Gå til innhold

Hva er din ærlige mening om Wii?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg misliker kontrollen på WII selv.

 

Ser veldig lite potensialet i maskinen og synes den er en ENORM skuffelse.

 

Har spilt Zelda i nesten 10 timer, men ble lei av spillet - til dels pga av den dårlige grafikken.

 

Tiltross for at WII er den rimligste maskinen jeg har kjøpt av next gen maskinene, er det uten tvil maskinen som gir "minst-glede-per-krone"..

 

Mulig jeg er for gammel, jeg er 31 og ikke 13 år..

Lenke til kommentar
Mulig jeg er for gammel, jeg er 31 og ikke 13 år..

8859313[/snapback]

 

 

Hehe, trodde det var omvendet jeg. Gutter på 13 var bare opptatt av grafikk, blod og fps, mens jeg koste meg med min Wii? Kanskje fordi jeg er 25 år...

8861929[/snapback]

 

Joda, er egentlig enig med deg i det.

Inntill nylig spilte jeg kun på ps2 fordi ps3 bare hadde dårlig tittler (i mine øyne).

 

Men det er den kontrollern som irriterer meg mest.

Ja, artig i 30 minutter men når man tenker på at de fleste spill skal man bruke den greia der så er jeg kanskje for old school til å bruke det.

Lenke til kommentar

Wiimoten? Den er jo genial og gir helt nye muligheter.

 

Jeg må også si at det er mye bedre å bruke Wiimote+Nunchuck-kombinasjonen i f.eks. Zelda. Etter å ha brukt denne kombinasjonen er det å gå tilbake til en tradisjonell kontroller som å svømme med hendene bundet.

Lenke til kommentar
Etter å ha brukt denne kombinasjonen er det å gå tilbake til en tradisjonell kontroller som å svømme med hendene bundet.

8863350[/snapback]

 

Du har fått den følelsen du og? Spilte Zelda vel 10 timer i strekk i hele jula. Så skulle jeg gå tilbake til litt Shadow of the Colossus utpå nyåret. Tok lang tid og mye viljekraft før jeg lærte igjen at å riste på PS2 kontrolleren får ikke Argon til å springe noe fortere, det har man knappene til.

 

Eller GT4 for den saks skyld. T.o.m VC ble en morsom opplevelse når jeg oppdaget at Mario ikke kom høyere om jeg så heiv Wiimoten med classic controllen i taket.

 

Jeg følte meg som en liten unge igjen, når jeg gjorde det, for det var slik jeg gjorde i mine barndoms glade dager i 1990 når jeg spilte min NES maskin :love:

Lenke til kommentar

Har spilt alle Zelda spillene og dette var grunnen til at jeg skaffet meg en Nintendo wii, har senere hatt Nintendo 64 og Game Cube Elsker følelsen av å spille Zelda i flere timer.

 

Når jeg kjøpte konsollen kunne jeg ikke vente til jeg kom hjem, rev opp pakningen og koblet den til flattven i all hast, og ble møtt av en typisk nintendo screen -Alt var perfekt helt til jeg startet Zelda TP.... skuffelse :(

 

Synes ikke de har gjort noe stort med grafikken som er merkbart siden GC, og når du drar ut alt på en 42" LCD tv blir det ikke stort bedre.

 

Nå var jeg jo klar over at man ikke kunne sammelikne wii og PS3, men synes som sagt Nintendo heller kunne gjort den litt dyrere, og fått til noe kraftigere grafikk. De sier hele tiden de satser på spillopplevelse, synes mye av den opplevelsen har blitt borte. Har ennå ikke rundet Zelda TP.....

Den nye kontrollen var jeg heller ikke fornøyd med, blir bare sur når Link ikke går akkuratt det jeg vil han skal gjøre (mulig dette er en vane sak som kommer etter noen titalls timer)

Også kjempe miss av Nintendo å ikke smelle inn en DVD spiller :(

 

så, totalt er jeg skuffet over wii :no:

Endret av woodno
Lenke til kommentar

Det neste Zelda spiller blir vel spillet som virkelig får sjangsen til å vise ka Wii er god for tror eg :) Det kan ihvertfall ikje bli verre enn TP ( som på ingen måte er dårlig altså).

 

Men TP var vel ssite Zelda psillet ut slik vi kjenner serien også? Spennende :)

Lenke til kommentar

Jeg synes som det har blitt nevnt over at wii allerede begynner å vise sine svake sider. Den nyskapende kontrollen er fin til noen typer spill.. og temmelig udugelig til andre.

 

F.eks Mario Strikers er et spill som jeg absolutt foretrekker noe annet enn wii-mote og nunchuck for å spille. Det blir bare ikke naturlig.

 

Zelda funket i og for seg greit, men alikevel ville jeg foretrekke GC utgaven.

 

Problemet blir da at når vi kontrollen er mer en belastning enn den er positiv så har wii akkurat ingenting å stille opp med..

Lenke til kommentar

Liker Wii'en min jeg!

 

1. Jeg har rundet 30 (for flere år siden faktisk) og spiller ikke like lenge som før. Små spill som kan spilles litt nå og da passer meg utmerket. Har Zelda, men mista desverre tråden for flere måneder siden da det ble en lengre pause. :-/

 

2. Kjøper neppe mer enn en 3-4 spill i året så for min del er ikke den berømte spilltørken noe problem enda.

 

3. Liker veldig godt at det satses på "partyspill". Det nye FIFA-spillet til Wii så mye morsommere ut en alt som har vært av FIFA-spill hittil! En får kanskje ikke de helt store FPS-opplevelsene med Wii men da får man heller sette seg foran PC'en. Til gjengjeld får man spill som funker utmerket på alle typer fester og sammen med dama!

 

4. Kontrollen fungerer stort sett utmerket, men krever kanskje litt tilvenning. Hadde noen i C64-tida sagt at den beste måten å styre et spill med var ved hjelp av en mus og A, S, D og W hadde mange fått krampelatter.

 

Til slutt vil jeg si at jeg synes synd på de som har kjøpt (og noen som fortsatt faktisk kjøper) Wii og tror de får PS3-grafikk. De som fortsatt gjør det mener jeg faktisk må ha litt begrenset kapasitet i topplokket...

 

ika

Endret av ivarka
Lenke til kommentar

Nå skal folk få lov til å mene hva de vil. Jeg elsker min wii og har ikke engang lyst på ps3 for tiden. MEn..Stusser litt på hvorfor folk savner dvdspiller i wiien. Alle har vel det ved siden av uansett? Enten i ps2,gammel xbox, ps3 eller vanlig spiller. Og hvis ikke koster det 300 spenn for billigdvdspillere overalt..

Lenke til kommentar
blir bare sur når Link ikke går akkuratt det jeg vil han skal gjøre

Jeg har ikke hatt noen problemer med styrespaken på nunchucken. Den virker bedre for meg enn både PS2-kontrolleren og GameCube-kontrolleren min. Kanskje du har fått feilvare?

8873201[/snapback]

 

enig, syns den er på samme nivå som spaken på N64 kontrolleren

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL
blir bare sur når Link ikke går akkuratt det jeg vil han skal gjøre

Jeg har ikke hatt noen problemer med styrespaken på nunchucken. Den virker bedre for meg enn både PS2-kontrolleren og GameCube-kontrolleren min. Kanskje du har fått feilvare?

8873201[/snapback]

 

Jeg kom mer en en gang i kinkige situasjoner på grunn av kameraet i TP, noe som aldri skejdde i GC-versjonen, jeg har fullført begge.

Nå i sommer skal jeg spille gjennom TP en tredje gang, og det gjør jeg med en GC-pad i hendene.

Endret av Slettet-NIoHlfL
Lenke til kommentar

Meh, ikke brukt den noe særlig, men brodern (11år) har brukt den en god del, til tross for at jeg bare har Zelda og wiisports.

 

Liker spillene som kommer til konsollen, og jeg betalte bare 2000 for den på Elkjøp, så jeg angrer absolutt IKKE. Gleder meg dog til nye spill :D

 

Edit: Må desverre si at jeg ikke likte kontrollen i Zelda på wii.. Var noe med det som dempet lysten på å spille. Komme til å kjøpe det til GC når det blir billigere.

Endret av M@R7!N
Lenke til kommentar
Edit: Må desverre si at jeg ikke likte kontrollen i Zelda på wii.. Var noe med det som dempet lysten på å spille. Komme til å kjøpe det til GC når det blir billigere.

8873661[/snapback]

 

Jeg forstår ikke dette. Jeg synes kontrollen i Zelda TP til Wii var overlegen noen annen kontroll i tidligere Zelda spill. Det er herlig å kunne ha hendene fritt, og siktingen er så utrolig mye bedre med wii-pointeren. Fektingen var også grei nok, selv om det bare ble meningsløs fekting etterhvert.

 

Kan du fortelle hvorfor du ikke likte kontrollen? Nysgjerrig..

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...