Gå til innhold

Tråden om katter!


Anbefalte innlegg

Katten er 3.5 år. Og kan sår i urinrøret gjøre fargen så rød som bildet over?

 

Veterinær virker seriøs og er en del av AniCura-gruppen. De har jo selvfølgelig utelukket alle de skumle sykdommene og dette i kombinasjon med at katten er ny-adoptert (snart 3.5 måneder) så trekkes konklusjonen om at det sannsynligvis er stress.

 

Katten ser egentlig veldig frisk ut ellers. Som nevnt over så spiser han vanlig og er leken, ikke mer/mindre vokal eller sosial sammenlignet med tidligere dager.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...
  • 1 måned senere...
  • 2 måneder senere...
  • 2 uker senere...

Av og til holder musen seg helt i ro når det er en katt i nærheten, antagelig for ikke å tiltrekke seg oppmerksomhet. For hvis den prøver å flykte, blir den tatt øyeblikkelig. Spørs om ikke det vi ser, er en variant av den oppførselen.

Den så nok sitt snitt til å nyte sitt siste måltid :-)

 

Men har faktisk sett mus som har satt seg på bakbena og prøvd å skremme katten som jaget den... og har også sett katt og mus som har lekt som venner, der musen og katten jaget hverandre vekselvis. Det har jeg også sett "andre veien" når det gjelder katt og rev. Så i naturen kan man finne vennskap blant arter som man skulle tro var fiender.

Lenke til kommentar

 

Her er katten min og en mus som kom fram når jeg ryddet i garasjen. Det er bare morsomt å jage den når den beveger seg ?

Hadde den sittet helt stille så tror jeg katten hadde gått lei og funnet på noe annet.

 

Denne musen overlevde da den klarte å hoppe inn i garasjeveggen ?

De fleste andre blir tygd på så det knaser.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...