Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Witcher s3 kom i 1080p men med Dolby Vision ifølge tvns info.

Litt skuffende at den ikke har 4k.

Netflix har jo hatt mye bra, Breaking Bad og Better Call Saul er geniale...

Stranger Things

Titans som går nå

Altered Carbon i førsten iaf

The Witcher

Jeg likte Cursed også selvom den døde ut og fikk mye hat.

Cobra Kai er veldig kul spinoff fra Karate Kid filmene..

Mye på Netflix har god kvalitet, men litt for dyrt abonnement for 4k.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gouldfan skrev (35 minutter siden):

Netflix har jo hatt mye bra, Breaking Bad og Better Call Saul er geniale...


Jeg synes det var bedre før, med Marvel-seriene og en del annet, men nå i det siste har det dog kommet noen okey serier.

For det meste synes jeg Apple gjerne kommer med bedre serier, altså mer kvalitet, enn Netflix.
Netflix har også produsert enormt mye ræl de siste årene.

Da tenker jeg på serier som Netflix står bak, ikke serier som Breaking Bad og Saul, som jeg tror egentlig bare er kjøpt fra AMC.

Endret av 0laf
Lenke til kommentar
itgrevelin skrev (1 time siden):

AppleTv har samme innhold her i Norge som ellers rundt omkring i verden eller? Vurderer AppleTV i stedet for Netflix.

Ja. Det er to ganske ulike streamingtjenester, da. Apple TV+ er vel nyest på banen og de startet med blanke ark og bare åpnet lommeboka. De andre har stort sett drevet med TV før og hadde en del rettigheter fra før av.

Poenget er vel. Apple TV+ har et noe begrenset utvalg, men mye av veldig god kvalitet. Netflix er rake motsetningen med masse søppel i tillegg til lite veldig bra (om man har hatt det en stund).

Lenke til kommentar
Reg2000 skrev (1 minutt siden):

Problemet for Netflix er at de kunne kjøpe inn mye mer innhold før. Nå vil innholdsprodusentene lansere alt på egne streamingtjenester. 

Mja, de satser ikke hardt nok på egenproduserte kvalitetsserier lenger heller, mener jeg. De fant ut tidlig at de måtte lage egne ting etter å ha hatt "alt" tilgjengelig. De ble størst og så kom de andre og åpnet pengesekken uten at Netflix turde å svare ordentlig. Sånn ser jeg på det. Men det kommer stadig gode ting på Netflix, også nå for tiden. Men det blir litt lenge mellom de nye kvalitetsseriene.

Lenke til kommentar

Som jeg skrev noen sider tilbake så er jeg snart ferdig med et nytt gjensyn av Seinfeld. Det er første gang jeg ser serien etter å ha sett alt av Curb Your Enthusiasm. Veldig morsomt når man vet hvor mye av Larry David (og hans "ærlige" versjon i Curb) som er i Costanza. Og i tillegg alle cameoene Larry David gjør. Mye jeg ikke visste eller la merke til før. Det å se Curb gir en ny dimensjon til Seinfeld.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Mye snakk om AppleTV+ her. Dette synes jeg er den klart beste tjenesten de siste åra. En veldig stor andel av seriene holder skyhøy kvalitet og det er allerede mange "må se" serier etter bare tre-fire år. Budsjettene er stort sett også veldig store, som gjør at produksjonskvaliteten er helt prima. De satser på internasjonale krefter, for eksempel med Morten Tyldum på regi (Solo).

En annen ting jeg synes de er best på er brukervennlighet. TV-appen deres er den klart beste etter min mening. Lett å navigere, enkelt å finne informasjon, innholdet presenteres på en god og innbydende måte og ikke minst er det å få oversikt over hva som kommer enkelt.

Det negative er at de ikke ser ut til å komme til å utvide til å produsere mer lokalt ennå. Jeg skulle veldig gjerne ønske at Apple forsøkte seg i Norge, for eksempel. Dette er vanskelig, men ingen har vel bedre forutsetninger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (5 timer siden):

Det negative er at de ikke ser ut til å komme til å utvide til å produsere mer lokalt ennå. Jeg skulle veldig gjerne ønske at Apple forsøkte seg i Norge, for eksempel. Dette er vanskelig, men ingen har vel bedre forutsetninger.

For min del ble det upraktisk å ikke kunne caste fra telefonen. Måtte caste fra en gammel laptop via Chrome.

I-landsproblematikk, men ja. :) 

Lenke til kommentar

Hyklersk som jeg er så får jeg tak i AppleTV serier/filmer på annet vis - for det er mye bra der.

Sist gang jeg prøvde å resette passordet mitt på AppleID for å aktivere en prøveperiode så måtte jeg vente ei uke på at noen kontakta meg, til tross for at jeg hadde både epost og telefonnummer forbindi med kontoen. Jeg hadde bare ikke noen apple devicer å bruke så derfor kunne dem ikke resette passordet mitt som alle...andre...tjenester kan.

Når dem gjør det så vanskelig for meg å gi dem penger så lar jeg heller vær.

Lenke til kommentar
18 hours ago, Reg2000 said:

Digga også sesong 2. Jeg synes den var bedre enn sesong fordi det gikk ann å puste mens man så på. Jeg ble helt utslitt av sesong 1, men sesong 2 har rolige perioder og mye karakterutvikling. 

Jeg savnet faktisk tempoet litt. Nå var S01 en ren kjøkkenoppvisnng kontra par måneders kjøkkenforberedelser så jeg forstår det men tydelig at de har bevist prøvd å dra ned tempo, lange scener med Chicago "L" og scenery rundt om kring av Chicago.

Refused - New Noise ble også bare brukt en gang i første episode, i S02 ble vel noe mer brukt i spenningsoppbygging i S01.
Bare digger den introen til den sangen, corepunk(?) er egentlig ikke min sjanger men fantastisk intro.

Lenke til kommentar

Irriterer meg over Netflix. Har bra linje tror jeg ca stabilt 20-50 fiber mbps opp og ned. Er delt med 2 hustander da, men får dette alltid som resultat når jeg tester.

Witcher var det eneste som spilte i 4k igjen, prøvde de demo Naturfilmene i Dolby Vision, fikk bare DV og 1080P samme med Sandman som skulle være i 4K.

Hvorfor er det noe få som funker, mens andre bare viser Full HD 1080?

Lurer på om jeg skal gå ned til Standar HD igjen, surt å betale dyrt for et abbonemang som kun nå og da spiller 4k.

Før kunne man force innstillingene med HIGHEST eller HIGH, nå er mye av disse justeringene borte.

Jeg misliker dårlige justeringer på Stream, det gjelder ikke kun Netflix, men nå har de fjernet sine justeringer også så du ikke lenger kan Force, minus dropouts ved nettforandring.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
5 minutes ago, Gouldfan said:

Irriterer meg over Netflix. Har bra linje tror jeg ca stabilt 20-50 fiber mbps opp og ned. Er delt med 2 hustander da, men får dette alltid som resultat når jeg tester.

Witcher var det eneste som spilte i 4k igjen, prøvde de demo Naturfilmene i Dolby Vision, fikk bare DV og 1080P samme med Sandman som skulle være i 4K.

Hvorfor er det noe få som funker, mens andre bare viser Full HD 1080?

Lurer på om jeg skal gå ned til Standar HD igjen, surt å betale dyrt for et abbonemang som kun nå og da spiller 4k.

Før kunne man force innstillingene med HIGHEST eller HIGH, nå er mye av disse justeringene borte.

Jeg misliker dårlige justeringer på Stream, det gjelder ikke kun Netflix, men nå har de fjernet sine justeringer også så du ikke lenger kan Force, minus dropouts ved nettforandring.

Når vet man om man har 4k på netflix? Eg bruker min mor sin konto, aner ikke hva hun betaler (bruker vanligvis min kone sin, men hun har glemt pw, og er treg). Det står 4k dolby atmos på serien, men får ikke helt funnet ut om eg har dette enablet. 
Det ser jævla bra ut, men har nylig oppgradert til 4k OLED tv, så alt ser jo bra ut nå om dagen, selv gamle serier skinner. 

Lenke til kommentar
itgrevelin skrev (40 minutter siden):

Når vet man om man har 4k på netflix? Eg bruker min mor sin konto, aner ikke hva hun betaler (bruker vanligvis min kone sin, men hun har glemt pw, og er treg). Det står 4k dolby atmos på serien, men får ikke helt funnet ut om eg har dette enablet. 
Det ser jævla bra ut, men har nylig oppgradert til 4k OLED tv, så alt ser jo bra ut nå om dagen, selv gamle serier skinner. 

Maks på stream i Sony Xperia 1III android står Full HD som maks stream, den støtter både 4k og HDR10 jeg har ringt kundeservice og spurt om det blir bedre om jeg laster ned, får svar imorgen.

Tvn min som er en rimelig men knakende god 55 tommer Panasonic JX600, har en info knapp, de fleste tver har en slik (kan også kalles Display), da avslører TV både hastighet på nett og oppløsning.

I Witcher var det 4k 2010p eller noe sånt, men på Naturfilmene fra BBC og The Sandman så var det 1080p selvom linja var god, fikk Dolby Vision da, men bare 1080p

Skal teste litt mer, men er dumt å betale for noe man ikke får annet enn en sjelden gang. Spurte Netflix om streamen deres kunne være årsak, men de hevdet at deres signal var perfekt eller noe sånt.

Men her måler jeg iallefall mer enn nok signal..

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...