Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Delvis skrev (36 minutter siden):

Leste at skuespilleren Steven Seagal har fått Russisk pass, og støtter Putin i alt, inklusivt invasjonen.
 

Det er gammelt nytt. Seagal blir brukt som russisk propaganda og gallionsfigur i bilder med Putin.

Endret av Gouldfan
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Haha, ja. Det er virkelig gammelt nytt. Men faen altså, Steven Seagal 88-92 var helt absurd bra. De fem første filmene er helt magiske, med Above the Law og Out for Justice som hans to store mesterverk, etterfulgt av Under Siege. Krem!

Også er selvfølgelig musikeren Steven Seagal nær gud.

 

Men fyren er dessverre helt blåst. Hah!

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
1 hour ago, Danielzu said:

Sett  Eastern  promises og a history of violence?

Har du sett Daniel Day-Lewis i "There will be Blood" og Philip Seymor Hoffmann i "Capote"?

Mange svært gode skuespillere får ikke Oscar fordi det er andre som har enda bedre roller de årene de har sine beste filmer. 

Endret av Reg2000
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
1 hour ago, Kjøleskap said:

Jeg har sett begge og synes ikke de var noe bedre enn det Viggo presterte de årene. Nå var han ikke engang nominert for A History of Violence i 2005, men han var nominert for både Captain Fantastic og Green Book og han hadde lett fortjent å vinne begge de to. 

Jeg synes begge var klart bedre enn Viggo, spesielt Daniel Day-Lewis. Vinnern fra 2017 har jeg aldri sett så den kan jeg ikke uttale meg om. Fra 2019 var det Rami Malek fra Bohemian Rhapsody som vant. Både den og Green book var greie filmer men ingen av var de helt store rolleprestasjonene for min del.

Uansett har han mange år igjen til å vinne, og selv om han aldri skulle vinne havner han i samme bås som mange andre dyktige skuespillere, regissører o.l som aldri vant. Feks Peter O'Toole, Stanley Kubrick, Sidney Lumet, Glenn Close, Ian McKellen, Alan Rickman, Orson Welles, Richard Burton osv. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Heldigvis var det riktig skuespiller som vant i natt. Strekt fortjent av Brendan Fraser. Ellers var det et shitshow uten like. Helt sinnsykt at en film som The Banshees of Inisherin ikke fikk en eneste pris, mens Everything Everywhere All At Once stakk av med sju.

Endret av Kjøleskap
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
16 minutes ago, Kjøleskap said:

Heldigvis var det riktig skuespiller som vant i natt. Strekt fortjent av Brendan Fraser. Ellers var det et shitshow uten like. Helt sinnsykt at en film som The Banshees of Inisherin ikke fikk en eneste pris, mens Everything Everywhere All At Once stakk av med sju.

Jeg tror ikke man går noen god hodehelse i møte om man forsøker å gjøre seg klok på hvem som faktisk stikker av med denne Accademy award, om man tar utgangspunkt i at samtlige nominerte har vunnet ved å være nominert, er det ofte ikke like graverende.

Så forøvrig The whale igår, veldig vond film, tar for seg misbruk, avhengighet, lidelse, avmakt, og frelse, som Requiem for a dream, bare mindre sensasjonalistisk og mer nøktern. Anbefales.

Endret av Atib Azzad
omformulering
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Kjøleskap skrev (18 timer siden):

Oscar-akademiet har vært en vits lenge. Det er helt hysterisk at folk som Willem Dafoe, Viggo Mortensen og Ralph Fiennes ikke har en eneste oscar.

En vits i over 90 år. Sett i et historisk perspektiv, så er den største skandalen at city lights (1931) ikke engang ble nominert! Regnes idag som en av tidenes beste filmer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...