Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Veldig sterkt av Disney+ å åpne med å gjøre både Marvel-serien What If? og Star Wars-serien The Mandolorian tilgjengelig på dag 1. At de skal ha både en Pixar-serie i form av av Monster Inc.-serie med John Goodman og Billy Crystal tilbake, Marvel-serien Falcon and The Winter Solider og Rogue One-forløperen med Diego Luna og Alan Tyduk tilbake i rollene deres iløpet av første året er noe spennende start. 

 

Stor forskjell fra AppleTV+ når det kommer til kommer til originalt innhold. Jeg vet ikke om jeg er engang så veldig gira på å se noen av AppleTV+ seriene enda. 11-års grense på innhold som ikke kan være særlig politisk, voldelig eller seksuelt. Ikke kunne sette teknologi i et dårlig lys, eller vise et kors en gang. Et av deres første og store serier er en dramaserie satt rundt frokost-TV i USA som nesten fremstår som et svakt forsøk på å leke Aaron Sorkin? 

 

Føler at Disney+ kommer til å gjøre det bra, mens AppleTV+, ihvertfall når det kommer til kvalitet, respons og seere på originalt innhold. Apple virker som de avhenger litt for mye av kjernen sin, de som sluker opp alt de kaster ut. 

Lenke til kommentar

Så The Missing (2014) sesong 1 på Amazon Prime for en stund siden  - og synes det var veldig bra. Da var det fint at sesong 2 også nå har blitt tilgjengelig fra samme sted.

 

Er godt inne i S2 og det er veldig bra. Vi følger Baptiste (igjen) som  egentlig er pensjonert, men etterforsker forsvinningen av 2 jenter. Som i sesong 1 følger vi 2 tidslinjer som lager litt puzzle av opplegget - litt vrient i begynnelsen, men det går seg til. 

 

Artig nok dukker den Islandske "sheriffen" (Olafur Darri Olafsson), som jeg akkurat så i Innesperret (2015) på nrk.no, også opp i denne serien  :)

 

Leser også at det har blitt laget en egen Baptist spinoff serie med den gamle og halte etterforskeren.

 

 https://www.imdb.com/title/tt8259142/?ref_=tt_rec_tti

 

Må jeg få sett.

Lenke til kommentar

Haha, ganske liten spoiler for Game of Thrones, så poster det her.

 

9a6by9.jpg

 

Man måtte nesten ha haukeøye for å se det, men både Martin Starr (Freaks And Geeks, Silicon Valley) og Rob Mcelhenney (It's Always Sunny In Philidelphia) hadde cameos i ukas Game of Thrones i en sekvens med en båt ca. midtveis i episoden.

 

Dette er tredje gangen jeg kan huske å ha sett McCelhenney dukket opp i en gjesterolle i en serie på grunn av han er fan/venn med folkene bak seriene. Skjedde med Lost (hvor han dukket opp i to episoder), og Fargo (en episode i sesong 3). 

 

David Benioff og D.B. Weiss (Game of Thornes-skaperne) har tidligere også skrevet en episode av It's Always Sunny.

Endret av Maury
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sesong 5 burde være tilgjengelig om noen dager, offisiell dato er 19. april, men om det gjelder i Norge vet ikke jeg, det er jo Amazon som lager serien, så skulle vel tro det?

 

Den finnes jo inne på Amazon Prime, men står som utilgjengelig. Hadde jo vært fantastisk hvis den også funket i løpet av kort tid  :)

Lenke til kommentar

Så The Missing (2014) sesong 1 på Amazon Prime for en stund siden - og synes det var veldig bra. Da var det fint at sesong 2 også nå har blitt tilgjengelig fra samme sted.

 

Er godt inne i S2 og det er veldig bra. Vi følger Baptiste (igjen) som egentlig er pensjonert, men etterforsker forsvinningen av 2 jenter. Som i sesong 1 følger vi 2 tidslinjer som lager litt puzzle av opplegget - litt vrient i begynnelsen, men det går seg til.

 

Artig nok dukker den Islandske "sheriffen" (Olafur Darri Olafsson), som jeg akkurat så i Innesperret (2015) på nrk.no, også opp i denne serien :)

 

Leser også at det har blitt laget en egen Baptist spinoff serie med den gamle og halte etterforskeren.

 

https://www.imdb.com/title/tt8259142/?ref_=tt_rec_tti

 

Må jeg få sett.

The missing synes jeg var helt fantastisk bra. Tungt og ekstremt dramatisk. Kanskje den beste krimmen jeg har sett.

Lenke til kommentar

Dersom sesong 5 ligger der, så blir den nok ikke tilgjengelig før tidligst førstkommende fredag, som altså er den offisielle datoen.

 

 

 

HBO Nordic har kjøpt rettighetene til Bosch for mange mange år siden, lenge før Amazon bestemte seg for om de skulle satse i Skandinavia. Så Amazon får ikke serien før rundt et år etter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 Det er ikke bare bekreftet at The Crown kommer i andre halvdelen av året, men The Witcher-serien til Netflix kommer i Q4 også i år (fra og med 1. Oktober en gang). Dette har Netflix planlagt lenge så serien fikk premiere etter Game of Thrones var ferdig for å få maks ut av det tomrommet etter GoT.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...