Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
19 hours ago, Revie said:

Har startet på Dahmer. Har sett tre episoder og det er meget bra så langt.

Spent på om det holder i ti episoder. Det er både en slow burner og rett i møkka på en og samme gang.

Ikke ofte jeg blir fysisk dårlig eller føler behov for å ta meg en dusj etter å ha sett på episoder. Men her var det mange episoder som påvirket meg heftig i den retningen. Et mesterverk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
koots skrev (På 29.9.2022 den 9.22):

Hva mener du han fortjente egentlig?

Spoiler

Alt annet en den slutten det ble. Kunne sonet den korte dommen han fikk forhandlet seg til, blitt avvis av Kim etterpå. Eller faktisk sluppet unna, flyttet til sør-amerika kanskje. Møtt opp hos Kim hvor hun hadde angitt han. Eller kanskje du skulle fått en lykkelig slutt etter han hadde sonet den korte dommen? Kanskje hun hadde savnet han veldig mens han satt inne? Jeg syntes den slutten som vi fikk var et utrolig antiklimaks. At han gjorde "det rette" som @Tomeito skriver ble litt for Disney for meg.

 

Lenke til kommentar
Sjørøver skrev (18 timer siden):
  Vis skjult innhold

Alt annet en den slutten det ble. Kunne sonet den korte dommen han fikk forhandlet seg til, blitt avvis av Kim etterpå. Eller faktisk sluppet unna, flyttet til sør-amerika kanskje. Møtt opp hos Kim hvor hun hadde angitt han. Eller kanskje du skulle fått en lykkelig slutt etter han hadde sonet den korte dommen? Kanskje hun hadde savnet han veldig mens han satt inne? Jeg syntes den slutten som vi fikk var et utrolig antiklimaks. At han gjorde "det rette" som @Tomeito skriver ble litt for Disney for meg.

 

Han slapp unna, eller rettere sagt han sikret sin egen frihet. Å være Saul var et fengsel. At han fysisk er fengslet er en liten pris å betale for å kvitte seg med sine indre demoner. Han levde tross alt i sitt eget komponerte dukkehjem. 

Jimmy lærte seg til slutt at han ikke er stemmen i hodet sitt. Han er den som lytter til den, og klarer nå forhåpentligvis å ignorere de skadelige tankene som måtte oppstå.

Lenke til kommentar

Jeg holder på med Dahmer nå. Foreløpig en fantastisk serie, jeg holder faktisk på å "spare" på episodene slik at jeg har noe å glede meg til hver dag. Lurer på om noen kan anbefale meg lignende serier? Jeg er veldig glad i dystre og "mørke" filmer og serier, men kan ikke huske å ha sett så mange "mørke" serier. Har vært veldig begeistret for Black Mirror, Squid Game, The Haunting of Hill House og Narcos (vil ikke betegne den som spesielt mørk akkurat, men spennende). 

Lenke til kommentar
Malakitt skrev (18 minutter siden):

Jeg holder på med Dahmer nå. Foreløpig en fantastisk serie, jeg holder faktisk på å "spare" på episodene slik at jeg har noe å glede meg til hver dag. Lurer på om noen kan anbefale meg lignende serier? Jeg er veldig glad i dystre og "mørke" filmer og serier, men kan ikke huske å ha sett så mange "mørke" serier. Har vært veldig begeistret for Black Mirror, Squid Game, The Haunting of Hill House og Narcos (vil ikke betegne den som spesielt mørk akkurat, men spennende). 

Hvis du vil fortsette i virkelige monstres fotspor har du Extremely Wicked, Shockingly Evil and Vile. Riktignok en film, men handler om Ted Bundy. Ikke like brutal og ekkel som Dahmer, men viser at Zac Efron er i ferd med å bli en habil skuespiller. Artig cameo med James Hetfield også.

Ellers har du jo Conversations with a Killer: The John Gacy Tapes hvis du vil ha true crime.

Mindhunter er en serie som tar for seg hvordan FBI begynte med profilering. Dramatisert altså, men skal vel være realistisk.

Men vil du ha noe mer 'møkkete' a la Dahmer vil jeg anbefale første sesong av True Detective med Woody Harrelson og Matthew McGonahey. Den er god! 

Endret av Revie
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Revie skrev (Akkurat nå):

Hvis du vil fortsette i virkelige monstres fotspor har du Extremely Wicked, Shockingly Evil and Vile. Riktignok en film, men handler om Ted Bundy. Ikke like brutal og ekkel som Dahmer, men viser at Zac Efron er i ferd med å bli en habil skuespiller. Artig cameo med James Hetfield også.

Ellers har du jo Conversations with a Killer: The John Gacy Tapes hvis du vil ha true crime.

Mindhunter er en serie som tar for seg hvordan FBI begynte med profilering. 

Men vil du ha noe mer 'møkkete' a la Dahmer vil jeg anbefale første sesong av True Detective. Den er god! 

Takk for tips! The John Gacy Tapes har jeg sett (har sett det meste av true crime som er laget om kjente seriemordere). Skal sjekke ut Mindhunter og True Detective! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fruen hadde lyst å se Forræder, så vi startet på det fredag. Har vært skeptisk, men ble veldig positivt overrasket!

I jungelen av kjendis-reality var dette noe nytt og friskt. Gøy å se hvordan folk genuint sliter med settingen, på tross av kort tid og vissheten om at det hele er et spill.

Litt pluss at det er lokalt område for min del.

Lenke til kommentar
3 hours ago, Brother Ursus said:

Etter mye hype, så prøver jeg å se The Office (amerikanske utgaven), men jeg sliter med å komme meg gjennom mer enn et par episoder. Når er det meningen at denne skal bli morsom? Kanskje dette deadpan-greiene bare ikke er min type humor? Eller er det innkjøringsfasen som er treg?

Første sesong (og nr.2?) er basert på The Office UK...som  bare Ricky Gervais klarer å gni kleinheten ut av..IMO så blomstrer USA-utgaven når de begynner på "eget materiale".
Hold ut, der blir jævla bra til slutt :)

En av de beste komediene som er der ute IMO.

Endret av b-real
  • Innsiktsfullt 3
Lenke til kommentar
9 hours ago, Sjørøver said:

Andor er virkelig bra. Utrolig gode karakterer. Men det virker som de drar ut historien noe veldig. 

Que? 

Historien er foreløpig satt 5 år før Rogue One. Opprøret er ikke engang etablert.

 

Serien gjør det få andre Star Wars-serier foruten The Mandolorian har gjort, med å faktisk la oss gi oss tid med karakterene, fremfor at historier i universet hele tiden lar seg diktere av at noe må skje. Her er det både at noe skjer, men på en mye mer organisk måte som faktisk lar oss leve litt med karakterene.

Endret av Maury
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Dotten skrev (8 minutter siden):

Det er en sann fryd  å se hvor godt Band of Brothers holder seg. Hatt et intenst gjensyn etter mange år, blir mer og mer grepet av den jo eldre jeg blir. 

En helt fantastisk serie, løftet ytterligere av å være sann. Så den originalt under førstegangstjenesten og har hatt mange gjensyn siden den gang.

I tillegg har den noe av det flotteste som er laget av intromusikk. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...