Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har ikke sett den selv i 4k, men ser ut som at det får topp karakter på både bilde og lyd. 

War of the Worlds er kornete, sånn som mange 4k filmer er, og filmen er elendig.
For mye skriking og dumme valg. 
(Jeg lastet den ned, Remux, så hele filmen som den er på disk.)

Endret av Dubious
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Var nettopp på en førpremiere av The Creator på Odeon/imax her i Oslo. Hadde vel sett en tredjedel av traileren eller noe men ellers gikk jeg inn ganske blind.

Veldig bra film synes jeg. Midt i blinken for meg. Både spektakulær og rørende. Hvis man liker Neill Blomkamp sine filmer som Elysium, District 9 eller Chappie så er nok oddsen stor for å like denne. 

Med temaet sentrert rundt AI så er det jo en perfekt tid å lansere filmen på også. Ikke sett så veldig mye markedsføring da så spent på hvordan den presterer

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Dubious skrev (På 20.9.2023 den 1:51 AM):

Har ikke sett den selv i 4k, men ser ut som at det får topp karakter på både bilde og lyd. 

War of the Worlds er kornete, sånn som mange 4k filmer er, og filmen er elendig.
For mye skriking og dumme valg. 
(Jeg lastet den ned, Remux, så hele filmen som den er på disk.)

Filmen ble laget slik av Spielberg for å minne om de gamle klassiske Alien/Monster filmene, om jeg husker korrekt så bruker de et spesielt kamera og mørk filter, for å få den grå feelingen samt mange natt scener.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Hvor får dere tak i filmer som er vanskelig å finne? Er på leit etter en thai film som heter Suckseed (2011), men ingen piratsider har den og netflix har den selvfølgelig ikke i Norge, men de har den i thai regionen. Eg har streaming opp i halsen pga. dette. 

Forsøkte å få til appletv, men fikk feilmelding når eg skulle melde meg på 7dagers trial, og lite svar på nettet bortsett fra en bug. Er også usikker på om når eg faktisk melder meg på at de sier "beklager, ikke tilgjengelig i norge" eller noe sånt piss. 

 

Lenke til kommentar
itgrevelin skrev (15 minutter siden):

Hvor får dere tak i filmer som er vanskelig å finne? Er på leit etter en thai film som heter Suckseed (2011)

Jeg bruker qBittorrent sin innebygde søkemotor når jeg ikke finner noe, og det er flere treff på Suckseed 2011, men bare 1 seeder. 

Kan finne filer der fra nettsider som er blokkert. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
6 minutes ago, Dubious said:

Jeg bruker qBittorrent sin innebygde søkemotor når jeg ikke finner noe, og det er flere treff på Suckseed 2011, men bare 1 seeder. 

Kan finne filer der fra nettsider som er blokkert. 

Har nok noe med at torrents ikke er populært i thailand enda, de fleste har bare en telefon, og då benytter man free streamingtjenester med tusen popups. Tror faktisk det var slik eg så den filmen første gangen, men ønsker å se den igjen og helst med litt bedre kvalitet. 
Men takk for tipset, det var ganske genialt
 

Lenke til kommentar
4 hours ago, Skurupu said:

En privat tracker jeg er medlem av har den i 1080p WEB-rip, så den må finnes til streaming et eller annet sted.

Det var også den eg til slutt fikk til takket være tipset til Dubious. Skal bli artig å se den igjen, sist eg så den, måtte kona trøste meg for det var så mye bromance 😭

Lenke til kommentar
fivebigcities skrev (24 minutter siden):

"Kampen om Narvik", eller bare "Narvik" som den heter på Netflix, er den beste norske filmen jeg har sett siden "Kongens nei". Den er definitivt verdi en sjanse, hvis noen sliter med å finne ut hva de skal sette på.

Njaa, den vart helt grei. Følte litt at jeg gikk glipp av kampen om Narvik, eller at det var litt simplifisert på en måte? 

Når vi er inne på nordisk ww2 filmer, hvor lik er miniserien Krigsseileren, filmen som gikk på kino? Føler at den er litt rart klippet på en måte. 

Lenke til kommentar
On 9.10.2023 at 3:37 AM, Duriello said:

Njaa, den vart helt grei. Følte litt at jeg gikk glipp av kampen om Narvik, eller at det var litt simplifisert på en måte? 

En god tommelfingerregel er å heller lese bøker og se dokumentarfilmer, ikke se filmer og serier som "Kampen om Narvik" og "Atlantic Crossing", hvis man ønsker å lære om historien. Filmer og serier gir aldri mer enn de grove trekkene, likevel, og om de gjør det, så må man se på det som ren bonus. 

Jeg likte "Kampen om Narvik" av flere grunner, deriblant at det er god produksjon, at den har flere gode skuespillerprestasjoner, at jeg snakker tysk selv, og at jeg er svært begeistret for Christoph Bach, mannen som spilte rollen som Fritz Wussow, den tyske konsulen.

Han spilte rollen som Werner Heisenberg i "Kampen om Tungtvannet", også. En annen serier som, om man ikke har sett den, er verdt å ta en titt på. Den ligger i nettspilleren til NRK.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Synes også Kampen om Narvik ble bra. Manuset kunne med fordel vært fokusert mer på selve kampene og soldatene, altså vært en mer ren krigsfilm. Dog, det er steindyrt å lage krig og for å lage en lønnsom film i Norge er den nødt til å treffe et bredt publikum. Ellers er den godt produsert med gode skuespillere. Utfordrende å lage film av den typen ute i fjellet på vinteren. Ikke minst traff covid produksjonen hardt.

En gledelig nyhet for norsk film i dag:

15,7 millioner til spillefilm om Benjamin-drapet
https://www.nfi.no/aktuelt/2023/15-7-millioner-til-spillefilm-om-benjamin-drapet

Endret av Snikpellik
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...