Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kjøleskap skrev (På 11.2.2023 den 6.50):

Filmen er helt lik i dag som da den kom, så jo, den er akkurat så bra nå.

Nei. Jeg synes ikke det. Mente ikke alle sin mening om filmen, men min egen. Jeg likte den godt når den kom, nå synes jeg den er dårlig. Er det samme med mange andre filmer, og spill for den del. Teknologien utvikler seg, lyd og bilde har også masse og si for en film, ikke bare historie og skuespill. Ellers var jeg også mye yngre og hadde ikke sett sa mange bra filmer som jeg har sett nå.

Lenke til kommentar
On 2/11/2023 at 6:50 AM, Kjøleskap said:

Filmen er helt lik i dag som da den kom, så jo, den er akkurat så bra nå.

Dette er åpenbart sant, filmen er jo den samme.
Det som har endret seg er jo tiden, og eventuelt omstendighetene og/eller oss.
Jeg kan forstå at en film som i hovedsak baserer sin underholdning på effekter kan forringes av tiden, likevel går man jo glipp av mange filmer dersom man ikke kan inngå i filmen på dens egne premisser. Hvis det eneste man etterlyser fra lerretet er å overbevises av at toget er i ferd med å kjøre inn i salen, så er jo det fair, men man risikerer også å snytes for en masse gode filmopplevelser.
Uten at jeg er så begeistret for Back to the future-serien selv.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Jeg er veldig glad i Back to the Future, men det er antagelig mest pga nostaliga og hvor mye jeg likte filmene da dem kom ut. Hadde jeg sett dem for første gang i år, så er det lagt fra sikkert at jeg hadde hatt samme mening.  Sikkert litt av samme grunn som jeg sliter med å klare å like veldig gamle filmer jeg ikke har noe forhold til. Sjølv om skuespill og manus helt sikkert er knall så blir produksjonen litt for langt unna den standaren jeg setter pris på i dag.

On 2/16/2023 at 6:21 PM, Nimrad said:

Fader denne så gøy ut

Tetris skal så avgjort sees!!!

Lenke til kommentar

Filmen ser interessant ut, og historien om Tetris er veldig fascinerende. Har lest det før i diverse retro datablader over tiden, hvordan de dro bak jernteppet i Soviet for å få tak i rettighetene, dro til en mindre imponert sjef i Nintendo for å selge det der etc. Men hvorfor har Europe  soundtracket til hele traileren? Merkelig..

Endret av Bytex
  • Liker 1
Lenke til kommentar

For min del er Back to the Future en bra film på grunn av konseptet, historien, karakterene og deres interaksjoner. Synes ikke dette er ting som kvalifiserer til å bli utdatert. Noen av effektene ser jo litt jalla ut i dag, men det er egentlig ikke så mange spesialeffekter i filmen. Hovedsakelig når bilen kommer opp i 88 mph. Men det er klart det er lov å ikke like filmen så godt heller. Alle kan ikke ha god smak 😉

Endret av Kjøleskap
  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
On 2/17/2023 at 10:05 PM, Kjøleskap said:

For min del er Back to the Future en bra film på grunn av konseptet, historien, karakterene og deres interaksjoner. Synes ikke dette er ting som kvalifiserer til å bli utdatert. Noen av effektene ser jo litt jalla ut i dag, men det er egentlig ikke så mange spesialeffekter i filmen. Hovedsakelig når bilen kommer opp i 88 mph. Men det er klart det er lov å ikke like filmen så godt heller. Alle kan ikke ha god smak 😉

Jeg liker filmen godt, men ser på den mer som en "ungdomsfilm" som jeg nok har vokst litt fra. Jeg er egentlig absolutt ikke en fan av filmer med tidsreiser, men synes dette er en av de som takler konseptet best. 

Endret av Reg2000
Lenke til kommentar

Jeg ser Ad Astra nå, på 4k bluray.

Har sett den før på stream på chromecast 1080p

Ser den nå i vinterferien med en 15 års whisky dram da jeg er alene, og kona ikke liker sånne ifølge henne treige pratefilmer.

Men jeg synes det er morsomt at Tarantino synes det er en Apocalypse now ripoff. Jeg tenkte mer på 2001..

Men jeg har Apocalypse Now 4k anniversary boksen har ikke sett den på en stund.

Så da blir det kult å sammenligne til uka...

Lenke til kommentar

Igår så vi en del film på Netflix.

Jeg likte filmene, kona likte den første og ikke like godt den andre. Jeg tror begge er britiske.

Den første var "I Came By", En film om er par unge innbruddstyver som utvikler seg til noe annet. En thriller, horror greie..

En anmelder på hemmabio bladet, mente den plagierte en annen film veldig, den har ikke jeg sett.

Neste film var The Strays.

Den er veldig tragikomisk og samtidig litt creepy og småvemmelig. Der har litt med rase og indentitet å gjøre... Jeg synes den svinger begge veier dvs både woke og ikke woke. Blir litt drøyt mot slutten... Det er en twist som iallefall ikke jeg så komme.. Jeg synes slutten var veldig komisk samtidig tragisk.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...