Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

 

Sett Valkyrien? 

 

Riktignok 2017 når jeg tenker meg om.

 

 

Bra at folk liker den. For meg er den for goofy. Jeg har sans for at norske serier nå også finnes i andre sjangere enn denne. Veldig positiv utvikling med Nobel og Kampen om tungvannet. Fortsetter dette kan det bli virkelig bra.

 

 

Ingen stor serie, men vel verdt tiden min synes jeg. Ble litt tåpelig på slutten, men startet ganske bra. 

 

Så aldri ferdig Nobel. Synes den begynte bra, men jeg mistet litt interessen.

Lenke til kommentar

 

Jeg hadde den greia der på Twin Peaks. Det hadde vært bedre for meg om jeg hadde droppa å se hele den nye sesongen på nye Twin Peaks, det samme på Legion (skulle stoppet etter første episode). 

 

Whaaaaat?

Twin Peaks og Legion var jo 2 av de aller beste seriene i 2017.

Lenke til kommentar

Har begynt å se på Dark (2017) Netflix, spennende og vellaget - er bare et par episoder inn, håper det fortsetter å være bra.

 

Ferdig med Dark, veldig bra saker, dyster og SciFi, har ikke særlig erfaring med tyske serier, men er ganske imponert hva de har fått til. Mye å holde styr på - men interessant helt til siste episode. Leste at de holdt på med en sesong 2, den skal jeg få med meg.

Lenke til kommentar

Enig. Jeg er ikke ferdig med The Dark ennå, men så langt er det engasjerende på flere plan.

 

 

Litt vanskelig å holde styr på alle karakterene, for når handlingen foregår i to tidsperioder med de samme karakterene i ung og voksen versjon, og noen av disse i tillegg har reist i tid og eksisterer som både ung og gammel på samme tidspunkt, ja da blir det litt forvirrende.

 

Lenke til kommentar

Enig. Jeg er ikke ferdig med The Dark ennå, men så langt er det engasjerende på flere plan.

 

 

Litt vanskelig å holde styr på alle karakterene, for når handlingen foregår i to tidsperioder med de samme karakterene i ung og voksen versjon, og noen av disse i tillegg har reist i tid og eksisterer som både ung og gammel på samme tidspunkt, ja da blir det litt forvirrende.

 

 

Det holder ikke med 2 tidsperioder, det blir verre!!! hehe. For å ikke snakke om de "etisk/moralske utfordringene en av hovedfigurene opplever - kostelig!! Sprø saker, akkurat slik vi liker det.

Endret av Mr_Spock
Lenke til kommentar

Nei valkyrien har jeg ikke sett...

 

Men har funnet mye norske nå.. alle Varg Veum, Rottenetter, Dag, Pioneer, Nobel....

Hvis du liker svenske serier finnes det en jungel der ute med mye som er bra, nå er vel indirekte mange av de også filmer og ikke typisk tv-serier, men feks Beck, Wallander osv så er vel hovedparten ikke kinofilmer, men kun sendt på TV.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   1 medlem

×
×
  • Opprett ny...