Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kjøleskap skrev (1 time siden):

Dungeons & Dragons er den første skikkelig artige fantasifilmen på flere år også floppa den fordi folk ikke gadd å se den. Samtidig tjente en viss shitty remake som ingen ba om over dobbelt så mye. Klovneverden. 

Det må jo være marketing som har skylda i at D&D flopper da? Med tanke på hvor populært Stranger Things har gjort D&D så burde det jo være ganske greit å få folk i setene på kino. Jeg har kun hørt om den på reddit og forum i alle fall. Ikke mye ute i byen. Ikke hørt noen som har pratet om den.

Vet ikke hvilken shitty remake du prater om da, hvilken film?

Winnowill skrev (1 time siden):

Det skal være VELDIG bra film for tiden for at jeg skal gidde å dra på kino.

Neste film som er kinoverdig er Dune part 2.

Virkelig? Ikke engang Oppenheimer? Nolan sine filmer føler jeg alltid er kinoverdige, både på lyd og bilde. Spesielt her i Oslo når man kan dra på IMAX.

Personlig er de eneste filmene jeg har planer om å se på kino framover Mission Impossible, Oppenheimer og så Dune. Jeg fordrar ikke andre folk på kino, men disse filmene er såpass bra at jeg klarer ikke vente.

Hadde jeg tjent litt bedre så hadde jeg leid ut en hel kinosal, men regner med man ikke får leie ut en sal og se filmer som går på kino, kun filmer man selv tar med.

Endret av Comma Chameleon
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vika har også ølservering og 18 års aldersgrense. Det hjelper litt for å luke ut de yngste drittungene.

Personlig er jeg en av de som sliter med misofoni. Spesielt med folk ikke spiser med lukket munn, smatter mye eller lager mye slurpelyder og liknende. Så jeg kan kun se bråkete filmer på kino 😛. Ufattelig mange voksne som ikke klarer å spise med lukket munn her i landet. But I digress.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Comma Chameleon skrev (12 timer siden):

 

Virkelig? Ikke engang Oppenheimer? Nolan sine filmer føler jeg alltid er kinoverdige, både på lyd og bilde. Spesielt her i Oslo når man kan dra på IMAX.

Personlig er de eneste filmene jeg har planer om å se på kino framover Mission Impossible, Oppenheimer og så Dune. Jeg fordrar ikke andre folk på kino, men disse filmene er såpass bra at jeg klarer ikke vente.

Jo, faktisk Oppenheimer og jeg er HELT enig i at Nolan sine filmer er kinoverdige :)

MI kan det være jeg dropper å se på kino, liker godt de filmene - men må ikke nødvendigvis se MI på kino.

Def Oppenheimer og Dune. 

Får helt fnatt av folk på kino selv, men det er mer pga den forbanna pratingen og den evinnelige "ta opp mobilen i en helt mørk kinosal med full belysning på skjermen". Jeg betaler ikke ikke for å sitte i 2-3 timer og bli stadig vekk irritert av både unge og voksne som ikke har skjønt hvorfor man er på kino.

 

Endret av Winnowill
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Winnowill skrev (17 minutter siden):

Jeg betaler ikke ikke for å sitte i 2-3 timer og bli stadig vekk irritert av både unge og voksne som ikke har skjønt hvorfor man er på kino.

Og det er hovedgrunnen min til min lille hjemmekino. LYD er viktigst hos meg, selve kinolerretet består kun i en 65" OLED LG skjerm på 2 meters avstand..

Lenke til kommentar
Skurupu skrev (4 timer siden):

Det finnes kinoer for litt eldre filminteresserte folk. Gimle i Oslo, for eksempel. De har til og med ølservering. Sjeldent noen som prater der, har jeg erfart. Men det kommer ann på filmen som vises, selvsagt.

Vel er noen som har stress og angst også, jeg holdt på å bli totalt paranoid av sparking i setene våre og jekking av ølbokser og dop-prat.. fra noen ungdommer. Tror det var på Halloween Ends. 

Publikum varierer, iblant er det utrolig kult når det er noe kun du interesserer deg for å se og tom sal....

Lenke til kommentar

Dungeons & Dragons er nesten bare kjent i USA. I resten av verden er det få som vet hva det er. Men i USA har D&D slitt med image og kontroverser, slik at den er nok også et offer for kulturkrigen.

Barbie ser faktisk ålreit ut i trailerne, men det går nå rykter om at det er snakk om en "bait and switch" og markedsføringen viser den som original og at den gjør narr av seg selv er nettopp det - markedsføring, og gjenspeiler ikke filmen forøvrig.

Dune 2 ser fantastisk ut. Så har jeg fremdeles ikke sett den første 🙈 Eller den David Lynch regisserte. Men som alle andre aven viss alder spilte jeg Dune II i sikkert hundrevis om ikke tusenvis av timer.

Oppenheimer er jeg også spent på. Mulig det blir kinotur med fattern. Jeg var en av de som virkelig likte Dunkirk også.

Lenke til kommentar
Brother Ursus skrev (6 timer siden):

Barbie ser faktisk ålreit ut i trailerne, men det går nå rykter om at det er snakk om en "bait and switch" og markedsføringen viser den som original og at den gjør narr av seg selv er nettopp det - markedsføring, og gjenspeiler ikke filmen forøvrig.

Damn. Håper ikke det stemmer. For jeg fikk et lite håp av markedsføringen. Liker både Gosling og Robbie så blir nok å se den når den kommer på streaming. Men håper jeg ikke må lide meg gjennom de to timene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Brother Ursus skrev (23 timer siden):

Dungeons & Dragons er nesten bare kjent i USA. I resten av verden er det få som vet hva det er. Men i USA har D&D slitt med image og kontroverser, slik at den er nok også et offer for kulturkrigen.

Barbie ser faktisk ålreit ut i trailerne, men det går nå rykter om at det er snakk om en "bait and switch" og markedsføringen viser den som original og at den gjør narr av seg selv er nettopp det - markedsføring, og gjenspeiler ikke filmen forøvrig.

Dune 2 ser fantastisk ut. Så har jeg fremdeles ikke sett den første 🙈 Eller den David Lynch regisserte. Men som alle andre aven viss alder spilte jeg Dune II i sikkert hundrevis om ikke tusenvis av timer.

Oppenheimer er jeg også spent på. Mulig det blir kinotur med fattern. Jeg var en av de som virkelig likte Dunkirk også.

De nye er mye bedre enn Lynch sin som er kuttet ned til en langfilm. Det sagt så spiller Kyle bra, og Sting som fetteren til Baronen og Baronen er geniale i filmen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det tok mindre enn en uke så var "sommerens store blockbuster" Indiana Jones vippet ned fra førsteplassen i USA, av en film som har 3-4% av budsjettet.

Sound of Freedom med Jim Caviezel (Person of Interest) er basert på den sanne historien om en homeland security agent som blir borgerverner og redder barn fra pedo-ringer.

Den har i skrivende øyeblikk 100% audience score av tusenvis av verifiserte anmeldelser på Rotten Tomatoes.

MV5BM2M1MzY0NjgtZDFhMS00MmUxLWI1MzgtMGRiNjdmODI2NTkwXkEyXkFqcGdeQXVyMTI1NTc0MTA0._V1_.jpg

Endret av Brother Ursus
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...