Gå til innhold

Tråden om katter!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Admin-pusen er feit og fin, er ca. 12 år gammel nå.

 

Veier ca. 9-10 kg og er blanding av Maine Coon og Norsk skogskatt. Moren er premiert Maine Coon. Faren stakk innom (en gang) og siden har ingen sett noe til barnebidrag..

 

Forøvrig er røyken min, katten sluttet ca 2 år siden.

 

 

:)

post-12649-0-33283700-1321649898_thumb.jpg

post-12649-0-95334200-1321650522_thumb.jpg

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Endelig fått somlet meg til å ta et bilde hvor man ser en hel katt og ikke bare masse dyne. Beklager eye-glare

 

379749_10150370591040916_665220915_8652650_1000164585_n.jpg

 

Han ser litt skeptisk ut, men har nylig mistet tvillingbroren sin (:() så det tåler vi.

 

Har forøvrig også en sphynx, men ikke noe bilde av den for hånden

Endret av Error
Lenke til kommentar

Devon Rex er fantastiske! :D Tror generelt at devon rex blri regnet som kosete og oppmerksomhetssyke, (som de fleste innekatter), men også glade i å oppdage ting og leke. Cero, som du ser over der, har riktignok aldri foretrukket å være inne om sommeren. Er alt for nysgjerrig for det. Men når høsten kommer blir han nesten irriterende oppmerksomhetssyk :p Følger deg rundt i hvert eneste rom, nekter å ikke sove med deg om natten osv.

 

Den andre, som nylig døde av hjertesvikt, var mer rolig . Ikke veldig interessert i å være ute eller å oppdage ting, men foretrakk kos kos og mer kos.

 

Ellers kan du jo google litt rundt. Følgende tekst "selger" veldig devon rex som rase, men treffer likevel ganske godt:

Devon Rex Personality

 

The character of the Devon Rex is remarkable! Devon Rex are alert and active, and shows a lively interest in their surroundings. They love to be with their humans, and enjoy playing fetch or other games. They are also extremely agile cats with an inquisitive nature and will explore every corner of their homes.

 

Devons Rex like dogs, follow their humans from room to room, inviting themselves along for every activity - preferably perched on a shoulder, lap, or wherever they can be closest to their people. Never wishing to left-out of any activity, Devon Rex owners find the breed very intelligent, obsessively affectionate, loyal and fun-loving.

 

The Devon Rex is a cat with attitude and purrsonality plus – a breed that is definitely not for the faint hearted!

 

 

Ellers elsker jeg sphynxer, og det er altså det vi har i tillegg til devon rex.

381619_10150370637060916_665220915_8652799_1260735424_n.jpg

Endret av Error
Lenke til kommentar

Haha, han er rar ja, men det er jo en del av sjarmen :p Han trenger ikke å bli kledd på, men foretrekker å bruke store deler av dagen under en dyne eller et teppe nå på vinteren. Han burde bades ca. hver 14 dag hvis han skal være ren (på bildet over er han litt skitten, en stund siden vi badet han sist) men han har ikke så mye imot å bli vasket. Hver 14 dag er også veldig overkommelig, og det holder nok uansett med en gang i måneden hvis man misliker vann.

 

Jeg bor på Nesodden, utenfor Oslo. Hvis du har devon rex/sphynx og bor i en by ville jeg nok ikke sluppet innekatter ut, men hvis du bor på et mindre sted (nesodden har 17 000 innbyggere fordelt på et relativt stort område) så er det ikke noe problem å la dem være ute hele dager. På vinteren er de ikke ute i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Benytter anledningen til å vise fram min dott.

:)

 

 

Han heter Astrix og er blitt 4 år nå. Kastrert hannkatt.

Han kom til meg som en spinkel kattunge, og var livredd de andre kattene og hunden. Heldigvis ble han godt vant med dem etterhvert, og nå hersker han over sin eldre kattesamboer. [Liker og komme og bite henne mens hun sover for så å stjele hennes soveplass] Han liker seg best inne, men får gå ut og inn som han vil. Vanligvis kommer han hoppende opp og setter seg utenfor vinduet med 2 svære tallerkenøyne og stirrer intenst på meg til jeg gir etter og åpner. Det har gitt meg et par nesten-hjerteinfarkt om kvelden.. I tillegg godtar han ikke kos noe annet sted enn på hodet. Han er veldig flink, og har lært seg et par triks ved hjelp av godbiter. Blant annet å dytte objekter jeg peker på.

 

Her er han i kosehumør. :love:

 

 

http://youtu.be/xjU5c2cVFTo

Lenke til kommentar

uff katten har blitt dårlig han sluttet å spise på torsdag og spydde 2 ganger men ingen ting kom opp bare litt magesyre(gul væske lignet litt på vannet ut jus) tenkte kansje at han hadde fått i seg noe som ikke gikk godt med magen hans.

 

Jeg så han urinere ute og den var helt klar og fin og han drakk vann ute (fortsatt ikke lært seg at vi har godt vann inne) ga han litt våtfôr men han slikket bare opp den sausen det var i.

 

Ellers er han helt fin han maler og lekte ute med meg på lørdagen, hva trur dere at det kan være forstoppelse eller noe lignende. Skal ivertfall ta han med en tur til vetrinæren i morgen hvis det ikke blir bedre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...