Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har Aftenposten droppet satsningen på omtale av serier? For ca et år siden var det kjendiser som uttalte seg om serier i vid'er f.eks.

Nå virker det tynt med omtale hvis det ikke det er godt gjemt bak ab. .

Jeg ser dog at Slettemark har en omtale av Le Bureau, som i likhet med NRK har gitt denne maks på terningen. I min ydmyke personlige mening synes jeg i det minste at skuespillet trekker ned fra toppkarakter, men så sleit jeg allerede med første episode.

 

Ikke alt jeg var enig med kjendisene i, men Aftenpostens dekning var en god greie for å få belyst endel serier.

Lenke til kommentar

The Toys That Made Us må være den mest interessante dokumentarserien jeg har sett på mange år. En skikkelig nostalgitripp for alle som samlet på actionfigurer på 80-tallet. Kan nesten ikke vente med å få sett He-Man-episoden i kveld, da det var den leketøysserien jeg hadde klart mest av.

 

Er ikke så lenge siden jeg fant to bøker (digitalt) som samlet opp alle de småhistoriene som brukte å følge med He-Men figurene. Var mye interessant der, for å si det sånn. Visste du for eksempel at He-Man opprinnelig var en barbar som levde i en liten landsby? Alt dette med prins Adam og "I have the power" kom ikke før senere. Skeletor på sin side var heller ikke stort å skryte av i starten. I senere tid (så vidt jeg vet, er lenge siden jeg lekte med de figurene) har hann fått en langt større bakgrunnshistorie, og er faktisk onkelen til prins Adam. :) Det var faktisk ikke før Hordak dukket opp at Skeletor gikk fra å være en tilfeldig demon fra en annen verden, til å begynne å bli den Skeletor vi kjenner i dag. :)

Lenke til kommentar

Jeg greide ved et uhell å se hele End of the F-ing World i går. Det var så korte episoder.  :laugh: Falt i smak. Likte du traileren liker du serien.

Har sett hele serien på en gang også

 

Hadde håpet på mer nakenhet og dreping, da det snakkes om det hele tiden..

Og den cliffhangeren... må jo se neste Sesong

Lenke til kommentar

 

The Toys That Made Us må være den mest interessante dokumentarserien jeg har sett på mange år. En skikkelig nostalgitripp for alle som samlet på actionfigurer på 80-tallet. Kan nesten ikke vente med å få sett He-Man-episoden i kveld, da det var den leketøysserien jeg hadde klart mest av.

 

Er ikke så lenge siden jeg fant to bøker (digitalt) som samlet opp alle de småhistoriene som brukte å følge med He-Men figurene. Var mye interessant der, for å si det sånn. Visste du for eksempel at He-Man opprinnelig var en barbar som levde i en liten landsby? Alt dette med prins Adam og "I have the power" kom ikke før senere. Skeletor på sin side var heller ikke stort å skryte av i starten. I senere tid (så vidt jeg vet, er lenge siden jeg lekte med de figurene) har hann fått en langt større bakgrunnshistorie, og er faktisk onkelen til prins Adam. :) Det var faktisk ikke før Hordak dukket opp at Skeletor gikk fra å være en tilfeldig demon fra en annen verden, til å begynne å bli den Skeletor vi kjenner i dag. :)

 

Da passer det kanskje å gjenopplive denne klassikeren også, til glede for nye seere.

Lenke til kommentar

Ser det er flere som har nevnt Match på NRK her, og jeg må bare henge meg på hyllesten. Det er til tider hysterisk morsomt, og skikkelig mange "puteøyeblikk". Episode 1 er vel faktisk den jeg synes har vært tammest og litt sånn på det jevne, men etter det så er det perle etter perle av episoder :)

Lenke til kommentar

 

The Toys That Made Us må være den mest interessante dokumentarserien jeg har sett på mange år. En skikkelig nostalgitripp for alle som samlet på actionfigurer på 80-tallet. Kan nesten ikke vente med å få sett He-Man-episoden i kveld, da det var den leketøysserien jeg hadde klart mest av.

 

Er ikke så lenge siden jeg fant to bøker (digitalt) som samlet opp alle de småhistoriene som brukte å følge med He-Men figurene. Var mye interessant der, for å si det sånn. Visste du for eksempel at He-Man opprinnelig var en barbar som levde i en liten landsby? Alt dette med prins Adam og "I have the power" kom ikke før senere. Skeletor på sin side var heller ikke stort å skryte av i starten. I senere tid (så vidt jeg vet, er lenge siden jeg lekte med de figurene) har hann fått en langt større bakgrunnshistorie, og er faktisk onkelen til prins Adam. :) Det var faktisk ikke før Hordak dukket opp at Skeletor gikk fra å være en tilfeldig demon fra en annen verden, til å begynne å bli den Skeletor vi kjenner i dag. :)

 

 

Ja, dette snakker de faktisk spesifikt om i episoden om He-Man. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...