Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nimrad skrev (56 minutter siden):

Jeg så nettopp ferdig Silo sesong 1. Herlig serie. Noen som har andre tips til spenningsserier i denne sjangeren?

Kommer vel litt an på hvordan man vil definere sjangeren til Silo. Hvis man tenker litt i bane

* Dystopisk
* Vet ikke helt hva som skjer, følger karakterer som undersøker ting
* Litt isolert "verden"
* Litt thriller-aktig til tider
* Litt scifi
* Veldig bra

Da ville jeg nevnt Severance, Westworld, The Expanse, Devs (mini-serie, anbefales). Snowpiercer er sykt lik Silo på noen måter, men jeg vil anbefale filmen foran serien. Stor forskjell i kvaliteten der synes jeg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Beklager at jeg nerder litt med Netflix. Men merker meg at mye på Netflix norden er merket feil med 4K uhd. Noe har 2160, endel har 1080 eller bare 720.

Kan ikke være linja, den er bra nok. Men irritasjon over at de merker ting som 4k og ikke har det..

Ser det med Info knappen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-7QKwQIfm
Kjøleskap skrev (På 29.9.2018 den 20.46):

Apropos Eckbo så håper jeg på ny Nissene-julekalender i 2021. Da er det 20 år siden originalen og 10 år siden "over skog og hei".

Leste igjennom tråden om å finne noen gode serier.

Du fikk rett i 2018, det kom en sesong i 2021 👍

Lenke til kommentar
Kjøleskap skrev (4 timer siden):

Det gjorde jeg! Dessverre var den ikke like bra som de to andre seriene, men den var helt ålreit og en godkjent avslutning på sagaen hvis dette var siste gangen. Eller blir det ny runde igjen i 2031? Vi får se.

Dog et glimrende spark til medias vannglass fullt av storm når det gjaldt karakteren Ernst Øyvind, hvor hans kritthvite og rødhårede bror(?) fikk ei askebøtte over hodet og ble sensurert, før han ble kastet ut. 

Hvem hadde visst at å bli krenket på vegne av sørlendinger skulle bli en ting... 😄

Lenke til kommentar
19 hours ago, Gouldfan said:

Chromecast har jo høyere specs på lyd enn air eller hva det heter på Apple.

Usikker på hva du mener her - det er jo helt bortkastet å caste ting til en AppleTV hvis du skal se på film, da bruker du jo selvsagt Apple-TV appen. - Å caste når du ikke behøver er jo å be om problemer du ikke trenger å ha. Litt annerledes på de gamle chromecastene der du caste - det slipper du jo også på den nye.

Lenke til kommentar
kjetilkl skrev (31 minutter siden):

Usikker på hva du mener her - det er jo helt bortkastet å caste ting til en AppleTV hvis du skal se på film, da bruker du jo selvsagt Apple-TV appen. - Å caste når du ikke behøver er jo å be om problemer du ikke trenger å ha. Litt annerledes på de gamle chromecastene der du caste - det slipper du jo også på den nye.

Beklager at jeg forvirrer. Jeg tenkte på Specs i musikk. Til min Argon Solo som har Chromecast. Eksempelet jeg mente var at Chromecast tidligere ikke funket med Apple produkter, men nå funker det. Fordi sikkert Apple ser hvor mange som har chromecast og iPhone IPad. Men helst ville de vel at alke skulle hatt Apple tv og brukt apple AirPlay?

Lenke til kommentar
1 hour ago, Gouldfan said:

Beklager at jeg forvirrer. Jeg tenkte på Specs i musikk. Til min Argon Solo som har Chromecast. Eksempelet jeg mente var at Chromecast tidligere ikke funket med Apple produkter, men nå funker det. Fordi sikkert Apple ser hvor mange som har chromecast og iPhone IPad. Men helst ville de vel at alke skulle hatt Apple tv og brukt apple AirPlay?

Tja, Airplay har vel gått for å være den beste eller enkleste standarden, men det er vel mest aktuelt å kjøpe forsterker som støtter det man skal caste fra isåfall.

Uansett: Dersom man er såpass opptatt av musikk at man merker forskjell på dette, så er det nok i utgangspunktet ingen som caster trådløst - da er det kabel+dac som gjelder.

Lenke til kommentar
kjetilkl skrev (23 minutter siden):

Tja, Airplay har vel gått for å være den beste eller enkleste standarden, men det er vel mest aktuelt å kjøpe forsterker som støtter det man skal caste fra isåfall.

Uansett: Dersom man er såpass opptatt av musikk at man merker forskjell på dette, så er det nok i utgangspunktet ingen som caster trådløst - da er det kabel+dac som gjelder.

24 bit 96 er ikke så værst? Det viktigste er om Dacen lydbrikke er bra, og min er en ganske bra innebygd Ess Sabre dac.

Jeg kan spille av fra Poweramp på mobilen inntil high rez 24/96 samt Jremote på iPad som streamer allt i Cd kvalitet samt high rez fra Jriver på laptop som er på, og Chromecast Tidal i Cd kvalitet hifi og Spotify Connect fra mobil og iPad, Den har også blåtann men det bruker jeg ikke. AirPlay kan også brukes på Tidal men da kan jeg ikke spille alt det andre som Chromecast kan. Chromecast har bedre specs til musikk en AirPlay....

Jeg har Ifi Zen Dac jeg kan bruke med Laptop også Kablet den spiller alt fra Tidal og jriver på laptop i høyeste oppløsning..

Men er litt styr å sette den opp med kabler osv, og upraktisk med familie..... Argon Solo er bare på og trykk play fra mobil eller iPad.

Om jeg virkelig skal kose meg setter jeg på en Cd, Sacd eller en bluray konsert. Men det forutsetter at man har god tid, tar 15 til 20minutter bare å velge ut skiver i hyllene.

Beklager litt off topic, fint om posten kan stå, det ble et lite sidespor for å nevne at firmaer ofte lenge ikke tillater funksjoner feks Netflix og Apple pga konkurranse osv.

Tilbake til topic.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

It was announced via the show's official Twitter account that volume one of the third season would land on Netflix on June 29, 2023 and would be quickly followed up by volume two on 27th July, 2023

The Witcher S3 Volum 2 kommer altså 27 Juli..

Det blir vel den siste med Cavill som the Witcher.

 

Lenke til kommentar
Comma Chameleon skrev (18 timer siden):

 Snowpiercer er sykt lik Silo på noen måter, men jeg vil anbefale filmen foran serien. Stor forskjell i kvaliteten der synes jeg.

Enig, likte filmen veldig godt. Serien klarte dessverre ikke engasjere meg selv om jeg ga den plenty med sjanser til nettopp det.

Lenke til kommentar
ilpostino skrev (52 minutter siden):

Jeg så sesong 3 av Whicher med han hadde kommet, men trodde jeg allerede hadde sett den sesongen da han har fått sparken.

Han skal trolig være med ut hele S3 jeg lurer på hvor mange episoder Volume 2 har.

I S4 kommer vist han nye, rimelig kjent han også, men husker ikke hva han har spilt.

Jo ryktene går om Liam Hemsworth, han som spiller Thor... Bra skuespiller, kan fungere, selvom han vanligvis spiller mye på humor i de filmene han har spilt.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (3 timer siden):

It was announced via the show's official Twitter account that volume one of the third season would land on Netflix on June 29, 2023 and would be quickly followed up by volume two on 27th July, 2023

The Witcher S3 Volum 2 kommer altså 27 Juli..

Det blir vel den siste med Cavill som the Witcher.

 

 

 

"Quickly"

Jeg håper ikke dette blir standarden heretter, at man altså deler opp sesongen i to med en måneds mellomrom. Greit nok om de vil spre det litt utover og skape mer hype og diskusjon, men en måned er såpass lang tid at man allerede glemmer en del av det som har skjedd og dermed ikke henger med helt når del to kommer. Synes måten de gjorde det på med Arcane var mye bedre. Den ble delt i tre, men med kun en uke mellom hver gang. Da sitter det man har sett mye friskere i minnet.

Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (1 time siden):

Han skal trolig være med ut hele S3 jeg lurer på hvor mange episoder Volume 2 har.

I S4 kommer vist han nye, rimelig kjent han også, men husker ikke hva han har spilt.

Jo ryktene går om Liam Hemsworth, han som spiller Thor... Bra skuespiller, kan fungere, selvom han vanligvis spiller mye på humor i de filmene han har spilt.

Chris Hemsworth spiller Thor. Hadde støtta om han spiller Geralt mer enn broren Liam..

Uansett veldig kjipt at Cavill ikke er med videre. Som skapt for den rollen. Likeså greit å ikke se videre med sesong 4.  Grunnen han forlot at han var ikke enig med serieskaperne om veien/retning videre i serien. Cavill dedikert Witcher-fan som har spilt spillene og lest bøkene. Blir ikke samme uten han, selv om er flere andre interessante karaktererer der.

Lenke til kommentar
Kjøleskap skrev (2 timer siden):

"Quickly"

Jeg håper ikke dette blir standarden heretter, at man altså deler opp sesongen i to med en måneds mellomrom. Greit nok om de vil spre det litt utover og skape mer hype og diskusjon, men en måned er såpass lang tid at man allerede glemmer en del av det som har skjedd og dermed ikke henger med helt når del to kommer. Synes måten de gjorde det på med Arcane var mye bedre. Den ble delt i tre, men med kun en uke mellom hver gang. Da sitter det man har sett mye friskere i minnet.

En måned er ikke lenge, men mellom S2 og S3 er lenge, heldigvis tar Witcher opp tråden og vi møter mange karakterer fra S1 og 2 tenker på sidekicks og udde roller.

Jeg har ikke lest boken, men min bestekamerat har spilt alle spillene på en bygd PC.

Jeg skal se den med Hemsworth også om det ble han. Jeg digger han i alle roller han har spilt. Gjenstår å se om han kan gå inn i Witcher og bli dyster og melankolsk som Witcher er krydret med noen gullkorn.

Han er dyktig og spennende om han klarer Witcher også.

Om du ikke får Superman så kan Thor spille..

Men respekterer at Cavill gikk av pga manus og konflikten mellom bøkene og spillet.

Håper han blir å se i Superman rollen igjen spot on. Han var genialt casted som Witcher....

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Cavill fikk ikke ny Superman-film heller. Han holder visst på med nyserie basert på Warhammer.

Skjønte allerede i løpet av sesong 2 at noe med Netflix's The Witcher ikke stemte. Sesong 3 har jeg omtrent null hype over, tvilsomt at jeg i det hele tatt kommer til å se det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...