Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
skaftetryne32 skrev (På 5.9.2022 den 12.48):

Jeg personlig syns SGU ble litt for såpeopera, det var vel også prat om at de droppa mitt elskede SGA for å lage SGU hmmf, lurer på hvilken retning de går for når Amazon sannsynligvis lager en ny SG serie, den elskede planet of the week oppskriften er temmelig død og begravet nå til dags.    

Det var ikke SGU som drepte SGA. Det var finanskrisa og MGM's store økonomiske problemer som drepte SGA.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ingen som ser Hodejegerne på TV2? Likte godt filmen og koser meg også med serien. På ingen måte fantastisk, men jeg koser meg. Skal sies at jeg er generelt svak for norsk TV.

Ellers synes jeg Sandman var ganske bra. Ikke helt i mål enda, men ser den selvsagt ferdig.

LOTR-serien hadde jeg i utgangspunktet ingen planer om å se. Det til tross for at jeg er en hardcore Tolkien-fan som har lest det meste av bøkene inkludert noen av de mer perifere verkene. Men jeg kan ikke ignorere alle gode anmeldelser jeg har lest, så skal se første episode nå i kveld. :) 

Lenke til kommentar
DukeRichelieu skrev (11 timer siden):

Ingen som ser Hodejegerne på TV2? Likte godt filmen og koser meg også med serien. På ingen måte fantastisk, men jeg koser meg. Skal sies at jeg er generelt svak for norsk TV.

Jeg har sett episodene som har kommet og liker det ganske godt. Som du sier er det ikke fantastisk tv, men det er over grei underholdning. Før de to siste episodene har kommet tenker jeg at serien kanskje hadde hatt godt av å kutte en episode (eller kanskje to) og heller økt tempoet noe. 

For øvrig hadde jeg ikke fått med meg denne og forventet en prequel, da den dukket opp i Tv2 Play hos oss. Serien er både en prequel og en reboot av film og bok. Så mange av elementene fra tidligere dukker opp i denne serien, som er mer bok og film fortalt i serieform, enn det er en forløper. Uten at det blir en blåkopi. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

19 kroner for Disney+, så jeg startet Disney+ og fant "Kyle XY", en serie jeg har hatt lyst til å se lenge, en gammel serie fra 2006.
Rakk å komme meg halvveis inn i sesong 2 før jeg sovna, så får sett ferdig resten i dag.

De har "stjålet" elementer fra andre filmer og serier, som f.eks
"Good Will Hunting" hvor han løser noe matematisk. 
"The Pretender" (Serie 1996-2000) Han er smart og hjelper folk, og skjuler seg.
"The Terminator" i sesong 2, jeg fikk ihvertfall assosiasjoner.

Lenke til kommentar
Dubious skrev (57 minutter siden):

"Kyle XY", en serie jeg har hatt lyst til å se lenge, en gammel serie fra 2006.

Husker denne godt. Føltes som om det var i tiden med mye god, original sci-fi(-ish) serier. Smallville, Surface, Kyle XY, Lost, Fringe, Firefly, Heroes osv. Vet ikke om alle kom helt i samme tidsrom, men husker det som om jeg så på dem rundt samme periode i livet. Kyle XY ble ikke kansellert eller?

Lenke til kommentar
On 9/9/2022 at 5:26 PM, Omnia vincit amor said:

Hva mener du med at det ikke var en avslutning på serien? Ble den kansellert? 

Ja, tydelig at de hadde planer for sesong 5.

 

2 hours ago, Nimrad said:

Smallville, Surface, Kyle XY, Lost, Fringe, Firefly, Heroes osv. 

Var mye spennende på den tida, selv om de ikke var kvalitets serier så likte jeg de scifi seriene der bedre enn de store seriene. 

Kyle XY ble kansellert ja, irriterte meg mer enn Heroes, samme med Surface. 

Lenke til kommentar
Curuion skrev (5 timer siden):

Ja, tydelig at de hadde planer for sesong 5.

 

Var mye spennende på den tida, selv om de ikke var kvalitets serier så likte jeg de scifi seriene der bedre enn de store seriene. 

Kyle XY ble kansellert ja, irriterte meg mer enn Heroes, samme med Surface. 

Heroes Krasjet jo da,  dvs kvalitet styrtet, manusforfatterne må ha fått i seg noe...

Synes Parodien var bedre. Men jeg digget de første en eller to sesongene.

 

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...