Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gouldfan skrev (Akkurat nå):

Hva da? Hører aldri om show på Apple...

Tuller du? Det postes jo om Apple serier på TV-tråden hele veien. Her er vi i filmtråden, så det er offtopic, men Apple var jo blant annet første streamingtjeneste med oscar for beste film(CODA) for å være on-topic.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Nimrad skrev (5 minutter siden):

Tuller du? Det postes jo om Apple serier på TV-tråden hele veien. Her er vi i filmtråden, så det er offtopic, men Apple var jo blant annet første streamingtjeneste med oscar for beste film(CODA) for å være on-topic.

Ok en film, bra det.

Moderaterna tåler vel at vi namedropper noen Show i en filmprat tråd? Serier og film har jo litt sammenheng....

Årsaken til at jeg ikke har fått det med meg er at folk sjelden nevner hvor de streamer.

 

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

HBO har faktisk brukbar bitrate på mange av filmene sine, men av en eller annen grunn så er det sjelden at denne kvaliteten kommer ut til sluttbruker selv om sluttbrukerens båndbredde er god nok i massevis.

Virker som dette er strupet p.g.a kostnad eller båndbredde-begrensninger etc.

Generelt er den anbefalingen som er gjort av gode leverandører rimelig sammenfallende med det som har kommet fram før. Det jeg husker jeg bet meg merke i var at Amazon Prime hadde god bildekvalitet, men hadde skimpet på lyden. Vet ikke om de har fått rettet opp på dette. Generelt har også norske Strim godt over snittet kvalitet. Virker som de virkelig gjør det som er mulig for å sende ut best mulig kvalitet.

Lenke til kommentar
Nimrad skrev (På 13.4.2023 den 20.39):

Tuller du? Det postes jo om Apple serier på TV-tråden hele veien. Her er vi i filmtråden, så det er offtopic, men Apple var jo blant annet første streamingtjeneste med oscar for beste film(CODA) for å være on-topic.

Du får ha meg unnskylt, men når du først tar den tonen der får du nevne mer enn en film. 

Lenke til kommentar
ilpostino skrev (11 minutter siden):

Du får ha meg unnskylt, men når du først tar den tonen der får du nevne mer enn en film. 

Det er ikke så mye filmer å nevne, helst serier, men Tetris, Finch, Greyhound og Spirited er hvertfall verdt en titt.

Hva gjelder serier: Ted Lasso, Mythic Quest, For All Mankind, Black Bird, Pachinko, Severance (!!), Shrinking, Bad Sisters, Trying, Defending Jacob.

Endret av Nimrad
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Nimrad skrev (10 timer siden):

Jepp. Vært ute siden i fjor sommer

Jeg har streamet den, men finner den ikke på 4k i noen nettbutikker med vanlig engelsk..

Så en kjempekul slipcase med masse ekstra tillegg og artwork. Men tyskerne hadde dubbet den på tysk i Atmos og kun gitt engelsk på tekst..

Var så vidt jeg gikk i fella. Så det i kommentarfeltet.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
Nimrad skrev (7 minutter siden):

Vet ikke hvor du kikker, men første forsøket mitt:

Everything Everywhere All At Once [4K UHD] https://a.co/d/erINwmk

Det er jo ikke i Europa eller Norden.

Jeg mente at den ikke er tilgjengelig i Norden med engelsk språklig.

Norden har fått dårligere tilbud i det siste om 4k sammenlignet med større markeder.

Det kommer veldig sent.

 

Takk for linken, kan jo bestille den på Amazon.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

"The film is scheduled to be released in the United States on April 21, 2023, by Metro-Goldwyn-Mayer, and internationally by Amazon Prime Video". Så hvorfor er den ikke på norsk Prime? Hvor kan jeg sjekke lanseringsdatoer på Prime(og for så vidt andre streamingtjenester). Kjenner dette frustrerer meg av og til. 

Filmer som er planlagt for lerretet er denne infoen mye lettere å skaffe 😑 

Lenke til kommentar

Event Horizon var for det meste nydelig å se på i 4k. Nydelige farger og detaljer, som feks blodfarge og øyne og ansikter. Begynner å bli gammel film dette, og ryktet går om at det også er en skadet film, vistok pga at filmen har vært lagret i en saltmine i Transylvania. Location?

Blu-ray jeg har hadde tydelige film skader som artefacts og hvite flekker.

4k discen har ingen synlige artefact, men jeg som er litt nerd synes den var klippet litt annerledes. Jeg reagerte spesielt på en jumpscare som var endret, jeg lurer på hvorfor. Det er jo så mye gore og jumpscares alikevel. Var lagt litt til også tror jeg i slutten.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
Deechon skrev (2 timer siden):

Så taxi driver for første gang for noen dager siden. Den filmen var mye dypere/psykologisk enn jeg hadde trodd.

Den har jeg usett på Blu-ray. Har sett den før men det er mange år siden.

Om du likte Taxi driver så anbefaler jeg også The Joker om du ikke har sett den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...