Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Stranger Things S02 var nesten på slutten en parodi på seg selv. Var flott men når trådene skulle nøstes sammen virket det gjort hurtig, ekstremt hurtig.

 

 

Sesong 1 var langt bedre etter min mening. Sesong 2 var mer som et trivelig gjensyn med et kjent, men ikke lenger særlig spennende univers. Fortsatt ganske bra. Bare ikke så fantastisk som sesong 1 var. ;) 

Lenke til kommentar

Har ikke sett 'nesten 'voksen', men synes NRK har klinket til med to bra humorserier nå. Som nevnt i et tidligere innlegg så er 'Match' knallbra synes jeg, men vil også anbefale 'Hit for hit'.  Man bør nok være litt musikkinteressert og kjenne til forskjellige sjangere, band, artister og hva som kjennetegner de, men her er det mye herlig humor som tar de forskjellige sjangerne på kornet.

Endret av bas
Lenke til kommentar

Er ikke noe flink til å gi meg / avslutte serier før de er ferdig. Vil liksom se hvordan alt ender.

 

Men ja, sesong 1 var best.

 

Hadde det slik før (og har det fortsatt slik med bøker), men med dagens overflod av serier har jeg faktisk begynt å avslutte serier om de ikke engasjerer meg nok. 

 

Som regel da etter 1-2 episoder. Har man kommet et stykke ut i så ser man gjerne ferdig hele sesongen. Men Luke Cage gav jeg faktisk opp når det var igjen 2 episoder. Synes serien åpnet ganske bra og var interessant, men det hele ble ganske så latterlig og uinteressant etter hvert. :) 

Lenke til kommentar

Noen som ser Vikings? Storfornøyd med sesong 1 og 2, men falt av lasset av en eller annen grunn. Har plutselig HBO igjen, så vurderer fortsette. Holder nivået seg oppe? :) 

 

En annen mindre kjent serie som ikke er diskutert her (tror jeg) er Ash vs Evil Dead på Netflix. Elsket filmene i min ungdom, men ser for meg at det kan være mindre interessant som voksen. Får dog meget gode reviews på IMDB, så tror denne også skal sjekkes ut. :) 

Lenke til kommentar

En annen mindre kjent serie som ikke er diskutert her (tror jeg) er Ash vs Evil Dead på Netflix. Elsket filmene i min ungdom, men ser for meg at det kan være mindre interessant som voksen. Får dog meget gode reviews på IMDB, så tror denne også skal sjekkes ut. :)

 

Siterer meg selv fra noen sider tilbake:

 

 

Ash vs Evil Dead hadde en drøy utvikling i sesong 2. Likte virkelig den første sesongen, men ble ofte litt dratt ut av det hele grunnet grusom CGI. Det er fremdeles noen scener hvor CGIen er dritt, men det er et høyere fokus på praktiske effekter og det virker som om de har fått bedre budsjett og tid.

Bruce Campbell er jo kongen og han er en fryd å se på gjennom hele serien, men de andre karakterne blir bedre og. Rett og slett et enormt steg opp fra første sesong, og jeg gleder meg virkelig til februar og sesong 3.

 
 
Jeg forguder Bruce Campbell, Within the Woods, The Evil Dead, Evil Dead II og Army of Darkness, og jeg elsker Bubba Ho-Tep og My Name Is Bruce, noe som selvfølgelig hjelper på da serien inneholder veldig mange elementer fra spesielt Evil Dead II, Army of Darkness og My Name Is Bruce. Tonen i sesong 2 ligger et sted mellom Evil Dead II og Army of Darkness, mens sesong 1 ligger nærmere Army of Darkness og My Name Is Bruce.
 
S2E2, The Morgue, inneholder muligens den aller morsomste scenen jeg noen gang har sett i en serie. Ekstremt barnslig, men akk så morsomt. Lo så jeg grein.
 
Tror sesong tre blir årets seriehøydepunkt for min del.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...