Gå til innhold

Tråden om katter!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Også må ting foregå kontrollert, man kan ikke la huskattene løpe rundt å få unger som de vil,

 

Det var nettopp det dere gjorde.

Jeg skjønner godt at du kan føle deg irritert, men det bør gå ann å holde sakligheten på plass. Hvis du leser hva jeg har sagt lar jeg ikke katten min løpe rundt å få unger som den vil, men vi lot den få unger fordi vi mente at dette var greit selv om det er en del for mange katter på kattehjemmene, vi vurderte til og med katt derifra selv da gamlepusen døde for en stund til bake.

Endret av Rockie
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du kan ikke vri deg bort ifra at det å la katten din få et kull er en egoistisk handling. Det er ansvarsløst og moralsk forkastelig. Gjort er gjort, og jeg håper virkelig at du lar vær neste gang. Du vet bedre.

 

Selv har jeg enda ikke fått oppleve å få følge en katt helt fra den er klar til å forlate moren. Jeg skulle gjerne fått den muligheten, men jeg velger istedet å ta ansvar og ta over katter som er uønskede. Siden det enda fins ansvarsløse egiostiske jævler slik som deg så fins det overflod av uskyldige uønskede katter som fortjener bedre.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg skjønner godt at du kan føle deg irritert, men det bør gå ann å holde sakligheten på plass. Hvis du leser hva jeg har sagt lar jeg ikke katten min løpe rundt å få unger som den vil, men vi lot den få unger fordi vi mente at dette var greit selv om det er en del for mange katter på kattehjemmene, vi vurderte til og med katt derifra selv da gamlepusen døde for en stund til bake.

 

Hvordan mener du at dere gjorde det da? Jeg har fortsatt ikke sett noen gode argumenter for at katten skulle ha et kull.

Lenke til kommentar

Jann - Ove: Om du har lyst til å følge en mor og barna hennes fra begynnelsen så får alltids kattehusene inn katter som allerede er gravide. Så sant du har vett i skallen (noe jeg utfra innleggene dine tror du har) så skal du ikke se bort fra at du får lov å være fosterhjem i den perioden. Ville tatt en del arbeid fra kattehusene, og de har tross alt allerede nok å henge fingrene i, så lenge folk fortsetter å tilfeldig og uansvarlig avle på sine egne huskatter. =)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kombinasjonen kattegale vorstehhunder og fosterhjem er ikke aktuell. Ei heller det faktum at det er vanskelig å holde katter innendørs her, av vane, og at jeg har en katt fra før som forventer å få ut.

 

Det er heller ikke bare-bare å hjelpe til på annet vis når kjernen i dyrebeskyttelsen i fylket befinner seg et par timer unna. ( http://www.123hjemmeside.no/DyrebeskyttelsenNord-Trondelag/ )

 

Krisehjem for hund kunne vært aktuelt, men jeg vet ikke hvor stort behovet er her oppe.

Lenke til kommentar

Ville spekulasjoner for min del, men jeg tenker at det har med å gjøre at fosterhjemmene skal ha kattene som av en eller annen grunn ikke kan være i kattehusene sammen med de andre kattene. Og kan de ikke være med dyrebeskyttelsens katter kan de neppe være med hennes katter. Men, som sagt, ville spekulasjoner.

Lenke til kommentar

Det er helt greit å ha sterke meninger om en sak, men når man går så langt som å kalle andre for "ansvarsløse egiostiske jævler" og si at handlingen deres er "moralsk forkastelig" blir det rett og slett for dumt.

 

Den mobbingen (for eksempel "Hvor gammel er du egentlig?") og navnekallingen som enkelte av dere bedriver i flere innlegg, er også å gå for langt. Det går ann å være uenig uten å synke til dette nivået. Se på de seriøse i diskusjonen her for gode eksempler på hvordan man får frem sine synspunkter uten å ty til slikt.

 

Ser jeg mer av denne drittkastingen, vil de ansvarlige få advarsel og innlegget sitt slettet.

 

Moderering skal ikke diskuteres i tråden som modereres. Tilbakemelding på moderering skal gjøres ved pm eller i tilbakemeldingskategorien

Endret av Marekatten
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hjelp!

 

Har en katt. Eller vill-katt. Den bor så og si ute, men kommer og hilser innimellom. Jeg setter ut mat av og til. Nesten prikk lik den på bildene over :)

 

Katta kom tilbake i dag med halt. bakbein. (høyre) Enten knekt eller hoppet ut av ledd ellerno. Huff.. Det henger og dingler og 100% ute av funksjon. Ingen ytre skader, men man kjenner et og annet feilplassert bein bak der.

 

Har googlet fram noen skjelett bilder for og selvdiagnosere og tror det er ute av ledd :D

 

Har hverken tid eller råd til noe veterinær før over helgen. Aner ikke hvor lenge katta har gått sånn eller. Hun ligger mye rett ut og spiser som en hest(!!) og kommer humpende når hun hører noen lyder. Oppmerksomhets sjuk, maser som normalt og koser en del. Hun maler ikke så mye da og noe med blikket hennes sier meg at hun plages.

 

Har katta det vondt?! Klarer ikke tanken på at hun skal ha det vondt og har fått tilbud om hurtig avliving av en bekjent. Veldig usikker på hva jeg skal gjøre.

 

Katta er chippa, sterilisert og ganske påkosta fra før. Ingen forsikring. Noen som vet hva et evt. benbrudd koster og rette opp?

Lenke til kommentar

Har katta det vondt?! Klarer ikke tanken på at hun skal ha det vondt og har fått tilbud om hurtig avliving av en bekjent. Veldig usikker på hva jeg skal gjøre.

 

Selvfølgelig har katten det vondt. Uff :(

 

Katta er chippa, sterilisert og ganske påkosta fra før. Ingen forsikring. Noen som vet hva et evt. benbrudd koster og rette opp?

 

Kan fort bli veldig dyrt, og hvis pus har gått sånn lenge så er det ikke sikkert man kan gjøre noe som helst dessverre. Nå vet jeg ikke helt hvordan det går med amputasjon av bein hos katt, men er det noe du kunne tenke å koste på deg?

Lenke til kommentar

Vondt gjør det selvfølgelig. At katten er oppmerksomhetssyk og fremdeles har matlyst er et godt tegn. En katt som virkelig plages vil gjemme seg og vente på slutten.

 

Om det er mulig å få gjort noe er et tidsspørsmål; venter man for lenge så kan det gro feil om noe er brukket eller bristet. Hvor mye det hindrer katten med en feilgrodd bakfot varierer. Frem til da så vil det gjøre vondt, men sånn er det jo bare.

 

(Om det viser seg at beinet ikke er til å redde så er amputasjon et alternativ som kan vurderes. Uten tvil et godt alternativ for en katt som trives inne og er vant med å være mye innendørs, men det må være en vurderingssak for en katt som er mye ute.

 

http://www.acvs.org/AnimalOwners/HealthConditions/SmallAnimalTopics/LimbAmputation/

)

Lenke til kommentar

Du burde gi katten mye mat siden den ikke klarer å fange noe selv, og legge opp ett sted den har ly i nærheten av der den spiser så den kan sove. Helst ta den med inn og legg den i ett stort hundebur etc, for å holde den mest mulig i ro! Den kan gjøre skaden værre selv.

Lenke til kommentar

Takker for svar folkens! Kom akkurat hjem fra jobb så får se hva jeg får til i morgen. Ser at dem har akutt åpent på lørdager hos nermeste veterinær så får gjøre et forsøk der. Ganske friske åpningstider ellers også. Dem skal ha for det! :)

 

Har selv hørt at katter med store smerter trekker seg tilbake og mister matlysten, puster tungt osv. Den er hvertfall langt unna det stadiet, men jeg plages med tanken på at katta har det minste vondt.

 

Skal sette opp et bur for og holde hun i ro og rigge opp litt stas her nå. Takk for tips.

Lenke til kommentar

Kan jo komme med update :)

 

Var på verksted med katta. Knokkelen som ligger ann mot kneskåla har knekt tvers av. Se for deg en kjærlighet på pinne og kula på toppen er delt på midten. Sikkert ubehagelig og gå på det ja og umulig og reparere.

 

Skal tilbake på fredag for kontroll og se om det blir avliving eller ikke. Katta kommer alltid til og halte desverre og har nå blitt en innekatt :p Hun klarer og sette vekt på beinet noe som ga dyrlegen et lite håp.

 

Det jeg kjente selv bak der var visst bare hevelser og betennelse. Katta får nå anibiotika, smertestillende og lots of løv!

 

Hele sjekken kosta 1400,-

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...