Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Sjørøver skrev (På 24.9.2022 den 20.57):

@Dotten

Det ryktes at det er en haug med GOT serier under utvikling, siden du er i bransjen, kan du bekrefte noe av det?

Vet ikke mer enn resten av verden. HBO ønsker å få det til, investorene vil nok svært gjerne det da det gir god avkastning.

Samtidig er HBO eid av et selskap som har tatt en brå kursendring i år og som må spare penger. Det fremstår som et salig kaos i moderselskapet.  

  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nimrad skrev (24 minutter siden):

Det går an å gjøre mer enn å bare lage en blå piksel om til 4 blåe som de fleste TV-er gjør. Hvis du ser litt analyser av Nvidia Shield så ser du at det faktisk har noe for seg å oppskalere og på Shield-en skjer dette on-the-fly. Så med gode algoritmer og god tid kan det bli bra. Men det er jo selvfølgelig ikke som den gode, gamle ENHANCE-funksjonen i krim-serier.

Hvordan fungerer Shielden, synes du? Har den noen bruksområder utenom streaming?
 

 

Dotten skrev (19 minutter siden):

Samtidig er HBO eid av et selskap som har tatt en brå kursendring i år og som må spare penger. Det fremstår som et salig kaos i moderselskapet. 

Akkurat dette forstår jeg ikke helt. Sammenslåing burde jo bare føre til synergier, sånn at de kan bruke mer penger på serier? HBO dytter ut lite nok som det er, synes jeg. Discovery produserer for det meste dritt her i Norge.

Lenke til kommentar
Sjørøver skrev (Akkurat nå):

Hvordan fungerer Shielden, synes du? Har den noen bruksområder utenom streaming?

Shield er litt "...meeh...". Den har en god oppskaleringsfunksjon på 720p/1080p, fjernkontroll med lys i knappene og den støtter tapsfri lyd for meg som ripper egne blu-rays (ingen streamingtjenester har dette uansett). Ellers synes jeg Apple TV er mye enklere å bruke og bedre support. Hvertfall om du har iPhone. Du kan teknisk sett streame spill på den, men det har jeg ikke brukt. Det er nok fort den beste Android-baserte streamingdingsen, men for de fleste ville jeg heller anbefalt Apple TV. Jeg har den utelukkende pga støtte for TrueHD lydformat.

  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Dubious skrev (På 25.9.2022 den 19.43):

Parallels på Disney+ er fransk, men valget er engelsk tale, eller fransk tale og engelsk tekst for døve.
Ingen tekst på engelsk.  norsk tekst er uaktuelt.

Så da blir det å laste ned serien, og se den senere. 

Ok, denne forstår jeg ikke. Norsk tekst på en fransk-talende serie utgår fordi? Skjønner logikken når det ikke er engelsk tekst på en engelsk-talende serie, men når man uansett ikke snakker språket, så har det vel lite å si om det er norsk?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
ilpostino skrev (3 timer siden):

Så hele sesong 1 er ferdig sendt?

Neida jeg mente den siste episode som har kommet, jeg er/var usikker på total antall episoder som kommer.

Hadde tenkt å si noe om en annen serie også men dropper det, urettferdig å sammenligne. Den andre serien er svært god også, var bare en litt tam episode der det ikke skjer så mye..

Lenke til kommentar
Sjørøver skrev (19 timer siden):

Fysj så dårlig slutten på better call Saul var. Jeg ga meg egentlig på første halvdel av siste sesong, men bestemte meg for å se den ferdig etter mye skryt i sosiale medier. Et eneste stort snork. 

Hva var det som var så fryktelig dårlig? Jeg var ikke helt i skyene selv, men likte avslutningen. Men er første gangen jeg hører noen som kaller den såpass dårlig. Er vel en av de høyest rangerte episodene gjennom hele serien.

Lenke til kommentar
Nimrad skrev (1 time siden):

Er vel en av de høyest rangerte episodene gjennom hele serien.

Vanvittig høy rating gjennom hele sesongen. Siste episode er på 3. Plass gjennom siste sesong ser jeg. 

 

Jeg synes første halvdel av sesongen, som jeg egentlig ikke fullførte, var veldig god. Men siste halvdel ble kjedelig. Likte heller ikke slutten Jimmy fikk var kjedelig og litt forutsigbar. Ikke det han fortjente. 

Lenke til kommentar
Sjørøver skrev (56 minutter siden):

Vanvittig høy rating gjennom hele sesongen. Siste episode er på 3. Plass gjennom siste sesong ser jeg. 

 

Jeg synes første halvdel av sesongen, som jeg egentlig ikke fullførte, var veldig god. Men siste halvdel ble kjedelig. Likte heller ikke slutten Jimmy fikk var kjedelig og litt forutsigbar. Ikke det han fortjente. 

Hva mener du han fortjente egentlig? Spoiler for både Breaking Bad og Better Call Saul under

Spoiler

Han var medskyldig i storstilt produksjon og omsetning av meth, hvitvasking av penger og drap på to DEA-agenter. Han tok et valg på slutten av BCS om han var Saul Goodman eller Jimmy McGill, og han tok nok det valget mye for å renvaske seg selv ovenfor Kim

 

Lenke til kommentar
11 hours ago, Sjørøver said:

Jøsses så morsomt, tåler du ikke at en serie du liker får kritikk? 

Var vel mer et alternativ hvis du ville ha en serie som det skjer noe hele tiden, sånn i kontrast til BCS hvor ting går noe saktere.

Desperate Housewifes ble alternativet fordi min medlånstaker ser på det nå for tiden og jeg kjeder driten av meg med telenovela-serier.

Lenke til kommentar
b-real skrev (43 minutter siden):

Var vel mer et alternativ hvis du ville ha en serie som det skjer noe hele tiden, sånn i kontrast til BCS hvor ting går noe saktere.

Tre første sesongen av bcs er bedre en breaking bad. Men det gikk nedover etter det. 

 

b-real skrev (44 minutter siden):

Desperate Housewifes ble alternativet fordi min medlånstaker ser på det nå for tiden og jeg kjeder driten av meg med telenovela-serier.

Jeg har gått gjennom det samme. 

Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (2 timer siden):

Hmm lite nytt på Netflix nå, noen som har noen tips derfra? Må se ferig Better Call Saul, men har stoppet opp litt pga bare jeg som ser det..

Har sett ferdig Sandman, det var meget bra... Må prøve å se ferdig Snowpiercer og Lost in Space også.

Har startet på Dahmer. Har sett tre episoder og det er meget bra så langt.

Spent på om det holder i ti episoder. Det er både en slow burner og rett i møkka på en og samme gang.

Endret av Revie
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...