of war og rainbow six: vegas har veldig repeterende grafikk sammenlignet mot Zelda:TP . Eneste jeg var skuffet over var manglende surround støtte. Kjipt å bruke stereo lyd når man har 5.1 anlegg.

Lenke til kommentar

Det er vel liten tvil om at alt forhåndsmaset skapte større forventninger enn Nintendo så langt har vært i stand til å innfri.

 

Hva gjelder det såkalt dårlige spillutvalget, så er det en sannhet med modifikasjoner. Kanskje er en av grunnene til at stortitlene lar vente på seg at Wii fortsatt selger så godt? På sett og vis kan man skjønne at Nintendo er sparsomme med killertitlene, all den tid maskinen selger som varmt vetebrød, og jeg synes det lukter ganske vanlig tilbud/etterspørsel-taktikk av måten Nintendo håndterer situasjonen på.

 

En annen grunn til at det fortsatt er litt traust utvalg på Wii, er nok at den var en så stor risikofaktor at mange utviklere rett og slett ikke torde ta sjansen på å lage stortitler til den før de selv så at den solgte. Trenden er nå at flere og flere ressurser settes til side for å lage spill for Wii, og hvis disse spillene selger så godt som tredjepartene håper, vil trenden bare forsterkes.

 

Samtidig er det viktig å være klar over at det ikke er sant at "det eneste bra spillet er Twilight Princess". Jeg skjønner at det ikke er alle forunt å få testet alt som kommer til Wii, men det har faktisk kommet mange svært gode spill, mange ganske gode og mange middels gode. Excite Truck, Kororinpa, Tony Hawk's Downhill Jam, Wii Sports, WarioWare Smooth Moves, Mario Strikers Charged Football, SSX Blur, The Godfather: Blackhand Edition, Tiger Woods, Rayman Raving Rabbids, Call of Duty 3, og Medal of Honor: Vanguard har alle det til felles at de er verd en titt eller flere.

 

For å svare på trådens spørsmål: Min ærlige mening om Wii er at den har levert mindre av en revolusjon enn jeg hadde håpet at den skulle, og jeg tror at mange utviklere ikke er dyktige nok til å forstå paradigmeskiftet den utgjør - i hvert fall ikke før Nintendo eller andre går foran og viser hvordan spill for Wii bør designes annerledes. Det er skuffende.

 

Det er også skuffende at det er så mange spill med kjedelig eller stygg grafikk på maskinen - det hadde vært lettere å svelge om spillene virkelig var billigere, men når de koster det samme som på 360 eller PS3 ser det litt rart ut, og litt av impulskjøpånden som Wii kanskje bør jakte etter, forsvinner. Det er ikke så mange som impulskjøper spill til seks blanke lapper.

 

Jeg har imidlertid allerede fått flere spill jeg virkelig elsker på maskinen, da naturligvis først og fremst Excite Truck, Zelda, Wii Sports, Kororinpa og Tony Hawk. Jeg synes Virtual Console er en fantastisk praktisk og vesentlig feature (på tross av at jeg har både SNES og N64 fra før), og jeg synes Everybody Votes Channel er en liten genistrek som gjør det mer fristende å skru på Wii selv når jeg ikke har ork til å spille noe krevende.

 

Alt i alt er jeg ganske fornøyd. Den har fortsatt alt å bevise både for onlineflerspiller og hva gjelder å leve opp til sitt kodenavn Revolution, men isolert sett - som moroboks - er den likevel temmelig vellykket allerede.

Lenke til kommentar
Jeg synes Wii er et flott eksempel på ny og moderne teknologi som satser på mindre maskiner som bruker mindre strøm (Wii bruker bare 1/3 så mye strøm som GC). Det er ikke alltid det er en fordel å kjøre på med monsterteknologi hvis man kan gå andre veien i stedet.

 

Wii er milevis foran de andre både på kontrollteknologi og på størrelse og strømbruk :thumbup:

 

Håper de andre lærer av Nintendo til neste generasjon!

8818979[/snapback]

Selv kunne jeg ikke brydd meg mindre ang. størrelse/strømforbruk. Det er ikke noe jeg tenker på i det hele tatt som har noen som helst å si for spillopplevelsen. Sony har jo allerede lært av nintendo ang. kontrollteknologi.

Lenke til kommentar

Var egentlig veldig fornøyd med wii i begynnelsen, men så runnet jeg zelda.

Da ble konsollen stående en stund og samle støv.

Men nå som MSCF er i hus blir den brukt en del igjen, og jeg innser at det ikke er konsollen som er dårlig. bare spillutvalget. gleder meg så utrolig til mange fremtidige wii titler :dribble: .. Er en person som egentlig går lei av alle spill etterhvert. så må ha litt utvalg. Men d kommer :thumbup:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...