Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Liker SG Universe mer for hver gang jeg ser den, spesielt sesong 2. Veldig undervurdert serie.

Men når den kom hatet jeg den veldig, føltes som de prøvde for hardt å etterligne Battlestar Galactica. 

Likte dynamikken mellom Rush og Young, hadde de bare droppet all unødvendig drama med resten av gjengen..

SGU 7/10, mens SG1 og SGA er lett 10/10.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
21 minutes ago, skaftetryne32 said:

den elskede planet of the week oppskriften er temmelig død og begravet nå til dags.    

Tvilsomt at de går for det, men savner faktisk det formatet jeg. I The Witcher var f.eks de monster oppdragene hans som jeg likte best. Skulle ønske det var flere slike episoder før de kjører på med multi episode event med en klar rød tråd mellom. 

Så lyst på en slags hybrid jeg, eller at det er splittet opp i forskjellige events. Påtide å utfordre dagens standard streaming format nå. 

Lenke til kommentar
Curuion skrev (26 minutter siden):

Så lyst på en slags hybrid jeg, eller at det er splittet opp i forskjellige events. Påtide å utfordre dagens standard streaming format nå. 

Har diskutert dette tidligere med en kamerat. Liker veldig godt Mandalorian, og likte godt de "ukens oppdrag" episodene. Så hva om vi hadde fått en sesong som driver historien videre, og noen ukens oppdrag spredd gjennom året. Hadde fungert godt i veldig mange serier. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
9 minutes ago, Sjørøver said:

Har diskutert dette tidligere med en kamerat. Liker veldig godt Mandalorian, og likte godt de "ukens oppdrag" episodene. Så hva om vi hadde fått en sesong som driver historien videre, og noen ukens oppdrag spredd gjennom året. Hadde fungert godt i veldig mange serier. 

Ja, trenger egentlig ikke være delt opp i sesong/episoder heller lenger. Pluss hver episode bør kun ta tida det trengs for det oppdraget/temaet i epsioden, ikke lage 10-20 min ekstra unødvendig filler for å fylle opp 45/60 min episode, heller ikke stopp for tidlig.

Så kunne man bruke settet på nytt med side karakterer som får minde episoder på 10-20 min f.eks, for videre story/world building. Mange serier som har karakterer med potensial til noe mer, men som ikke har så mye med hoved story å gjøre.

Lenke til kommentar

Ser mye Sandman, men synes serien tapte seg litt etter at

rubinmannen ble satt på plass... Genialt skuespill av Sandman og rubinmannen i galehus pyjamas..

Nå skulle jeg ønske jeg hadde lest hele Sandman tegneserien... Men har bare bladd litt på biblioteket og i en av bladsjappene i Oslo på 90 2000 tallet....

 

Døden rollen synes jeg var veldig festlig med en sjelfull glad svart dame.. Men episoden i kaffesjappa var litt for klisje som i tvserier der hele episoden foregår i en kafe eller et hus... Og det rykket litt vel mye i woke irritasjon når Drift viste seg, men det passer vel bra for rollen. Lucifer rollen som Androgyn dame var perfekt castet...

Artig også med den udødelige mann testen som ble en venn...

Endret av Gouldfan
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Når vi først er inne på The Sandman.
Gud bedre hvor hardt det  traff i pappahjertet, i

Spoiler

episode 6, der Død tar runden. Har selv en 6mnd baby og ble helt satt ut av den scenen. Jeg er ikke en som viser følelser i det daglige, ei en som prater under film/TV serier, men innledende til den scenen kom det ut lave men bestemte "Nei, nei nei!".

Satt å grein som en foss i sofaen og måtte ta flere turer inn til guttungen som drømte søtt i krybben sin på rommet vårt.

Begynte selvfølgelig å grine når jeg fortalte kona om episoden også.

 

Endret av Fantomtegningen
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Akkurat ferdig med House for ente gang.. 

Nå er spørsmålet hva skal jeg se nå.. Mye rart som er tilgjengelig men hakke peiling på hva jeg vil se. 

Prøver "The man in the high castle". Virker interessant..

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
Megaoctane skrev (4 timer siden):

West Wing..

Har vurdert West Wing, kan være jeg ender opp med å se den etterhvert. 

Er nesten ferdig med første sesong av The man in the high castle, likte den veldig godt! Men har forstått det slik at den muligens taper seg litt igjennom sesongene, noe som suger.. Men vi får se. Akkurat nå koser jeg meg veldig. 

 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
Curuion skrev (3 minutter siden):

Likte den gjennom hele jeg, siste sesongen føltes litt rart, men husker ikke hvorfor. Synd det ikke vart noe avslutning på serien. 

Hva mener du med at det ikke var en avslutning på serien? Ble den kansellert? 

Shit. Trodde den kun hadde 4 sesonger fordi de gjorde storyen over etter 4 sesonger.. Typisk at gode serier blir kansellert. :(

Skulle undersøkt grundigere før jeg startet på den. 

Noen her som har sett Colony? Var en utrolig bra serie men den ble dessverre også avsluttet brått grunnet kansellering 😕

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar
On 9/5/2022 at 12:48 PM, skaftetryne32 said:

Jeg personlig syns SGU ble litt for såpeopera, det var vel også prat om at de droppa mitt elskede SGA for å lage SGU hmmf, lurer på hvilken retning de går for når Amazon sannsynligvis lager en ny SG serie, den elskede planet of the week oppskriften er temmelig død og begravet nå til dags.    

The Orville plukket opp planet of the week etter hvert. Utviklet seg fra absurd humor og karikatur til veldig bra sci-fi  gjennom sesongene. Anbefales.

Endret av bzzlink
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...