Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

bzzlink skrev (37 minutter siden):

Ah Banshee er knallserie! Den kan jeg se igjen.
Spartacus har jeg fått med meg, Warrior skal jeg sjekke ut, takker!

Gangs of London, står nå på lista når vi går inn i mørkeregntiden

The Unit er også en go to for meg, har sett den et par ganger. 

Strike back på sitt beste er helt sinnsykt bra, men litt schizofren. Første sesongen virker som en annen serie enn resten, men man får utrolig mye igjen om man kommer seg gjennom den treige starten.

Jeg har prøvd meg på Alias i det siste, men klarte ikke å komme helt i gang. Forsøkte også et gjensyn med Transporter the series, men den funka ikke gang 2 gitt. Selv om den er krydret med TnA i beste RTL stil. 

Hatt et fint gjensyn med Dollhouse, lurer litt å begynne på Dark Angel igjen i samme gata.

Har du sett Equalizer filmene?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sjørøver skrev (4 minutter siden):

Jammen meg leverte rings of Power denne uken også. 

 

Har også sett en del på Cowboy Bepop. Denne har fått ekstremt mye skryt fra alle hold, og jeg ble gira etter Cb77:edgerunners. Men jeg sliter med å se at det skal være så fantastisk? Ser det er en film også, er den verdt å se? 

Jeg har originale Anime serien på Dvd, jeg synes nye serien eller filmen var noe av det beste i animasjon, skikkelig kult og 3 dimensjonalt.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
2 hours ago, Dubious said:

"Agents of Shield" var bra de første 2 sesongene, så dalte de fort, og nå ser jeg den kun for å bli ferdig med serien.
Slutten på sesong 5 var en god avslutning, og jeg håpet at det var slutten, men neida, ser nå sesong 6.
Sesong 6 kunne sluttet i episode 2, om alle ikke var idioter. 

Ja, den serien var ustabil. Likte ikke første sesongen, men ble bedre fra sesong 2 av. De 2 siste sesongene var bare merkelig. 

Lenke til kommentar

Fikk sett første sesong av Karen Pirie. God britisk politidrama/krim av kjent merke. Minner meg litt om Vigil som gikk på NRK for ikke så lenge siden, men det er kanskje bare fordi den er britisk og har en kvinne i hovedrollen. Tittelpersonen får ansvar for å nøste opp i en 25 år gammel mordsak fra en liten by i skottland. Generelt gode skuespillere og en interessant historie selv om den ikke akkurat revolusjonerer genren. Verdt å se om du liker britisk krim. 

Det kommer antagelig mer da den skal være basert på en lengre serie med krimbøker. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Andor episoden i dag, takket være hvordan den bygget seg sakte opp til dette, leverte på et nivå blant de beste GoT episodene (selv om det feil å sammenligne sjangrene). Eg var helt på setet hele tiden, med et bredt spekter av følelser.
Fy faen så bra, må være noe av det beste som går av serier i dag.

Hva vil det si at Tony Gilroy står som creator og det ikke er nevnt writers, screenplay og directors under? Står han for alt da?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Liker godt Andors tre episoder som henger sammen-oppbygning + overordna arc, slik jeg har forstått at de har tenkt hele sesongen. Selv om "midtepisoden" kanskje kan bli transportetappe, fører det til god utvikling av serien. Litt slik Strike Back gjorde det med to og to sammenhengende episoder samtidig med en overhengende arc gjennom hele sesongen. 

Lenke til kommentar
On 10/11/2022 at 2:54 PM, Megaoctane said:

Elementary så jeg på for lenge siden. tror nesten jeg så alt... var ikke så ille..

Synes også den var grei, men den blekner veldig i sammenlikning med Sherlock som vel kom ut omtrent samtidig. I de siste sesongene av elementary sank kvaliteten også betydelig.

Lenke til kommentar

Jeg sliter med å se ferdig Mandalorian.. Siden det kun er jeg og barnet som liker Starwars. Men det er jo litt for skummelt for 9 åringen.

Eneste mulighet til å se sånt er jo når de sover, eller nå som de er på jobb og skole.

Så har verken fått begynt på Boba fett eller Andor.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
Tomeito skrev (På 12.10.2022 den 14.11):

Liker godt Andors tre episoder som henger sammen-oppbygning + overordna arc

Det kommer visst 12 episoder. Det er egentlig veldig fint. 

 

Siste episode av ring of Power var veldig middelmådig. Hele sesongen har underprestert i forhold til kildemateriell og budsjett. Men det kan være at de tenker så langsiktig at hele sesong 1 skal bygge opp til videre sesonger. Håper det blir bedre. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...