Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

"65" er en elendig film. 

Hele filmen kunne vært unngått om de hadde brukt noe annet en dagens teknologi på å unngå kollisjoner.
Fartøyet så asteroidene, og gjorde ingenting for å unngå de.

Ga den 2 stjerne på IMDB.
+1 stjerne på grunn av Chloe Coleman, som er det eneste positive med filmen.

Endret av Dubious
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Grugleder meg til den nye Indy-filmen! Gruen kommer av forrige film, gleder meg fordi vel, det er Indiana Jones. Phoebe Waller-Bridge er en artig skuespiller jeg er spent på hvordan skal føre fakkelen videre (for det er vel poenget med filmen...?) og James Mangold har flere gode filmer på CVen! 

Lenke til kommentar

Nå rapporteres det at Brie Larson skal ta over pisken til Indiana Jones. Det kun dager etter at Disney sa det ikke ville bli fler. Men det de mente var kanskje at det var siste gang med karakteren Ford har spilt.

Men Brie Larson da. Hun er hatet til de grader av store deler av publikum over måten hun oppførte seg i og rundt MCU. Hva er det Disney driver med? Har de kontrakt med henne? Er de nødt til å bruke henne i noe fordi det ikke blir noe mer Captain Marvel? Prøver Disney aktivt å kjøre selskapet i grøfta? What's up, Disney?

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Det jeg leser om det, er at hun skal spille en Indiana Jones-aktig karakter i en film med lignende utgangspunkt, ikke nødvendigvis at det er en fornyelse, spin-off eller lignende av Indiana Jones i seg selv. https://insidethemagic.net/2023/04/brie-larson-next-indiana-jones-report-ab1/https://www.giantfreakinrobot.com/ent/brie-larson-treasure-hunters-disney.html

Og hvor lite populær er hun egentlig nå etter uttalelsene for noen år siden? 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Brother Ursus skrev (17 timer siden):

Nå rapporteres det at Brie Larson skal ta over pisken til Indiana Jones

Kilde? 

 

Tomeito skrev (16 timer siden):

Og hvor lite populær er hun egentlig nå etter uttalelsene for noen år siden? 

Hun er passelig teit. Det har nok også skjedd en del bak kulissene med tanke på captain marvel 2. Mye utsettelser og endringer. 

Lenke til kommentar
Sjørøver skrev (1 time siden):

Siste John wick var en ganske fin kino opplevelse. Rå effekter, filming og lys. Ok historie. Fantastiske karakterer. Veldig bra musikk. Solid 8/10 for min del. 

John Wick er kul over the top action. Men synes handlingen er litt off. Mer at slossing og karakterene står i fokus.

Skal uansett prøve å skaffe boksen i 4k.

Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (30 minutter siden):

John Wick er kul over the top action. Men synes handlingen er litt off. Mer at slossing og karakterene står i fokus.

Skal uansett prøve å skaffe boksen i 4k.

Skal kjøpe når den kommer ut, men sansynligvis ikke fra Platekompaniet da de har priset seg ut av markedet.
Bildet ser ut som steelbox, og er da muligens rett pris, men jeg vil kun ha filmen.

400 kroner for 4k.

Amazon tar $25.

Noen andre plasser, helst i Norge, hvor man får kjøpt billigere 4k?

Lenke til kommentar
Dubious skrev (8 minutter siden):

Skal kjøpe når den kommer ut, men sansynligvis ikke fra Platekompaniet da de har priset seg ut av markedet.
Bildet ser ut som steelbox, og er da muligens rett pris, men jeg vil kun ha filmen.

400 kroner for 4k.

Amazon tar $25.

Noen andre plasser, helst i Norge, hvor man får kjøpt billigere 4k?

Lønner seg å følge med, og stå på maillista til Cdon.no hender de har både salg, pakkesalg og fri frakt..

Siste på Cdon.se var 139,50 stk for 5 filmer, kan ikke velge fritt men må ta fra en stor liste, John Wick filmer pleier å dukke opp feks.

Lenke til kommentar

Store forskjeller på strømmetjenestene.

                                4k                1080p

Apple TV +              26 Mbps    8,84 Mbps    
Disney +              16,59 Mbps    7,42 Mbps    
Netflix                  16,64 Mbps    6,44 Mbps    
HBO                                   ND    3,75 Mbps

Lenke til kommentar
Letterboxd skrev (1 time siden):

Merker dere noen forskjell i strømmekvaliteten på de forskjellige strømmetjenestene? Prøver Viplay for første gang og virker som om når det blir mye støv og bevegelse på skjermen så blir kvaliteten lavere i ett par sekunder.

Netflix og Disney samt Amazon er best i 4k. Hbo er dårligst men synes Last of Us var bra bilde.

Lenke til kommentar
Nimrad skrev (4 minutter siden):

Apple er best. De andre deler i beste fall andreplass. Og Netflix er hit or miss. Mye dårlig 4K på Netflix også.

Jeg kjenner ikke til Apple og hva som er der, vi har en iphone og to iPads eneste.

Har bare en serie på Apple jeg ville sett, den Scifi serien. Fundament eller hva den heter.

Lenke til kommentar

Om du ser en gammel film på stream så er ikke oppløsning så viktig.

Jeg tittet litt på Brian De Palmas Carlitos Way på Netflix, det så nydelig ut i filmatisk 21.9 og bedre enn dvdn min tror jeg.

UFO Sweden så også veldig bra ut i 4k på Netflix, har ikke sett ferdig, men minner veldig om norske Troll.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...