Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Sjørøver skrev (1 minutt siden):

Jeg har det selv, og vurderer å si det opp. Jeg kan aldri tenke meg at det blir overført. Jeg er heller ikke sikker på om jeg er gira på å betale for masse dårlig reality. Det blir sikkert enda mer nå på grunn av streiken.

Det blir overført, det er allerede bekreftet. Men det er jo kun verdt det hvis jeg ville hatt det i 6+ mnd av et år uten det tilbuet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Comma Chameleon skrev (35 minutter siden):

Det blir overført, det er allerede bekreftet. Men det er jo kun verdt det hvis jeg ville hatt det i 6+ mnd av et år uten det tilbuet.

Sier de, samtidig som de fjerner masse shows allerede nå. Jeg gidder uansett ikke betale halv pris for en masse realityræl jeg aldri kommer til å se på hvis ikke det meste av HBO sitt content blir med på lasset.

Endret av Winnowill
Lenke til kommentar
8 hours ago, Atib Azzad said:

Jeg kan ikke si jeg opplever så voldsom forskjell mellom de ulike Marvel produksjonene, men jeg har lært meg å like dem på en slags måte..
 

Må si meg enig her. Alt følger marvel-oppskriften. Den eneste forskjellen er at det har blitt så utrolig mange av disse filmene som følger oppskriften at vi har blitt mer lei av det. 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Sjørøver skrev (36 minutter siden):

Hvor? Jeg sjekket rett etter fusjonen ble offentlig, men fant ingenting.

Skal se om jeg finner noe, men nå blir jeg litt usikker faktisk. Mulig det kun var relatert til prisøkningen som kom og ikke fusjonen. Mener jeg har lest noe som gjaldt begge, men det får være klassifiseres som rykter fram til jeg finner en kilde 😛 

Lenke til kommentar

Det er bare filmer og serier jeg er interessert i på HBO Max også. HBO Max er 49kr i måneden for meg. Discovery 79kr. Hvis livstidsrabatten ikke overføres eller prisen øker vesentlig så er det ikke noe vits for meg å ha heller. Da blir det strømme-hopping for meg også. En måned her og en måned der. Spørs hvor mange år det går før de jekker opp prisene eller opererer med bindingstid, som treningssentre.

Lenke til kommentar
5 minutes ago, Sydvest said:

Så just Oppenheimer på Odeon Storo i IMAX-salen. Dødsbra film med Trond Fausa i hovedrollen. (s/)

Var noen rare lyder fra senterkanalen som spilte dialog i ny og ned. Litt irriterende.

Er spent på hvordan Trond var i rollen. Hadde han faktisk noe særlig med dialog? Tell me. 

Lenke til kommentar
Quakecry skrev (54 minutter siden):

Er spent på hvordan Trond var i rollen. Hadde han faktisk noe særlig med dialog? Tell me. 

En god del dialog faktisk. Han hadde ikke helt klart å vaske ut aksangen man så kjært minnes fra nordmenn i syden 😅

 

Comma Chameleon skrev (49 minutter siden):

Opplevde ikke noen større problemer med lyd. Satt midt i salen.

Satt i midten på rad 14. Hørte det av og til når en og annen mann hadde ordet.

Lenke til kommentar
Sydvest skrev (19 timer siden):

Så just Oppenheimer på Odeon Storo i IMAX-salen. Dødsbra film med Trond Fausa i hovedrollen. (s/)

Var noen rare lyder fra senterkanalen som spilte dialog i ny og ned. Litt irriterende.

Heldig-gris, IMAX er heftig, spent på lyden når atombombe eksploderer.

Sikkert en must have i hjemmekino.

Stor fan av Nolan, Dark Knight boksen i 4k er på innkjøps liste på Amazon.

Lenke til kommentar
VifteKopp skrev (2 timer siden):

Gleder meg sånn til Oppenheimer. Er så gøy at en 3 timers lang biografi om en kjernefysiker kan gjøre det så stort på kino. Nolan er en av få - om ikke den eneste - regissøren som kan få til noe sånt!

Jeg er enig. Tror også den har fått et lite boost av å premiere samtidig som Barbie og fått en del gratis PR på den måten. Barbie og Oppenheimer har jo egentlig ganske ulike målgrupper, men på den måten får begge grupper høre om begge filmen.

Det er jo bra fordi det kanskje fører til at flere ser den, men jeg tror det i kombinasjon med at det er en Christopher Nolan film gjør at det er flere som går skuffet ut av salen fordi de kanskje forventet noe mer likt Inception, Interstellar, Tenet, Memento. Når dette er mer likt Dunkirk som en del syntes var litt kjedelig og uinteressant blant massene. Jeg liker alle disse, så for min del var det midt i blinken.

Det eneste jeg egentlig har å utsette på Oppenheimer er en scene:

Spoiler

Trinity-testen. Fordi Nolan absolutt skulle forsøke å gjøre det mest mulig praktisk og uten CGI så manglet det bilder som viser hvor stor skala eksplosjonen egentlig har. Det som var der var flott, virkelig pent, men det var stort sett nærbilder (fordi det var miniatyrer). Men jeg savnet noen oversiktsbilder som viser den karakteristiske sopp-røyken. Bilder fra ekte tester er fortsatt mye kulere enn det som ble vist i filmen. Her burde han enten fyrt av en ekte atombombe, firet på kravene og brukt litt mer datagenerert materiale, eller bare brukt bilder fra ekte tester.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Comma Chameleon skrev (1 time siden):

Jeg er enig. Tror også den har fått et lite boost av å premiere samtidig som Barbie og fått en del gratis PR på den måten. Barbie og Oppenheimer har jo egentlig ganske ulike målgrupper, men på den måten får begge grupper høre om begge filmen.

Det er jo bra fordi det kanskje fører til at flere ser den, men jeg tror det i kombinasjon med at det er en Christopher Nolan film gjør at det er flere som går skuffet ut av salen fordi de kanskje forventet noe mer likt Inception, Interstellar, Tenet, Memento. Når dette er mer likt Dunkirk som en del syntes var litt kjedelig og uinteressant blant massene. Jeg liker alle disse, så for min del var det midt i blinken.

Det virker som om Oppenheimer foreløpig gjør det bedre blant publikum enn Dunkirk. Filmen har foreløpig en audience score på RT på 94% (81% for Dunkirk), 8.8 på IMDB (7.8 for Dunkirk) og 4.3 på Letterboxd (3.8 for Dunkirk). Riktignok kan vi anta at de mest gira Nolan-fansen ser filmen først og dermed vil disse ratingene senke seg litt med tiden, men jeg tror vi med trygghet kan fastlå at Oppenheimer er den mest populære Nolan-filmen siden Interstellar (om ikke Inception).

Sitat

Det eneste jeg egentlig har å utsette på Oppenheimer er en scene:

Den spoileren skal jeg ikke lese før jeg har sett filmen på torsdag!

Lenke til kommentar
Comma Chameleon skrev (10 timer siden):

Det eneste jeg egentlig har å utsette på Oppenheimer er en scene:

Enda litt spoiler

Ikke noe å utsette den for, men jeg bet meg litt merke i at hele filmen var klippet og redigert som en tre timers lang trailer. Nesten bare korte og kontante scener med spenningsmusikk i bakgrunnen hele tiden. Litt slik som en trailer, eller i introduksjonsdelen av en film, der karakterer og slikt blir introdusert.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...