Gå til innhold

Hva er din ærlige mening om Wii?


Anbefalte innlegg

*krehemt*

 

Jeg, Eirik Blodøks Hafskjold, har vært en fanatisk og trofast tilhenger av Nintendo siden 8-biten åpenbarte seg blandt granbar på julaften en gang i 1987! Jeg har sitti forann en Nintendo i så mange timer i mitt liv at det nesten bikker over til å være helseskadelig. Zelda, Mario, Metroid, Duck Hunt, Donkey Kong og alt mulig .... spilt alle, elsket alle. Super Nintendo var intet unntak, og videreføringen av Zelda var helt vill. Spillutvalget var også ekstremt, og det samme var kvaliteten alt holdt.

 

Nintendo 64 kom, det samme gjorde Playstation. Jeg eide begge, men Playstation støvet ned pga. at den sugde - og 64 hadde en utrolig sjarm og revolusjonering for min del på spillfronten med GIGAtitler som Super Mario 64 og Ocarina of Time. For å ikke snakke om Goldeneye, som jeg utviklet så store skills i at jeg ikke tapte en eneste match i bygda. Banjo Kazooie, Mario Kart, Banjo Tooie, Blast Corps, Majoras Mask, Diddy Kong Racing og blabla ... endeløst regn med kvalitet. Den maskinen levde lenge, og er fortsatt den konsollen i min tid jeg har hatt mest moro med.

 

Så dukket Gamecube opp - YEEEY - ny maskin. Ikke så bra som Nintendo 64 i form av sjarmen jeg husket så godt, men fortsatt bedre enn Playstation 2 - og Xbox som jeg totalt overså av en eller annen grunn. Men litt skuffende til tross, så hadde den spill som Windwaker, Metroid Prime og Starfox Adventures. Men for min del var ikke dette den helt store suksessen, men absolutt nok til å underholde meg uansett.

 

MEN SÅ - kom Wii! Jeg stod faktisk ute i regnet på lanseringsdagen fra klokken 6 om morran for å sikre meg et eksemplar av konsollen og Zelda på Elkjøp som åpnet klokka 10. Konsollen fikk jeg, èn av 25 ledige - det samme med Zelda, èn av 15 tilgjengelige. Jeg dro hjem, blei overveldet av hvor presis styringen var i Zelda og hvor festlig det var å spille Wii Sports. Jeg brukte nøyaktig 54 timer på å kose meg gjennom Twilight Princess, og elsket vært eneste sekund av det. Eneste som irriterte meg litt var at jeg aldri sto fast eller sleit med noe. Men samme det, spillet var episk og en verdig "oppfølger" til Ocarina of Time.

 

MEN SÅ ... hva nå? Tiden gikk og det kom ikke et eneste spill verdt å bruke penger på. Tiden gikk mer og jeg oppdaget at alt av onlinetjenester til maskinen var TOTALT UBRUKELIG på alle måter. Mii er bare ikke brukanes til noenting, Votin-Channel er bare teit, browseren er bare undødvendig for meg med PC og Weather-Channel er bare wtf?? Å kunne kjøpe og laste ned gamle klassikere er selvfølgelig en herlig mulighet, men ikke akkurat den helt store apellen der heller. Jeg har ikke en Wii for å spille gamle spill jeg allerede har eller har hatt.

 

SÅH en vakker dag ble jeg, som gedigen eveigvarende trofast Nintendofanboy (eller no), drit lei av det dårlige utvalget og de manglende mulighetene. Så jeg stakk på Finn.no - leitet gjennom X-Box 360 annonser og rinte en random kar i Sandefjord. Han hadde to 360-maskiner og ville gjerne bytte likt. Så da gjorde jeg det.

 

Angrer ikke et sekund. Her er spillutvalget festlig, onlinemulighetene er jo til de grader overlegne Nintendos maskin, grafikken er bedre (selvom det ikke er 1ste pri for min del), XBLA er genialt og muligheten til å spille online med venner er priceless.

 

Jeg angrer ikke et sekund. Så nå eier jeg ingen Nintendo, for første gang på altfor mange år. Vi får se hva jeg gjør når Mario Galaxy en gang kommer, men for øyeblikket kan hele Wii ta seg ei bolle for min del. Jeg syns rett og slett Nintendo her, suksess eller ikke, har skuffet meg som forbruker - og de skal jobbe hardt for å automatisk selge meg neste konsoll om de ikke revurderer sin filosofi når det gjelder muligheter og gaming.

 

Ja jeg elsker franchisene dems, og jeg vil alltid ha lyst til å spille videreføringen av de - men nå har de konkuranse fra en så sterk konsoll som X-Box, og samtidig Playstation 3 (som er en skuffelse også, men likevel bedre enn Wii) - så nå må de skjønne at det trengs hardware og støtte for litt mer enn integrert surr som Weather Channel og ubrukelige Wii's.

 

Sorry Nintendo ... men jeg er ikke deres lenger! Dette har skuffa!

 

Hva er deres ærlige meninger om Wii?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For meg har Wii vært en flott maskin. I litt tid. Så blir spillene mer repetative enn morsomme. Spillutvalget har vært utrolig glissent til nå. Jeg håper det blir bedre etter hvert!

Nå er jeg en mann som mener at gameplay går foran grafikk anytime, men i Wii sitt tilfelle synes jeg det ble litt for svakt...

Wii er mer en party-konsoll enn en single-player konsoll i mine øyne. Ihvertfall hvis man ser utifra spillutvalget.

Jeg har testet alle konsollene nå. Skal ikke si hvilken som er min favoritt, men jeg innrømmer gjerne at Wii til nå er det svakeste alternativet.

Lenke til kommentar

Tja, jeg selger ikke min maskin etter noen månder etter lanseringen og setter meg ned og whiner over dårlig spillutvalg.

 

Når man kjøper en konsoll på lansering så skal man og være klar over at det er dårlig utvalg av spill en stund. Synd at du byttet bort din før pærlene som Brawl, Prime og Galaxy fikk komme ut.

 

Hva er min mening om Wii? Til nå er jeg positivt overasket over maskinen. Til tross for dårlig valg av Wii spill, er der mange klassiske spill jeg har koset meg mye med og mange NGC spill jeg har fått stor glede av, deriblant Wind Waker og Prime 2.

 

Det irriterer meg dog at folk klager over Nintendo når konsollen er nettopp lansert. Det er jo klart at X360 har bedre spillutvalg enn Nintendo har, har jo trossalt 1 år lengere fartstid enn Wii har.

 

Beklager, men slike som deg skuffer meg litt. De gir ikke konsollen den verdige forsøket den fortjener, men forventer at det skal være 1000000000000 spill ved lansering.

Lenke til kommentar
Tja, jeg selger ikke min maskin etter noen månder etter lanseringen og setter meg ned og whiner over dårlig spillutvalg.

 

Når man kjøper en konsoll på lansering så skal man og være klar over at det er dårlig utvalg av spill en stund. Synd at du byttet bort din før pærlene som Brawl, Prime og Galaxy fikk komme ut.

 

Hva er min mening om Wii? Til nå er jeg positivt overasket over maskinen. Til tross for dårlig valg av Wii spill, er der mange klassiske spill jeg har koset meg mye med og mange NGC spill jeg har fått stor glede av, deriblant Wind Waker og Prime 2.

 

Det irriterer meg dog at folk klager over Nintendo når konsollen er nettopp lansert. Det er jo klart at X360 har bedre spillutvalg enn Nintendo har, har jo trossalt 1 år lengere fartstid enn Wii har.

 

Beklager, men slike som deg skuffer meg litt. De gir ikke konsollen den verdige forsøket den fortjener, men forventer at det skal være 1000000000000 spill ved lansering.

8693158[/snapback]

Nei slike som meg skuffer ikke, for jeg har elsket Nintendo i alle år - og når jeg blir skuffet - da har jeg en grunn til det. Ting som begynner å irritere er mangel på onlinefunksjoner. Det begynner vel kanskje å bli rimelig opplagt at det er det som er det store innen gaming nå. De mulighetene de har implementert er jo bare en fornærmelse for min del - totalt ubrukelig og overflødige.

 

Det er en ny maskin ja, og spillutvalget er forståelig svakt nå - men det hjelper ikke når den mangler alt de gjør, og har såpass svak maskinvare som den faktisk har. Den blir jo bare danket ut av andre mye bedre alternativer. Og jeg er ikke blind, for gaming så ER Wii det svakeste alternativet nå.

 

Så Microsoft har min stemme foreløpig ... og det er egentlig rart til meg å være!

 

Edit: Jeg er ikke interessert i å ha en Wii som et alternativ som støver ned, jeg vil ha ÈN fullverdig spillemaskin. Nintendo er IKKE en fullverdig spillemaskin som dekker mine rimelig normale behov. X-Box hadde det, så X-Box it is. Om Wii tar seg inn og adder funksjoner som gjør den mer fullverdig, da kjøper jeg den igjen!

Endret av SkyMarshall
Lenke til kommentar

Wii har skuffet enormt.

 

Joda wiisports var kjekt en måned, det samme var zelda, men så var det stopp.

Koste meg litt med exite truck, men ikke mer enn et par timer.

 

Har akkurat startet og spille paper mario og det er faktisk lovende. Ikke super bra, men langt ifra dårlig iallefall.

 

Alt i alt en helt grei konsoll, men den er relativt lite brukt.

Lenke til kommentar

Min ærlige mening om Wii?

Tja, har vel ikke akkurat vært en konsoll-person, hadde 8-bit, og så kjøpte meg ingen konsoll før PSX. En utrolig kjedelig konsoll, og ikke mange spill jeg koste meg med der. Etterhvert ble det en PS2, pga partyspill, men egentlig aldri spilt noe singel-spill der. Derimot ble det en Wii, på lanseringen og jeg kan ikke si jeg har angret et sekund.

Denne konsollen har gitt meg masse moro, på tross av en del "dårlige" spill. Det jeg har mest å klage over er egentlig at mange av spillene har vært så korte. Foruten Zelda da.

Men jeg vet det kommer flere spill :)

 

Uansett så har Wii allerede gitt meg mye mer enn Sony har klart. Jeg har aldri brukt så mye penger før på konsoll. Jeg har aldri brukt så mye penger før på spill o.l. Online-spill o.l. bryr jeg meg ikke så mye om egentlig, da jeg ikke er noen hardcore-gamer. Kunne selvfølgelig ha vært der, men ikke noe jeg har savnet.

 

Uansett, kommer aldri til å bytte bort min Wii ihvertfall :)

Lenke til kommentar

Å tro at det skal regne stor titler til Wii et halvt år etter launch er vel ingenting annet en ønske tenking. Gamelist på Nintendo.com viser f.eks at titler som Golden Eye, Banjo Kaazoie og Zelda ikke kom før godt over et år etter launch på Nintendo 64, og siden de dagene har det ikke tatt kortere tid å lage spill. Personlig er jeg fortsatt glad i Wiien min og innsett at det må ventes litt før jeg har et glimrende spillbiblotek. Men allerede imorgen starter byggingen med Mario Strikers og en snau måned senere kommer Mario Party 8.

Endret av Ant1
Lenke til kommentar

Enkelte personers totale mangel på tålmodighet overrasker stadig.

 

Og jeg er ikke blind, for gaming så ER Wii det svakeste alternativet nå.

 

Selvfølgelig er Wii svakere enn Xbox360 spillmessig, det bør ikke være en overraskelse for noen. Xbox har mye lenger fartstid, og dermed mer gode spill som utviklere har brukt god tid på. For meg er det merkelig å fordømme Wii når den knapt har hatt et halvt år på baken. Utviklere fikk utviklersett til konsollen i midten av 2006, og da er det som en fjern drøm å tro at man vil sitte med et bibliotek av gode titler nå. Det tar tid å lage kvalitetstitler

 

Nei slike som meg skuffer ikke, for jeg har elsket Nintendo i alle år - og når jeg blir skuffet - da har jeg en grunn til det.

Jeg forstår egentlig ikke dette. Du har elsket Nintendo i alle år - men lar deg knekke når en maskin bare har vært ute i seks måneder?

 

Du er i tillegg skuffa over online-delen. Nintendo er her ganske ferske, men også her har Microsoft flerfoldige år med erfaring bak seg, i forhold til Nintendo. Onlinedelen vil komme seg med tiden - som spillene også vil. Om den har onlinefunksjoner du ikke liker, hold deg borte fra dem! Vanskeligere er det ikke. Onlinegaming på Wii er du ikke kvalifisert til å rakke ned på enda, siden det bare er Pokèmon og Mario Strikers Charged som kan spilles online for øyeblikket.

 

Nintendo er IKKE en fullverdig spillemaskin som dekker mine rimelig normale behov.

 

Hva er en fullverdig spillmaskin for deg?

 

Dette er ikke ment som noe flaming av deg som person, men jeg synes du er forhastet når du allerede nå selger unna Wii`en din til fordel for en etablert konsoll. Hvis du hadde ventet, kommer det spill som Mario Galaxy, Super Smash Bros Brawl, Metroid Prime 3: Corruption, Disaster: Day Of Crisis, No More Heroes, Resident Evil: Umbrella Chronicles - og flere, som kan være verdt å vente på.

Endret av Dan_H
Lenke til kommentar

Hadde egentlig tenkt å oppgradere xboxen med en 360, ikke på lansering, men litt etter når tilgjengeligheten var der. Problemet var att tiden gikk og det kom aldrig noen spill jeg virkelig ville ha, Oblivion fristet, men jeg gikk lei av Morrowind uten å fullføre det. Når det endelig begynte å komme noen spill til 360 så nærmet det seg Wii lansering og jeg hadde fått tak i noe å spille på xbox.

Jeg valgte vel Wii mest pga. Zelda, har vært ett par gode spill til etterpå. Mest VC nå for tiden.

 

Jeg kjeder meg ikke, men jeg spiller litt VC og litt PC. Det er lite nye intressange spill på Wii for tiden, men mest fordi den er "ny".

 

Er alltid slik med nye konsoller, få godtitler til å starte med, xbox var annerledes; først PGR, JSRF og DOA3, så kom halo, hitman, silent hill osv. God spillene kom raskt. Men den kom ett halv år etter USA launchen.

 

"Fordelen" med forsinket launch i europa er att vi har fått flere godspill rett etter lansering, denne generasjonen fikk vi Nintendo rett fra start, men har måttet vente på spillene. Folk blir vitterlig aldri fornøyde :p

Lenke til kommentar
Dette er ikke ment som noe flaming av deg som person! Hvis du hadde ventet, kommer det spill som Mario Galaxy, Super Smash Bros Brawl, Metroid Prime 3: Corruption, Disaster: Day Of Crisis, No More Heroes, Resident Evil: Umbrella Chronicles - og flere, som kan være verdt å vente på.

8693833[/snapback]

Neida, jeg tåler den :) Jeg har vært gamer siden Commodore 64, så jeg er rimelig sikker på hva jeg mener og ikke mener om spill og industrien. Men Wii er som sagt for min del en flopp.

 

Hva jeg mener er en fullverdig spillmaskin? For å være ærlig så er både 360 og Playstation 3 "fullverdige" for min del nå. Kraftig maskinvare, backet opp av så godt som samtlige spillprodusenter, et godt spillbibliotek og et funksjonabelt onlinesystem som underholder. Det er for meg en fullverdig maskin.

 

Wii er sjarmerende, og bra. Men den er for svak, den har skuffende lite funksjoner - og det spilles for mye på kontrollene. Kontrollene er bra, men de er ikke SÅ forferdelig råe at det skal bære maskinen alene. Wii Play og Wii Sports er moro en liten stund. Mario og Metroid er på vei - og det tror jeg blir en knakende suksess, for de spillene skuffer ikke. Mulig jeg kjøper en Nintendo igjen da.

 

MEN - onlinefunksjonen er bare latterlige. Det ødelegger så mye. Det samme er faktisk maskinvare. Jeg ser ikke helt potensiale i denne maskinen for å være helt ærlig. Det har jeg gjort med alle de andre konsollene, men denne gangen skal det mer enn forumoverbevisning for å skifte min mening.

 

Jeg venter på Brawl, Galaxy, Resident Evil og Metroid ... så får vi se hvordan det ligger ann da. For akkurat nå er Wii null verdt for min del.

Lenke til kommentar
Nei slike som meg skuffer ikke, for jeg har elsket Nintendo i alle år - og når jeg blir skuffet - da har jeg en grunn til det. Ting som begynner å irritere er mangel på onlinefunksjoner. Det begynner vel kanskje å bli rimelig opplagt at det er det som er det store innen gaming nå. De mulighetene de har implementert er jo bare en fornærmelse for min del - totalt ubrukelig og overflødige.

 

Det er en ny maskin ja, og spillutvalget er forståelig svakt nå - men det hjelper ikke når den mangler alt de gjør, og har såpass svak maskinvare som den faktisk har. Den blir jo bare danket ut av andre mye bedre alternativer. Og jeg er ikke blind, for gaming så ER Wii det svakeste alternativet nå.

 

Så Microsoft har min stemme foreløpig ... og det er egentlig rart til meg å være!

 

Edit: Jeg er ikke interessert i å ha en Wii som et alternativ som støver ned, jeg vil ha ÈN fullverdig spillemaskin. Nintendo er IKKE en fullverdig spillemaskin som dekker mine rimelig normale behov. X-Box hadde det, så X-Box it is. Om Wii tar seg inn og adder funksjoner som gjør den mer fullverdig, da kjøper jeg den igjen!

8693238[/snapback]

 

Online funksjonen er ikke kommet ut ennå så du har ingen rett til å klage på den. Får vente å se når den kommer hvordan den er.

 

Svak maskinvare har ingen ting med spillene å gjøre. Jeg trodde i 2007 at man var såpass åpen for at "svak" HW kan gjøre ufattelig mye. N64 hadde svak HW i forhold til PS1 men har likevell titler som har blitt lovpriset grunnet grafikk og egenhet.

 

Det er trist at du anser at Wii ikke dekker dine behov, men jeg tror det er fordi du har stillet deg for store forventninger til konsollen. Er vel heller ikke rart at X360 føles mer fullverdig siden den har vært her i over 1 år før de andre. Verd å merke seg.

 

Hvilken potensialer er det i Wii? Mange, veldig mange. Det er bare det at folk ikke har tid til å vente. Det er et problem i dag.

Lenke til kommentar

Jeg er er værst.

Kjøper en maskin kun for zelda og resident evil spillene , sånn har det alltid vært.

Glad for at siste zelda også kom til gamcuben så slapp jeg og kjøpe wii.

Neste resident evil kommer til 360 så dermed så blir det ingen wii på meg.

Som trådstarte sier så har 360 et mye mer imponerende spill kartotek en wii også , dessuten så passer det bra med Hd spill i disse flatsjerm tider.

Glad for dette for da er det første gangen jeg ikke blir lurt til å kjøpe en Nintendo maskin for et eller to spill.

 

Edit er ikke helt sant dette, kjøper også alltid playstation p.g.a. metal gear solid.

så må nok ut og handle en ps3 etterhvert også. Irriterer med at alle disse spilla ikke kunne kommet på en maskin i stedet.

Sån er vel buisness regner jeg med.

 

OG JEG BLIR LURT HVER GANG!!

men morro er det da. :thumbup:

Endret av redflame
Lenke til kommentar

Helt ærlig?

Ok.. Wii har blitt mindre brukt enn jeg trodde.. Det samme har 360'n som jeg kjøpte etter jeg runda Zelda..

Så, er vel mest min egen skyld, og ikke noen av maskinene.. Men, har rett og slett ikke hatt noe særlig med spill lyst i det siste.. kjøpte Excite truck og har kost meg med det ganske mye, men alt i alt litt lite brukt..

 

Også PS2'n har blitt mindre brukt.. har fortsatt ikke runda FFXII, som var ett spill jeg gledet meg til..

 

Men, er fornøyd med det Wii'en har gitt meg Zelda ga meg et eventyrlig eventyr som jeg er kjempe fornøyd med! :)

Lenke til kommentar
Vil vel ikke akkurat si at PS3 har så veldig godt spillbibliotek heller ennå.. Slik som du antyder.

 

Så, for å oppsumere: Du tror ikke Wii kan få nok 'funksjoner' (det er kanskje ikke spillemaskin du er ute etter?), du synes online-delen er for dårlig og det er for få spill?

8694207[/snapback]

Nei PS3 har heller ikke så bra spillutvalg, det skal det ha - var et uhell å si det i samme setning som 360. Men hva Wii HAR og hva Wii KAN FÅ er to forskjellige ting. Akkurat nå har Wii ingenting. Implementerer Nintendo en fullverdig online-funksjon som har en hensikt, så vil jeg smile betraketelig mye mer enn jeg gjør nå. Og jo, det er en spillemaskin jeg er ute etter. Men det er selvfølgelig moro at 360 f.eks har muligheten til å bruke USB-sticka mi som mp3-spiller eller PC'n min som mediaplattform - men det er helt uviktig. Men for all del kjekt med sånne funksjoner også. Bare pluss i boka det!

 

1: Online funksjonen er ikke kommet ut ennå så du har ingen rett til å klage på den. Får vente å se når den kommer hvordan den er.

 

2: Svak maskinvare har ingen ting med spillene å gjøre. Jeg trodde i 2007 at man var såpass åpen for at "svak" HW kan gjøre ufattelig mye. N64 hadde svak HW i forhold til PS1 men har likevell titler som har blitt lovpriset grunnet grafikk og egenhet.

 

3: Det er trist at du anser at Wii ikke dekker dine behov, men jeg tror det er fordi du har stillet deg for store forventninger til konsollen. Er vel heller ikke rart at X360 føles mer fullverdig siden den har vært her i over 1 år før de andre. Verd å merke seg.

 

4: Hvilken potensialer er det i Wii? Mange, veldig mange. Det er bare det at folk ikke har tid til å vente. Det er et problem i dag.

8694405[/snapback]

1: Jo jeg har rett til å klage på Wii's nåværende onlinefunkjson. Den er rett og slett utrolig laber. Men jeg skal selvfølgelig revurdere det når det kommer kraftige forbedringer på den fronten.

 

2: Det er jeg helt og fullstendig enig i. Zelda levde helt klart opp til hva jeg anser som bra grafikk f.eks. Jeg er fan av funksjonabel grafikk, og det klarer i høyeste grad Nintendo få til. De er faktisk noen av de bedre på den fronten, sammen med Blizzard. Men, en venn av meg med 42" Sony Bravia HD er ikke like enig med meg på den fronten, han synes rett og slett det er dårlig. Noe jeg kanskje blir enig med han i når jeg anskaffer med en sånn skjerm. Men akkurat nå er grafikken på Wii helt optimal på meg. Men igjen, den er fortsatt MYE dårligere enn sine konkurenter. Nintendo er veldig flinke til å utnytte den lille kraften de har disponibelt når de produserer spill, spesielt med tanke på design og arkitektur - men 3. parts utviklere er mildt sagt ikke like flinke.

 

3: Hadde faktisk ikke så ville forventinger til selve konsollen for å være helt ærlig. Jeg hadde egentlig bare forventninger til Zelda, noe som ble innfridd på høyt plan.

 

4: Wii har mye potensiale, men jeg tviler på at det blir gjort noe med. Jeg håper selvfølgelig det - men jeg tror ikke de greier leve opp til, tja - iallefall MS. Men jeg syns ikke Wii er DÅRLIG - jeg syns bare Wii er svak i forhold til alternativene vi har nå.

Lenke til kommentar
1: Jo jeg har rett til å klage på Wii's nåværende onlinefunkjson. Den er rett og slett utrolig laber. Men jeg skal selvfølgelig revurdere det når det kommer kraftige forbedringer på den fronten.

 

Wii's kamp har vært for gameplay fremfor tekniske preferanser som online funksjoner og HD grafikk. Dette synes jeg Wii har klart å levere. Selvfølgelig er ikke vennekode systemet noe bra (les: Det er rævva) og mange kunne kanskje trengt en online funksjon, men jeg synes og det er alt for mye fokus på online funksjoner, det tar liksom mye gleden av singelplayer delen bort. Men dette er snakk da om personelige preferanser, så der er det ikke noe enighet å komme til, der er man forskjellig.

 

2: Det er jeg helt og fullstendig enig i. Zelda levde helt klart opp til hva jeg anser som bra grafikk f.eks. Jeg er fan av funksjonabel grafikk, og det klarer i høyeste grad Nintendo få til. De er faktisk noen av de bedre på den fronten, sammen med Blizzard. Men, en venn av meg med 42" Sony Bravia HD er ikke like enig med meg på den fronten, han synes rett og slett det er dårlig. Noe jeg kanskje blir enig med han i når jeg anskaffer med en sånn skjerm. Men akkurat nå er grafikken på Wii helt optimal på meg. Men igjen, den er fortsatt MYE dårligere enn sine konkurenter. Nintendo er veldig flinke til å utnytte den lille kraften de har disponibelt når de produserer spill, spesielt med tanke på design og arkitektur - men 3. parts utviklere er mildt sagt ikke like flinke.

 

Husk at vi fremdeles ikke har fått sett kreftene til Wii ennå. Du ser hvilken perler man har i Shadow of the Colossus og God of War til PS2, dette er kraftperler av noen spill, på en gammel HW. Om man tenker seg at Wii har 2 ganger sterkere HW enn PS2 (har jeg hørt) kan man se hva man får der. Til nå har vi bare fått et vakkert NGC spill og dårlige porter (nærmest, enkelte unntak) og venter fremdeles på de ordentlige slagerne, som Metroid Prime 3 og Galaxy.

 

4: Wii har mye potensiale, men jeg tviler på at det blir gjort noe med. Jeg håper selvfølgelig det - men jeg tror ikke de greier leve opp til, tja - iallefall MS. Men jeg syns ikke Wii er DÅRLIG - jeg syns bare Wii er svak i forhold til alternativene vi har nå.

 

Ikke helt enig, det kommer ann på 3dje parts utviklere og de har sett potensialer i Wiimoten. Det er Wiimoten som er slagskipet, og når den klarer å danke ut salgstallene til kraftpakken PS3, tror jeg vi klart ser at det er spillene det kommer ann på, ikke HW.

Lenke til kommentar

@SkyMarshall: Det synes også jeg du bør gjøre, ærlig talt. Du har helt rett i at både spill og online ikke er top-notch for øyeblikket, men hadde du forventet det? Wii har et klart handicap i forhold til 360 nå, siden den er så ung. Personlig mener jeg at slike tråder som dette bør lages når konsollen har rundt halvannet år på baken. Ikke mange konsoller får en flying start mtp. spill og onlinefunksjon.

 

Jeg oppfatter at du vil ha en konsoll som har et "ferdig" tilbud med tanke på spill og onlinesystem akkurat nå, og dette respekterer jeg selvsagt. Men jeg mener at ens standpunkt til en konsoll først bør bli "bedømmet" et stykke ut i konsollens levetid.

 

Skal ikke lage noe pes rundt dette, og velger å ikke gjenta meg selv noe særlig - unyttig krangel er bajs. Kos deg med 360`en din, men for all del ikke avskriv Wii enda. :)

Endret av Dan_H
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

jeg har ikke orket å lese hele tråden, men jeg vil si at spillutvalget til wii er elendig. etter 6mnd på markedet burde det rimelig snart begynne og dukke opp noen brukbare titler. selv har jeg hatt 360 og vel spille utvalget er ikke spesielt mye bedre der.

 

mye av grunnen til dette er for min del at spillene blir hypet så mye opp i skyene at når de endelig kommer ut i butikken så synes jeg de er dårlige i forhold til hva de lovet meg. ta f.eks gears of war. jeg har rundet spillet og spilt mange timer online, men selv det er ikke lenger noe gøy. har også spilt en del av de andre stor titlene slik som vegas og cod3 uten at noen av de spillene har interisert meg så veldig. har nå bestilt meg ps3 i håp om noen gode titler der.

 

det største problemet til wii er den totale mangelen på nintendos egne spill. ja man har zelda men ikke noe mer enn det heller. jeg skulle gjerne hatt en wii selv men det som stopper meg er mangelen av gode kvalitets spill fra nintendo og en god online mulighet. en venn av meg har wii og av det jeg har testet tror jeg at jeg skal vente til at nintendo hvertfall har sluppet ut et par ekstra spill.

 

jeg tror at etter 12+++ år med spilling så har vi spilt det meste som er og spille og innser det at det nye som kommer er kun en oppdatert versjon av et annet spill med bedre grafikk, ny kontroll og andre navn. wii har en stor sjanse til å forandre på det, men ikke i dag slik som det er. det er på tide de finner opp noe nytt enn å fortsette på tittler de vet selger bra pga navnet.

 

nå stikker jeg og spiller mario på nes emulatoren min :D

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...