Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spent på forsettelsen av Counterpart som hadde ordinær premiere natt til i dag (og skal være tilgjengelig på Viaplay i dag etter hva jeg husker).

 

De første 3 episodene jeg så på forhånd setter opp en del, og jeg er ikke helt sikker på om serien har altfor mye handling, eller for lite handling for en hel sesong. Litt på grunn av hvor lite serien jobber med karaktergalleriet utenfor de to utgavene av Howard/J.K. Simmons. [klipp] Men et [klipp] potensiale til å utvikle universet, og jeg elsker blandingen av sci-fi og mer sånn tradisjonell seig thriller (ala The Americans).

 

Starz har allerede gitt grønt lys til sesong 2, så veldig spent på hvorvidt serien vil ende ganske opp med å gjøre noe stort som endrer serien betydelig mot utgangen av sesongen, litt som Fringe i slutten av sesong 1. [klipp]

 

Ja, det kan jo bli en spennende serie det. Litt tøft at de har en såpass voksen hovedrolle innehaver. Ikke mange serier som kan skilte med det. En skuespiller som vel ikke har hatt alt for mange hovedroller og med mange solide roller på lista fra før er det vel fortjent.

 

Håper serien dukket opp på annet medium enn Viaplay etterhvert også, siden de er på min "nei-liste" ifbm et sleipt abonnementstriks.

Endret av maanemann
Lenke til kommentar

Hørte nettopp på et kurs på over 20 timer om England i middelalderen. Hele scenen settes basically under den perioden, og nesten alt av de neste 1000 årenes historie kan forstås utelukkende hvis man ser på England som en kulturkræsj som aldri slutter å kræsje... 

Utrolig spennende! Må se den serien...

Lenke til kommentar

The Last Kingdom er rå Tv serie/film i to deler...

 

Sett halve

 

Vikinger og Englendere i krig.

 

Sesong 2 var veldig kort tid på NRK, og uten å annonsere det noe særlig (sesong 1 ble markedsført veldig). Det gjorde at at jeg oppdaget det for seint og de første episodene var slettet fra nrk.no. Det lille jeg så av sesong 2 var litt ned fra sesong 1, men jeg håper sesong 2 dukker opp på f.eks Netflix etterhvert.

 

The Last Kingdom har noen styrker som jeg tidligere har pekt på ved at ting er veldig jordnært (folk er skittene, går ikke i nyvaskede flashy klær, festningsverkene er ikke prangende, nærkamp er ikke i superhelttempo etc.)

Endret av maanemann
Lenke til kommentar

 

The Last Kingdom er rå Tv serie/film i to deler...

 

Sett halve

 

Vikinger og Englendere i krig.

Sesong 2 var veldig kort tid på NRK, og uten å annonsere det noe særlig (sesong 1 ble markedsført veldig). Det gjorde at at jeg oppdaget det for seint og de første episodene var slettet fra nrk.no. Det lille jeg så av sesong 2 var litt ned fra sesong 1, men jeg håper sesong 2 dukker opp på f.eks Netflix etterhvert.

 

The Last Kingdom har noen styrker som jeg tidligere har pekt på ved at ting er veldig jordnært (folk er skittene, går ikke i nyvaskede flashy klær, festningsverkene er ikke prangende, nærkamp er ikke i superhelttempo etc.)

Den er på Netflix, to lange tvfilm episoder.

Lenke til kommentar

Når jeg tenker meg om har jeg alvorlige bekymringer rundt dragene i Game of Thrones...

Der fikk jeg meg en god latter. Takk for den.

 

Har sett alle 7 sesongene av Game og Thrones, selv om jeg også stiller meg tvilende til dragene.  :wee:

 

Poenget mitt er bare at jeg foretrekker serier som setter klare skiller mellom hva som er fantasy og hva som ikke er det. Jeg syns det er irriterende å se på en serie som gir seg ut for å være noe som kunne skjedd i virkeligheten, og så viser det seg halvveis ut i sesongen at hele serien er basert på fantasy....

Lenke til kommentar

Dark er strålende.

 

Noen som har begynt på Homeland sesong 6? Så første episode i kveld. Får litt følelsen av at det er noe du har sett før og blir litt for fristet til å heller bla på telefonen underveis. 

 

Trenger en god serie. Mulig jeg fortsetter på Le Bureau som jo hadde en meget god første sesong. Ellers var det jo Army of Darkness serien som jeg nevnte for litt tilbake. Eller Vikings.

 

Decisions, decisions... :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...