Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Var også personlig noe i tvil angående The Handmaid's Tale. Var (av en eller annen grunn?) av oppfatning at dette var en serie for jenter, og en serie som stort sett bare jenter syns var god.

Når jeg først begynte var alt slukt over et fåtall uker. Ser frem til ny sesong nå i sommer :)

Veldig bra serie. Men det hadde holdt med 1 sesong synes jeg, som en miniserie. Spesielt med s2 føler jeg nå at de drar det veldig langt ut. Jeg vet ikke hvor nøyaktig de følger boken dog. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har holdt meg litt unna da jeg har sett på det som en jenteserie men kanskje jeg skal gi den en sjanse?

Det har tydelg jenteperspektiv (kvinners rolle i moderne og gammel tid, mye dveling og lange scener uten handling og hvor det meste skal være trist). Serien låner, spesielt i sesong1, i overkant mye av 1984 og Vindunderlig ny verden (Brave new world), og kunne fint verdt klippet ned til 33% av tiden i serien, men serien er verdt å få med seg. Atwood (som også har skrevet boka til serien Alias Grace, som jeg synes er en utrolig mye bedre serie), har absolutt mye for seg. :)

 

Tror boka dekket første sesong, men ikke helt sikker. Synes også at s2 ikke levde opp til s1 som var meget god.

Jeg synes sesong 2 var god og passet tvmediet bedre. Mens sesong 1 var mer statisk var det spennende å brekke opp mye nye faksjoner.

Endret av maanemann
Lenke til kommentar

Ferdig Med Star Trek Discovery, sesong 2 på Netflix, synes det tok seg ganske brukbart opp etterhvert og ble veldig spennende. Det er litt for mye følsom drama kjør for min smak, men det går. Er heller ikke særlig imponert over verken kameraarbeid eller pace. Det er utrolig mye som skal stappes ned i hver episode - ting får liksom aldri satt seg - før man er i gang med noe annet.

 

Men det er mye bra Scifi her - og utover sesongen får vi mye "hyllest" til TOS og det varmer en gammel Star Trek fan. 

 

Totalt sett likte jeg sesong 2 kanskje litt mer enn sesong 1 og gleder meg til neste runde!

Endret av Mr_Spock
Lenke til kommentar

Star Trek: Discovery har sine øyeblikk. Sliter mest med skuespill og rollefigurer, det er ingen der som engasjerer mer enn middels. Sonnequa Martin-Green overspiller til tider og Anthony Rapp hadde vært vanskelig å huske navnet på om det ikke var for Kevin Spacey-saken. Men Doug Jones som Saru tok steg. 

 

Spesielt merkbart når et par karer fra originalserien blir med, med to dyktige skuespillere (Anson Mount og Ethan Peck) og rollefigurer som fenger mer enn nykommerne til universet. 

Lenke til kommentar

De to siste har kanskje vært seriens sterkeste episoder, ikke det at sesong 1 var svak, fordi den var bra. Kjempebra at Barry er fornyet allerede for sesong 3.

 

 

HBO har også annonsert at franske Vincent Cassell (Oceans Eleven-filmene, Eastern Promises b.l.a.) har blitt med i sesong 3 av Westworld. Han vil spille en ny hovedskurk og ha en sentral rolle. Aaron Paul (Breaking Bad, The Path) og Lena Waithe (Master of None, Ready Player One) er også blitt med i den kommende sesongen forventes å ha premiere i april 2020.

 

 

rvjcw8.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...