Gå til innhold

Hva er din ærlige mening om Wii?


Anbefalte innlegg

jeg har ikke orket å lese hele tråden, men jeg vil si at spillutvalget til wii er elendig. etter 6mnd på markedet burde det rimelig snart begynne og dukke opp noen brukbare titler. selv har jeg hatt 360 og vel spille utvalget er ikke spesielt mye bedre der.

 

mye av grunnen til dette er for min del at spillene blir hypet så mye opp i skyene at når de endelig kommer ut i butikken så synes jeg de er dårlige i forhold til hva de lovet meg. ta f.eks gears of war. jeg har rundet spillet og spilt mange timer online, men selv det er ikke lenger noe gøy. har også spilt en del av de andre stor titlene slik som vegas og cod3 uten at noen av de spillene har interisert meg så veldig. har nå bestilt meg ps3 i håp om noen gode titler der.

 

det største problemet til wii er den totale mangelen på nintendos egne spill. ja man har zelda men ikke noe mer enn det heller. jeg skulle gjerne hatt en wii selv men det som stopper meg er mangelen av gode kvalitets spill fra nintendo og en god online mulighet. en venn av meg har wii og av det jeg har testet tror jeg at jeg skal vente til at nintendo hvertfall har sluppet ut et par ekstra spill.

 

jeg tror at etter 12+++ år med spilling så har vi spilt det meste som er og spille og innser det at det nye som kommer er kun en oppdatert versjon av et annet spill med bedre grafikk, ny kontroll og andre navn. wii har en stor sjanse til å forandre på det, men ikke i dag slik som det er. det er på tide de finner opp noe nytt enn å fortsette på tittler de vet selger bra pga navnet.

 

nå stikker jeg og spiller mario på nes emulatoren min :D

8695429[/snapback]

 

Veldig enig i det siste du sa. De trenger mange nye IP'er, som er nyskapende. Men tror Wii skal bli bra etterhvert mtp. spill. Ang. online funksjonen, er den da så elendig? Ja du må skrive inn et par tall, men utenom det har du jo de vanlige funksjonene som ranks, leaderboards, ranked og player matches osv osv. Det er disse som teller for gaming.

 

Hvis du tenker på nedlastning av demoer og updates så kan du ikke dra ned online-delen for dette etter min mening. Dette er fordi Wii ikke har en harddisk.

(Why Ninty, why?!)

 

Wii var veldig gøy i starten, men det labre spillutvalget gjør at jeg sjelden spiller på den. Det eneste virkelig bra Wii-spillet jeg har spilt siden Zelda er SSX: Blur og Godfather som jeg har spilt en god del.

 

Så lenge 3.party utviklerne skjerper seg og begynner å komme med vellagde, kreative spill til konsollen, så er jeg fornøyd. Nintendo titlene blir bra uansett, så det er jo greit.

 

Til trådstarter, er litt enig med Bear i det med at du virker som du ventet en maskin med fantastiske og revolusjonerende spill helt fra lansering. Dette bør du vite ikke kommer til å skje. Hvorfor selge Wii'en? Det er jo først nå stortitlene ruller inn (mario strikers er den første)

 

Synes ikke du skal dømme online mulighetene til Wii for hardt ennå, ettersom det ikke er nok spill med online på markedet. Og ang weather channel etc, du trenger ikke å bruke det! Bare en neat, liten bonus.

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+130498
Ang. online funksjonen, er den da så elendig? Ja du må skrive inn et par tall, men utenom det har du jo de vanlige funksjonene som ranks, leaderboards, ranked og player matches osv osv. Det er disse som teller for gaming.

 

nå beveger jeg meg ut på tynn is men slik jeg har forstått det så man taste en friends kode for hvert spill og hvert spill har sin egen freinds kode. om det stemmer at de lagres på maskinen vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
Min Wii blir bare brukt til laber casualgaming. Eneste det går i er VC. 3500 kroner så å si bortkastet, men det har også bare gått 6 mnd. Jeg gir meg ikke helt enda.

8696710[/snapback]

 

Det er vel egentlig dette segmentet som har vært hovedmålet til Nintendo gjennom Wii. Masse spill man kan plukke opp ha det moro med i 30 minutter og så gjøre noe helt annet. Det tror jeg de har klart veldig bra, det sier i hvert fall salgsstatistikken. For min del er det verdt 2600 for å kunne laste ned gamle nostalgiske spill som kanskje er grunnen til at jeg er der jeg er i dag, straks ferdig med en master i datateknikk. Jeg vet at man har emulatorer og lignende som fungerer kurrant, men det blir ikke helt det samme som å sitte foran TVen og gruse en venn i Street Fighter II akkurat som man gjorde for 15 år siden(eller da pleide han å gruse meg).

 

Personlig gleder jeg meg til Resident Evil 4 Wii edition. Har aldri spillt originalen og håper det er spillet som nailer first/third person shooting til wii.

Lenke til kommentar

Går mest i VC for min del. Selv om det er mye kos der, så savner jeg nye spill med bedre grafikk enn N64. Jeg kjøpte tross alt ikke Wii for å få en emulator. Det plager meg ikke at HW i Wii er svakere enn PS3 og X360, men det irriterer meg litt at den ikke er blitt utnyttet bedre enda. Final Fantasy XII har bedre grafikk enn det jeg har sett på Wii. Savner også flere nye spill. Liker også kontrollene, men disse er heller ikke utnyttet godt nok enda.

 

Har hatt/har SNES, PS1 & 2. Men ingen av disse ble kjøpt før minst ett år etter release. Da var det plenty av spill jeg ville ha. Ihvertfall flere enn det jeg hadde råd til. Med Wii er det nå omvendt.

 

Har ikke kjøpt X360, siden det har vært få spill til nå som har fristet. Når Mass Effect og Blue Dragon kommer er det godt mulig jeg går til innkjøp av maskinen. Da vet jeg det er ihvertfall tre spill jeg har skikkelig lyst på (Gears of War er nummer 3).

 

Så hva har jeg lært av dette? Ikke kjøp en konsoll når den blir lansert. Vent en stund til spillbiblioteket er bra og utviklerne klarer å utnytte maskinkraften bedre. :)

 

edit: Av denne grunn går det nok også en stund før jeg får meg PS3

Endret av Monkeyboy
Lenke til kommentar

Jeg er strålende fornøyd med min. Er ingen hardcore gamer og har ikke 24 timer i døgnet til å spille på. Storkoser meg enda med Zelda og har kost meg med warioware. Bytter idag warioware og pinball med Mario strikers charged. I tillegg er det dritkult å spill Tiger woods golf sammen med venner og øl.

 

For ikke snakke om alle storspillene som kommer..

 

 

Jeg er oppvokst med 8 bits nintendo, men det er lenge siden. Har xbox (den gamle) men den har bare støva ned egentlig.

 

 

Me luv Wii ihvertfall. Wii 4 tha win :w00t:

Lenke til kommentar
jeg har ikke orket å lese hele tråden, men jeg vil si at spillutvalget til wii er elendig. etter 6mnd på markedet burde det rimelig snart begynne og dukke opp noen brukbare titler. selv har jeg hatt 360 og vel spille utvalget er ikke spesielt mye bedre der.

 

mye av grunnen til dette er for min del at spillene blir hypet så mye opp i skyene at når de endelig kommer ut i butikken så synes jeg de er dårlige i forhold til hva de lovet meg. ta f.eks gears of war. jeg har rundet spillet og spilt mange timer online, men selv det er ikke lenger noe gøy. har også spilt en del av de andre stor titlene slik som vegas og cod3 uten at noen av de spillene har interisert meg så veldig. har nå bestilt meg ps3 i håp om noen gode titler der.

 

det største problemet til wii er den totale mangelen på nintendos egne spill. ja man har zelda men ikke noe mer enn det heller. jeg skulle gjerne hatt en wii selv men det som stopper meg er mangelen av gode kvalitets spill fra nintendo og en god online mulighet. en venn av meg har wii og av det jeg har testet tror jeg at jeg skal vente til at nintendo hvertfall har sluppet ut et par ekstra spill.

 

jeg tror at etter 12+++ år med spilling så har vi spilt det meste som er og spille og innser det at det nye som kommer er kun en oppdatert versjon av et annet spill med bedre grafikk, ny kontroll og andre navn. wii har en stor sjanse til å forandre på det, men ikke i dag slik som det er. det er på tide de finner opp noe nytt enn å fortsette på tittler de vet selger bra pga navnet.

 

nå stikker jeg og spiller mario på nes emulatoren min :D

8695429[/snapback]

 

Etter 6 månder på markedet burdet det komme stortitler? Hvor mange konsoller blir lansert med en tittel som Twilight Princess under beltet? Er ikke mange konsoller som gir deg en knalltittel på lanseringsdagen, somregel får du en bøtte med spill som ikke viser potensialene for fem flate øre. Grafisk sett har ikke TP vist hva Wii kan gjøre, men det har vist hva Wii kan gjøre kontrollmessig.

 

Om jeg ikke husker helt feil var det bare SM64 som var tilgjengelig ved lansering av N64 av Nintendos egene "grom" titler. Zelda fikk pent vente på seg 1 års tid, men det var verd ventingan. N64 fikk noen banebrytende titler som Zelda, Golden Eye og Banjo-Kazooie, men vi måtte vente på dem. Den som venter på noe godt venter ikke forgjeves. Personelig venter jeg på neste Zelda spill spesialt laget med Wii i tankene.

 

Hva Wii har av potensialer kan vi bare spekulere i Kororinpa f.eks viser litt hva man kan gjøre med kontrollen, men det er ikke mye.

 

Jeg tror mange har glemt at Wii's potensialer sitter ikke i plastkassa med HWen, som er standard for konsoller i dag, men heller i den lille plastdingsen du holder i hendene når du spiller. Er det kun grafikk og uperdupersuper onlinefunksjon alla Xbox live som gjelder i dag?

Lenke til kommentar

Folk som er skuffet over spillutvalget til Wii har kun seg selv å takke. Wii er en konsoll med et helt nytt kontrolloppsett, og som med DSen så kommer det til å ta tid før utviklere lærer seg å bruke det ordentlig. Først nå etter 3 år så har DSen endelig begynt å få en stødig flom av gode titler i forskjellige sjangere fra forskjellige utgivere over hele verden. Det første året var det nesten bare Nintendo som ga ut gode spill til den. Med Wii har utviklere vært mye flinkere til å innse potensialet, og det har kommet langt fler gode spill enn jeg hadde forventet. WiiSports er ennå det beste spillet, men det finnes habile spill i mange sjangere. Personlig er jeg svært positivt overrasket over hvor godt kontrollene fungerer allerede nå.

 

Utenom det så er jo Internet Channel helt essensielt. Digg å kunne se diverse streamede TV-serier på TVen uten noe ekstra oppsett.

Lenke til kommentar

Heldigvis "rik" nok til å kunne eie flere maskiner samtidig, noe flere ser ut til å ha et problem med å få til å skrape sammen nok penger til.

 

Er hittil fornøyd med Wii, jeg styrer selvsagt unna de elendige portene, og film-til-spill-spillene, noe som plager alle konsoller, og har hatt noe å spille hele tiden.

Zelda, Excite Truck, Kororinpa, Rayman Raving Rabbids, Super Monkey Ball, Eledees, Warioware og ikke minst Wii Sports har holdt meg opptatt, og i dag kom Mario Strikers som er helt fantastisk morro. Jeg misunner ikke noen som bare har råd til en konsoll. Blir et tynt spillutvalg av slikt.

Lenke til kommentar

Hittil synes jeg det har komt alt for få spill som har vært noe å spille. Men jeg tror ikke vi trenger å vente lange stunden før det kommer en del gode titler, og vi har mange å se fram til. RE 4, Mario Party 8 og seff Metroid, Smash og Galaxy er titler vi alle går å venter og venter på. Tenker nok vi får se en god del av Wii's potensiale på de 3 sist nevnte!

Tenker nok det blir en del mer Wii spilling utover høsten enn det har vært siden jul, for nå i det siste har den bare stått til utstilling.

Tenker nok jeg skaffer meg ny tv og PS3/360 til neste år og, og da får jeg mye å sette fingrene i! :)

Lenke til kommentar

For min del: Det er "bare" ca. 1-2 måneder siden jeg anskaffet meg denne maskinen. Hvorfor? Jeg har aldri vært en nintendo-fan for å være helt ærlig. Sony har tidligere imponert meg mer, og MS var mye, mye bedre. GC var nok ikke noe for meg.

 

N64 derimot hadde et potensiale jeg ikke hadde glemt, og jeg husket enda mario, zelda og alle de andre nintendo-figurene. Det var først bare for et par år siden jeg virkelig fikk opp øya for GC. Den var kanskje ikke så dårlig jeg ville ha den til? En venn av meg fikk "tvunget" meg til å spille litt GC, og ganske så raskt ga jeg Super Smash Bros. Melee tittelen for tidenes beste spill.

 

Tilbake til "hvorfor - hvorfor jeg kjøpe wii". Wii var nytt. Nintendo var kvalitetsrik. Og den aller største grunnen: Nintendo Wii ville ha ekslusive tittler jeg gjerne kan kjøpe en konsoll for å kunne spille.

 

Jeg er så enig jeg kan være når det gjelder mitt og ditt synspunkt på grafikken: Den er ikke noe tess, for å si det enkelt. Online-muligetene? Vel de har vi ikke fått sett så mye på - heller ikke du, så blir litt vanskelig å bedømme det kanskje? Kontrollen er nyskapende, og for meg virker bra som spill-redskap. Den sitter perfekt o hånden og er presis i sine bevegelser.

 

Til spillbiblioteket, ingen store spill titler sett bort fra Zelda. SXX Blur var kanskje en av de bedre 3dje-parts, men mange av dem er ikke nevnverdige. For få spill å kose seg med. Men hva med framtida? Det har tross alt bare 6 mnder siden lansering. Kan vi være litt tolmodige?

 

Jeg må i alle fall det, for å vente til de store slagerne som Metroid, Galaxy og ikke minst Brawl. Men så kommer det jo snart andre gulltitler som klarer kanskje å plassere seg som klassikere? Mario Party 8 må jo være ganske bra? Paper Mario da? Jeg er ganske så sikker på at vi innimellom alltid vil ha spill som vil være av interesse - og spilldisken vil deretter etterhvert bli mer fyllt opp med kvalitetsrike spill.

 

Altså, selv om Wii i utgangspunktet har en HW og grafikk som ligger langt bak Sonys og MS', så har det null og niks å si for meg og min interesse for Nintendo. Nintendo er ren underholdning, ingen grafikk eller andre pluss-sider som får meg til å smile mens spillinga pågår. Jeg kan sikkert anskaffe meg andre konsoller etterhvert - men aldri om jeg gir fra meg Wii'en ;)

Lenke til kommentar

Hva er din ærlige mening om Wii?

Har den ikke, og har ikke prøvd den, men hver gang jeg har penger i lomma frister det ekstremt å kjøpe meg en for å leke litt.

 

Det som holder meg unna er at det er så og si bare ett spill jeg kunne i det hele tatt sett for meg at jeg brukte noen timer på (Zelda).

 

Og klarer ikke holde meg unne 360'en min!

Lenke til kommentar
Wii er barnslig, men absolutt moro.. :)

8706164[/snapback]

 

Å spille spill er slikt sett barnslig, men uhorvelig morsomt. Foresten, virkelig fint om folk kunne legge av seg det derre forferdelige "wii er barsnlig" tøvet. Vi er i 2007, trodde enkelte hadde vokst fra seg den oppførselen ;)

Lenke til kommentar
Å spille spill er slikt sett barnslig, men uhorvelig morsomt. Foresten, virkelig fint om folk kunne legge av seg det derre forferdelige "wii er barsnlig" tøvet. Vi er i 2007, trodde enkelte hadde vokst fra seg den oppførselen ;)

Liten, kort historie om det der....

 

Onkelen min var på besøk her engang i vinter, han er vel ca 40 år.

 

Jeg og en kompis pluss fetteren min (kompis op 17 år og fetter på 16) sitter og spiller Gears of War da Onkelen min kommer inn og spør om å få prøve.

Jeg lærer han fort kontrollene og han er igang og han storkoste seg en god stund.

 

Da kommer stefaren min forbi og hører onkelen min utbryte: "Nei, svarte! Han sprengte meg jo!"

Da kommer han inn og ser helt oppgitt ut og sier: "Hva skal det bli av verden når tilogmed godt voksne menn spiller spill?" og går oppgitt ut igjen..

 

Nå har ene onkelen min begynt å spille Xbox 360, mens den andre onkelen min på 45år begynt å spille WoW.

Dette er jo greit, er det ikke? De spiller jo ikke 24/7, de spiller når de får lyst -fordi det er gøy, ikek fordi de er barnslige.

 

Stefaren min på 38 synes spill er noe så poengløst og at spill rett og slett er noe dritt som bare er bortkastet tid.

 

Han er dønn seriøs og det irriterer meg den dag i dag.

Er han virkelig så ignorant at han ikke ser at spill ikke er for barn, men for de som synes det er moro?

Lenke til kommentar
Wii er barnslig, men absolutt moro.. :)

8706164[/snapback]

 

Å spille spill er slikt sett barnslig, men uhorvelig morsomt. Foresten, virkelig fint om folk kunne legge av seg det derre forferdelige "wii er barsnlig" tøvet. Vi er i 2007, trodde enkelte hadde vokst fra seg den oppførselen ;)

8706332[/snapback]

Har du lest topicen på tråden her, eller?

 

Min ærlige mening om Wii er at det er barnslig. Men jeg ser ingen grunn til at voksne kan spille det, nettopp av den grunnen at det er ustyrlig morsomt.. Har selv spilt Wii på jobben, og det er faktisk ganske morsomt.. :)

 

Red.: Skrivefeil.

Endret av Gissan
Lenke til kommentar
Har du lest topicen på tråden her, eller?

 

Min ærlige mening om Wii er at det er barnslig. Men jeg ser ingen grunn til at voksne kan spille det, nettopp av den grunnen at det er ustyrlig morsomt.. Har selv spist Wii på jobben, og det er faktisk ganske morsomt.. :)

8706495[/snapback]

 

Selvfølgelig har jeg lest hva tråden handler om, men når folk sier "Wii er barnslig" høres det mer ut som en erklæring fremfor egene meninger.

 

Btw, hvordan smaker Wii?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...