Gå til innhold

Tråden om katter!


Anbefalte innlegg

Har noen spørsmål om hvordan det er å ha katt. :p Har aldri hatt kjæledyr før, men skal kansje få katt i løpet av sommern :D Blir da en liten katteunge. Er det veldig stort ansvar i starten? Altså når katten bare er en liten unge? Er det noen spesielle ting man må gjøre i starten? For å lære den opp litt til å ikke gjøre dumme ting osv? Har 0 peiling på katter :p

Men husk også de økonomiske utgiftene, ettersom du bør vaksinere den mot diverse kattesykdommer, kastrere/sterilisere når den begynner å nærme seg kjønnsmoden alder (gjør det gjerne allerede i 6-9mnd alderen), markkurer osv...

 

Hvor mye koster disse vaksinene og kastreringa? Og ca hvor mye betaler man for kattemat i måneden?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor mye betalte du? Må få pus barbert, tror ikke jeg klarer enda en runde hvor jeg må ta i med furminatoren så hun får vondt, selv om hun ikke biter eller klorer overhode.

 

Det ble vel en ca. en tusenlapp :) Men det er helt greit når vi reiser bort i fire uker.

Lenke til kommentar

Incidentaly, er det noen som har erfaring med vaksinering MOT KATTEALLERGI?

 

Jeg vil veldig gjerne ha katt med er til de tusen allergisk mot katteflass :(

 

Det finnes et par katter som er er det noen vil kalle allergivennlige. Jeg har en slik katt, den kalles Sibirkatt. Min søster og hennes mann er begge hyperallergiske mot kattter, men de tåler denne rasen og driver med avl på disse. Det finnes også mange testhjem hvor du kan komme hjem til folk som eier sibirkatt og teste om du reagerer på katten.

 

Sjekk ut denne siden for å få mer informasjon om sibirkatten. :)

 

http://www.sibirkattensvenner.no/?page_id=1181

Lenke til kommentar

Man kan også bruker Petal Cleanse. Det skal fjerne stoffene i spyttet som man reagerer på (spytt = katter er renslige = spytt overalt i pelsen).

 

Forøvrig så er kjæresten min allergisk mot katt, men vi har tre stykker. Hans kropp har blitt ''vandt'' til dem, og han reagerer kun hvis de begynner å vaske han på huden, gnir så han får masse hår i nesa eller klorer han.

Lenke til kommentar

Hvor mye betalte du? Må få pus barbert, tror ikke jeg klarer enda en runde hvor jeg må ta i med furminatoren så hun får vondt, selv om hun ikke biter eller klorer overhode.

 

Det ble vel en ca. en tusenlapp :) Men det er helt greit når vi reiser bort i fire uker.

 

Pappa betaler. maatte bare. :p

Lenke til kommentar

Man kan også bruker Petal Cleanse. Det skal fjerne stoffene i spyttet som man reagerer på (spytt = katter er renslige = spytt overalt i pelsen).

 

Forøvrig så er kjæresten min allergisk mot katt, men vi har tre stykker. Hans kropp har blitt ''vandt'' til dem, og han reagerer kun hvis de begynner å vaske han på huden, gnir så han får masse hår i nesa eller klorer han.

 

 

Jeg har >100 utslagg på katteflass. Vet ikke om spytt og sånt.. Jeg har vært mye rundt en kjempesøt perserkatt (flere år) og jeg har aldri blitt vant med å omgås den desverre. Kanskje litt da, men jeg nyser som aldri før, nå når jeg er i nærheten.

 

Jeg vurderer også kanskje å skaffe meg en hund men jeg vil ikke ha ansvaret med å gå tur og sånt hver dag. Jeg bor i boligblokk liksom. Hadde jeg bodd på landet hadde det vært noe helt annet. Derfor det er fint med innekatt!

 

Jeg håper noen kan gi noe innspill om denne vaksinen mot katteallergi.

Lenke til kommentar

Hva betyr egentlig >100? Er det liksom fult utslag trompeten på galgen?

 

Jeg har egentlig levd rundt katter en god del av livet. Spesielt som barn. Det er først i den senere del som jeg kan huske å ha reagert så kraftig. Leste også at jo mer man omgås allergener, jo mer sensitiv blir man mot det? Kanskje persern tok knekken på meg? :S

Lenke til kommentar

Og angående hyposensibilisering... eller denne kattevaksinen som jeg tidligere snakket om. Det er egentlig ikke noen vaksine. Du injiseres gradvis med allergener for å tøye systemet til toleranse. Det står på internett at det kun er for hvis man er hjemme hos noen som har katt eller sitter på samme trikk som katte eier.

 

Jeg tror ikke jeg noen gang kan ha en katt igjen :cry:

Lenke til kommentar

Hvor mye betalte du? Må få pus barbert, tror ikke jeg klarer enda en runde hvor jeg må ta i med furminatoren så hun får vondt, selv om hun ikke biter eller klorer overhode.

 

Det ble vel en ca. en tusenlapp :) Men det er helt greit når vi reiser bort i fire uker.

 

Pappa betaler. maatte bare. :p

 

Glad i deg og.... Selvfølgelig betaler han, det er familiens katt og ikke bare MIN.

Lenke til kommentar

Hvor mye betalte du? Må få pus barbert, tror ikke jeg klarer enda en runde hvor jeg må ta i med furminatoren så hun får vondt, selv om hun ikke biter eller klorer overhode.

Jeg tar min med kjøkkensaksa om sommeren siden pelsen slår seg helt vrang. Det er gratis! :)

Lenke til kommentar

Hvor mye betalte du? Må få pus barbert, tror ikke jeg klarer enda en runde hvor jeg må ta i med furminatoren så hun får vondt, selv om hun ikke biter eller klorer overhode.

 

Det ble vel en ca. en tusenlapp :) Men det er helt greit når vi reiser bort i fire uker.

 

Pappa betaler. maatte bare. :p

 

Glad i deg og.... Selvfølgelig betaler han, det er familiens katt og ikke bare MIN.

Sorrii <3

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...