Gå til innhold

Tråden om katter!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vet ikke hvorfor hun leverte de ut nå, men det var flere hun levert til også. Jeg vet ikke sån ca. hvor lenge en kattunge må være hos moren, men hun sa iallefall at det skulle gå bra nå.

 

Noe research må man gjøre før man tar til seg dyr, og ikke bare stole blindt på de man får dyrene fra.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, det er vanlig. Spike legger seg flat på bakken hvis jeg tar på han sele, og da går det bare fremover hvis jeg drar han etter meg :p

 

Det har ikke noe med selen å gjøre, hun godtok den fra første stund (utrolig nok) og gjør sånn inne og av og til.. :ermm: Veterinæren hadde ikke hørt om noe lignende, er nok ikke hver dag de får spørsmål om det er normalt at katter helt tilfeldig stuper kråke baklengs (første bilde).. :!:

 

DBM: Helt enig. Noen vil ha kattungene ut så fort som mulig, har rappotert noen annonser på finn.no hvor det var 4-8uker gamle kattunger 'leveringsklare nå'.. Skal man ha et dyr burde man lese om det FØR man skaffer seg det.

 

Kattungen trenger vaksiner, ormekurer, kvalitetsfor og om noen mnd må den kastreres og burde chipmerkes. Håper du er forberedt på det, blashyrkh. :)

Endret av Nochan
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Klippa nettopp klørne til katten min for første gang, som gikk kjempebra. Han lå i fanget mitt og malte mens jeg klippa :new_woot:

 

Men har det noen betydning hva slags tang/saks man klipper med? Virker det inn på hvor godt resultatet blir?

 

Jeg har virkelig ikke peiling, har aldri klippa klørne på en katt før. Kan klørne bli mer flisete med feil tang?

 

Jeg har denne:

 

47-219_m.jpg

Lenke til kommentar

Har den tanga, den er god den.

 

--------

 

Noen som veit om man "declawer" katter i norge? Katten min klør seg inn i hjernen snart. Krage funker ikke, salve funker ikke. Har på noen plastklør bak nå, men hun får rivd de, og nesten hele neglen under, av seg og klør seg inn i hjernen igjen. OMG. Samme greia hver sommer, hun er allergisk mot gress mest sannsynlig.

Lenke til kommentar

Det kommer veldig ann på katten, en av mine har alltid slipte klør, ei har slipte på bakbeina og den siste har veldig skarpe :p Det krever at de løper mye rundt om de skal slipes av seg selv, hun med de skarpe klørne trives best i sofaen eller senga :whistle:

 

Edit: Alle mine er innekatter, så det er ikke nødvendigvis bare uteklatter som klarer å slipe dem selv ;)

Endret av Nochan
Lenke til kommentar

Man burde trimme klørne til kattene innimellom. Mine har klorestativ som de elsker å klore på, og kvesser klørne sine fint selv, men jeg har merket at hvis det går for lang tid mellom hver klipp så vokser klørne så langt at det ser ut som om de kan vokse inn i pus igjen hvis jeg ikke trimmer dem.

 

Også sparer det klørne våre, til en viss grad. De får lenger levetid i hvert fall :p

 

Edit: KLÆRNE våres altså :p

Endret av BuffyAnneSummers
Lenke til kommentar

Så søt pus! :love: Blå katter er helt nydelige. Bildespam så mye du vil, synes det er litt lite kattebilder her til å være en tråd om katter :p

 

Takk for det! Noen får seg seng til uka, jeg tar et hint når han bretter ut toalettmappa mi og sover på den :innocent:

 

Nianja er huskatt? Hadde fort blitt noe lignende på meg hvis jeg skulle hatt huskatt :)

Endret av DBM
Lenke til kommentar

Kan nesten vedde på at en katteseng blir bortkasta penger, har enda ikke møtt en eneste pus som bruker senga si i mer enn noen uker, her er det fruktkurv og alt av bokser/esker som gjelder :p Til tidervaskemaskin, telt og mellomstor hundekurv.

 

Nianja er huspus ja :) Om du leter etter en venn til katten din og har veldig lyst på en katt med sterk seperasjonsangst er Nianja katten for deg! :cool:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...