Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Brother Ursus skrev (8 timer siden):

men jeg blir også minnet på hvor kjedelig det er med én episode i uken formatet. Vurderer sterkt i fremtiden rett og slett å vente til sesongen er ferdig.

Det har jeg hatt som praksis i årevis. Med få unntak hvor historien typ har lite sammenheng fra episode til episode.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dubious skrev (På 25.6.2023 den 16.32):

 

Dubious skrev (På 25.6.2023 den 16.35):

Jeg foretrekker denne, da den er mye enklere. 

watch-order-one-show-at-a-time-.png

 

ilpostino skrev (På 25.6.2023 den 16.37):

Stargate-franchiset er et veldig god tips. 

 

Dubious skrev (På 26.6.2023 den 16.19):

Beste serien som er laget. 

Ser episoder av SG-1 om igjen hvert eneste år, jeg hopper over noen, mest på grunn av at jeg vet alt som skjer.
Noen ganger ser jeg hele serien.

Enig! Fantastisk serie! Både SG-1 og Atlantis anbefales masse! 😀

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Brother Ursus skrev (På 22.7.2023 den 10.41):

Alle ville ha sin egen Game of Thrones, koste hva det koste vil... Amazon forsøkte seg med både Wheel of Time og Rings of Power.

Alle vil ha en vanvittig dyr serie som ingen vil se igjen? Det burde blitt tidenes mest populære serie under covid. Det blir bare en parantes i det lange løp. 

 

Brother Ursus skrev (16 timer siden):

Ser på Star Trek Strange New Worls og What We Do In The Shadows, som det er nye episoder av nå, men jeg blir også minnet på hvor kjedelig det er med én episode i uken formatet. Vurderer sterkt i fremtiden rett og slett å vente til sesongen er ferdig.

Jeg liker det. Får tid til å fordøye det en har sett. Spekulere. Det var mye av det som gjorde GOT bra, veldig sosialt. 

Lenke til kommentar
DukeRichelieu skrev (På 22.7.2023 den 13.46):

Er jeg crazy om jeg begynner å se opp igjen hele Lost? Fikk litt lyst etter å ha sett From.

Nope, den har holdt seg veldig godt og hvis det er lenge siden du har sett den og gjerne kanskje bare har sett den en gang før, så er det veldig gøy å se den på nytt. Storkoste meg med å se den igjen for et par år siden selv.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Sjørøver skrev (7 timer siden):

Alle vil ha en vanvittig dyr serie som ingen vil se igjen? Det burde blitt tidenes mest populære serie under covid. Det blir bare en parantes i det lange løp. 

 

Jeg liker det. Får tid til å fordøye det en har sett. Spekulere. Det var mye av det som gjorde GOT bra, veldig sosialt. 

Hvorfor vil ingen se Game of Thrones igjen? De første sesongene er fantastisk bra.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Comma Chameleon skrev (2 minutter siden):

Fordi det er vanskelig å kun se de sesongene som er bra og så stoppe rett før det blir dritt. Litt som med Dexter. Kan se ut sesong 4 eller noe (Trinity-sesongen). Resten er bare å skippe. 

Men det er ikke lett.

Det er et poeng.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Kjøleskap skrev (16 timer siden):

Absolutt ikke. For min del er det mer fristende å starte på Lost for 7. gang enn å se mange nye serier. Uten tvil en av tidenes beste serier, og jeg skjønner ikke helt hatet mot finalen.

 

Nevnarion skrev (6 timer siden):

Nope, den har holdt seg veldig godt og hvis det er lenge siden du har sett den og gjerne kanskje bare har sett den en gang før, så er det veldig gøy å se den på nytt. Storkoste meg med å se den igjen for et par år siden selv.

Da blir det nok en reprise. Har alltid tenkt at jeg skal se den igjen på et tidspunkt. :) 

Har ikke noen spesielle serier jeg føler for å se om dagen. Mulig jeg ikke følger godt nok med i hva som rører seg, men From er vel den siste serien siden White Lotus som virkelig fikk meg engasjert, selv om From ikke er en fantastisk serie.

Lenke til kommentar

Star Trek Strange New Worlds begynte så lovende. Første sesong var ålreit. Sesong 2 så langt har ikke vært veldig bra i min oppfatning. Veldig 'hit and miss'. Mest 'miss'. Og nå gjør de masse rart. Forrige episode var en crossover fra Lower Decks, altså tegnefilmkarakter. Og neste episode skal være musical...

Folk som liker Star Trek liker sjelden musicals og omvendt i min erfaring...

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, Brother Ursus said:

Star Trek Strange New Worlds begynte så lovende. Første sesong var ålreit. Sesong 2 så langt har ikke vært veldig bra i min oppfatning. Veldig 'hit and miss'. Mest 'miss'. Og nå gjør de masse rart. Forrige episode var en crossover fra Lower Decks, altså tegnefilmkarakter. Og neste episode skal være musical...

Folk som liker Star Trek liker sjelden musicals og omvendt i min erfaring...

Jeg vet ikke - jeg bor sammen med en Trekkie som påstår at alt er i Roddenberrys ånd og akkurat slik det skal være .. de har endelig klart å lage en ordentlig Star Trek serie der ting er "riktig" visstnok ... (Synes tegneseriecrossoveren var litt rar jeg også, men ellers har jeg da stort sett blitt udnerholdt)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, kjetilkl said:

Jeg vet ikke - jeg bor sammen med en Trekkie som påstår at alt er i Roddenberrys ånd og akkurat slik det skal være .. de har endelig klart å lage en ordentlig Star Trek serie der ting er "riktig" visstnok ... (Synes tegneseriecrossoveren var litt rar jeg også, men ellers har jeg da stort sett blitt udnerholdt)


Det er samme erfaring jeg har! Hun jeg er sammen med liker også Star Trek, og musicals. Kanskje det er dem, dette er myntet på? Trekkie-partnere? 😄 Men jeg tenkte at det måtte være en ganske unik situasjon. Tydeligvis ikke. Likevel treffer det nok ikke hovedmålgruppen veldig bra totalt sett.

Selvsagt overlever jeg også én musikalepisode. Men jeg skulle ønske sesong 2 hadde vært litt mer seriøst enn det ser ut til å bli. Det er veldig "antologisk", og det er okay, slik var originale Trek også, og med mange rare og morsomme episoder med villt forskjellig innhold, men nå sklir det ut litt for mye i det tullete og humoristiske.

I sesong 1 som i de eldre Star Trek var det én sånn tulleepisode her og der, og da var det veldig morsomt, fordi det var annerledes.

Lenke til kommentar
Sjørøver skrev (1 time siden):

Ikke veldig vil jeg anta. 

Jeg synes alle sesonger unntatt 8 var bra, det reflekteres også i vurderingene av episodene der sesong 8 er den som skiller seg klart ut. Sesong 8, spesielt sesongavslutningen er så ille at serien i sin helhet blir vanskelig å se, da vi inderlig vel vet hvordan de avslutter denne serien blir det vanskelig å se hele serien. 

https://www.imdb.com/title/tt0944947/episodes?season=8

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sitter og ser på Foundation på AppleTV om dagen. Er cirka 4 episoder inn i sesong 1. Det sies at sesong 2 som nettopp begynte er mye bedre, og det er håpet mitt, for sesong 1 imponerer ikke så langt. Det vil si, omfagnet og effektene er storslåtte, men skrivingen virker tildels ganske dårlig. Og da tenker jeg at det må være screenplay og ikke bøkene det er noe galt med mtp. deres kultstatus. Ser også mange skriver at de skulle ønske serien holdt seg nærmere bøkene. F.eks er begge hovedkarakterne rase og kjønns- swappet fra hvite menn til svarte kvinner. Showrunner David S. Goyer sier han vil at "serien skal gjenspeile dagens publikum og verden" og "at man må gjøre plass til fargede kvinner". Vel David, du er en hvit mann. Du kan jo steppe til side og la en svart kvinne regissere ;) Jeg har ikke noe forhold til bøkene så det bryr meg ikke nevneverdig. Det største problemet med karakterne som er swappet inn er at de bærer "Mary Sue"-preg. Hari Seldon, spilt av Jared Harris, hadde vært en helt utrolig mye mer interessant karakter å følge. Eventuelt også Laura Birn aka. Demerzel. En spin-off med én av de karakterene kunne vært langt mer vellykket.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Brother Ursus skrev (10 minutter siden):

Det sies at sesong 2 som nettopp begynte er mye bedre, og det er håpet mitt, for sesong 1 imponerer ikke så langt.

Sesong 1 var bra nok til at jeg så den om igjen.

Venter på at hele sesong 2 er ut før jeg ser hele serien på samme dag. 

Lenke til kommentar
Brother Ursus skrev (1 time siden):

og det er håpet mitt, for sesong 1 imponerer ikke så langt

Den blir bedre når du ser den for andre gang. Er mye du må forstå. Jeg var ganske lunken etter å ha fulgt med episode for episode når det kom ut, men ser veldig frem til sesong 2 etter andre runde. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...