Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-1432

Kan også anbefale Mommy Dead And Dearest på HBO. Helt utrolig hvordan det har gått an det foreløpet der. Knappe 1 time og 20 minutter :)

 

Er i utgangspunktet ikke så interessert i dokumentarer, men den var utrolig fengende. Anbefales ja.

Lenke til kommentar

Folk sett noe av 12 monkeys? Verdt å se?

 

Har sett de to første sesongene, har ikke kommet i gang med den tredje enda.

 

Jeg synes serien er helt grei som tidsfordriv, jeg har sett svært mye som er dårligere, men særdeles bra er den heller ikke.

Midt på treet omtrent.

Lenke til kommentar

 

Folk sett noe av 12 monkeys? Verdt å se?

 

Har sett de to første sesongene, har ikke kommet i gang med den tredje enda.

 

Jeg synes serien er helt grei som tidsfordriv, jeg har sett svært mye som er dårligere, men særdeles bra er den heller ikke.

Midt på treet omtrent.

 

Jeg har også vurdert denne serien. Har du noen eksempler på serier du synes er like bra?

 

Den serien til syfy fra Nord- eller Sør-polen synes jeg var dårlig. Eneste morsomme var at Norge er en stormakt der sammen med Russland og USA/Cananda. Dette som et ekspel å sammenligne med.

Endret av maanemann
Lenke til kommentar

 

Designated Survivor er en utrolig bra serie. Kiefer Sutherland i hovedrollen. Utrolig fengslende. 

Den tok seg opp betraktelig

Jeg syntes ihvertfall at de første episodene var litt trege/kjedelige

 

Kan være enig i det. Men nå på slutten løsnet det. Mer aktion. Sett 21 episoder. 

Lenke til kommentar

Det er en tendens i mange ellers velskrevne amerikanske TV-seriene for tiden at karakterene forteller lange anekdoter til hverandre som er helt løsrevne fra situasjonen og kun skal fungere som en slags analogi for hva som skjer eller hva karakteren prøver å si. Ofte brukes også et sitat fra anekdoten som tittel for episoden, så det er åpenbart at disse er ment å være betydningsfulle, men for min del er de et irritasjonsmoment. Det er for meg helt utroverdig at noen snakker på denne måten - at man starter eller bryter en samtale med en lang anekdote som i utgangspunktet virker helt urelatert - og det fører ofte til at jeg blir "tatt ut av opplevelsen" som det heter på amerikansk rett og slett fordi det hele virker så rart og kunstig. Kontrasten blir spesielt grell fordi mange av disse seriene har manus som ellers spikrer den hverdagslige sjargongen så til de grader at man lett kan glemme at det er skuespill. På engelsk ville brukt man uttrykket "overwritten".

 

Enige/uenige?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...