Gå til innhold

Hva ønsker du å si til moderatorene og veilederne? Les 1. post!


Anbefalte innlegg

Ang tråder og stenging så har tråder blitt stengt og ryddet og så gjennåpnet med grei beskjed til brukerne om at dette ikke godtas og strenge reaksjoner kan forventes om det fortsetter.

Så oppretter jeg en tråd ang en webbutikk,denne falt tydeligvis mange brukere tungt for brystet og personanngrep florerte,og hva skjedde jo posten ble stengt og moderatorteamet har intet ønske om å rydde elle åpne denne igjen.

Da spør jeg, er det forskjell på kong salamon og jørgen hattemaker her ? :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"I den anledning tenkte jeg vi kunne prøve med denne tråden hvor dere brukere, på generell basis, kan komme med innspill og kritikk av hvordan vi i moderatorteamet går frem i utførelsen av den oppgaven vi har."

 

Har man en spesifikk klage på noe som skjedde med en tråd så vet du godt hva du skal gjøre, og hvor du skal klage.

 

Denne tråden er feil sted :).

Lenke til kommentar
"I den anledning tenkte jeg vi kunne prøve med denne tråden hvor dere brukere, på generell basis, kan komme med innspill og kritikk av hvordan vi i moderatorteamet går frem i utførelsen av den oppgaven vi har."

 

Har man en spesifikk klage på noe som skjedde med en tråd så vet du godt hva du skal gjøre, og hvor du skal klage.

 

Denne tråden er feil sted :).

9556677[/snapback]

 

Mulig den er feil sted,men jeg vet faktisk ikke om noe annet sted,da jeg har klaget avgjørelsen,men den info jeg sitter på er at modteam/adminteam ikke vil ha den åpnet igjen og det fatter jeg ikke grunnen til .

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Har ikke jeg lov til å poste innholdet i  min egen warnlog?

9638136[/snapback]

Vi har ikke tillatt det tidligere nei. Retningslinjene sier at konkrete moderatoravgjørelser skal diskuteres med vedkommende moderator, og eventuelt med forumstyret, ikke i forumet. Dette for å unngå at det utvikler seg offentlige krangler om enkeltavgjørelser. En advarsel regnes under dette.

 

Og rent prinsipielt synes jeg det ikke skal være lov. Vi har hatt tilfeller der folk har startet det som utviklet seg til "skrytetråder" om ting brukerne hadde fått advarsel for, og hvor det var i ferd med å utvikle seg en konkurranse om den "tøffeste" advarselen. Det blir uheldig om det skal være noe å trakte etter.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Lurer på hvorfor jeg ikke får sendt request til bytting av brukernavn i linken dere har oppgitt:

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...avn+bytte+mulig

 

Den linken dere gir der funker ikke. Og når jeg prøver å sende PM til den orginale linken er dere for "kule" til å svare, eller? Er et ikke lov å spørre om link siden den dere har oppgitt ikke funker... Jeeez.

 

Edit: WOOOO, DERE ENDRA BRUKERNAVNET MITT. :D

 

 

*Love*

Endret av Fancypants
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Fulgte litt med i en tråd hvor moderator var innom og ba om at trådstarter omformulerte førsteinnlegget, grunnet at dette visst var uakseptabelt. Har forumet senket listen, eller heller takhøyden?

 

Her er innlegget:

 

Kikka på skatte listene på vg.no idag og gjett hva jeg fant ut??

Jo at sekretæren i firmaet vårt tjener mer enn meg. Er utdannet selv som elektro ing og tjener mindre enn en jævla sekretær.

Dett har gjort meg så inni helvetes forbanna....kikker nå for fullt etter ny jobb.

Kan ikke fatte at en sekretær med knapt videregående utdanning kan ha mer i lønn enn meg.

Er riktignok nyutdannet, men uansett.Jeg har studie lån og har f... meg slitti ræva av meg med jævlige realfag for hva da..........EN JÆVLA LUSELØNN.......

RÅD til alle som holder på å bli ferdi med videregående IKKE BLI INGENIØR.......

Vanskelig og stressende studium...dårlig lønn......rett og slett ikke verdt det.

 

Ikke rart det er mangel på realister........det er jo faen meg sikkelig underbetalt og vanskelig jobb.

Så til alle som skal velge studium: Ta film,media,sosiale fag eller f.eks historie.

Man kan kjøre igjennom disse studiene nærmest ute å åpne boka med gode karakterer.

 

:dontgetit:

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hvordan fungerer egentlig rapporteringsfunksjonen? For i stad så ble to tråder jeg rapporterte i går kveld stengt... Dette har jeg opplevd før også. Det virker rett og slett som at rapporteringer noen ganger blir oversett eller "glemt". Jeg kan skjønne at det ofte kan være et kapasitetspørsmål og kanskje ikke det er så mange moderatorer pålogget til en hver tid, men likevel. Jeg opplever at hvis jeg rapporterer tråd X, Y og Z i den rekkefølgen så hender det ofte at tråd Z blir moderert LENGE før X og Y. Jeg snakker da mange timer og ikke et par minutter...

Lenke til kommentar
Hvordan fungerer egentlig rapporteringsfunksjonen? For i stad så ble to tråder jeg rapporterte i går kveld stengt... Dette har jeg opplevd før også. Det virker rett og slett som at rapporteringer noen ganger blir oversett eller "glemt". Jeg kan skjønne at det ofte kan være et kapasitetspørsmål og kanskje ikke det er så mange moderatorer pålogget til en hver tid, men likevel. Jeg opplever at hvis jeg rapporterer tråd X, Y og Z i den rekkefølgen så hender det ofte at tråd Z blir moderert LENGE før X og Y. Jeg snakker da mange timer og ikke et par minutter...

 

Alle rapporteringer blir lagt inn i en liste som så behandles vilkårlig av moderatorteamet. De eldste ligger øverst i listen, men det kan godt være en moderator velger å ikke behandle en rapport i en del av forumet vedkommende ikke er så "kjent". For tiden har det tidvis vært lange rapporteringslister, men dette skal vi få gjort noe med når teamet blir styrket. Målet er at alle rapporteringer blir behandlet innen kort tid og at det aldri blir kø i systemet.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

L4r5 må selv få en stor takk for sine sterkt forbedrete manerer. Vi spekulerer slett ikke på hvorfor, men avventer en viss ansettelsesprosess.

 

Hmm, noen får svar, andre ikke ...?

 

Er L4r5 Brannsupporter? :ph34r:

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar

Til moderatorer her på forumet.

 

Prøvde å lage en tråd med dette, men fikk ikke noe svar så prøver her jeg.

 

Temaet er ihvertfall sånn at for en måned eller to siden så kunne man bare trykke på "GÅ" knappen direkte til det underforumet man var på nederst på trådene for det kom automatisk opp på valglisten. Det kan man fortsatt på de fleste forum jeg leser på, men ikke her på spillforumet under microsoft. Hvorfor ikke det? Det er bare snarvei til "Forumhjem", og da blir det lettere å bare scrolle opp til øverst i tråden og klikke på linken til Microsoft delen der.

 

Tenkte jeg bare skulle minne dere på det

 

Hadde jo vært veldig ålreit om det blei sånn som før.

Lenke til kommentar
L4r5 må selv få en stor takk for sine sterkt forbedrete manerer. Vi spekulerer slett ikke på hvorfor, men avventer en viss ansettelsesprosess.

Psykologen min sier også jeg har forbedret meg, men jeg velger å tro at det bare er psykobabbel. Jeg satser på å vise gamle takter innen året er omme :p

 

Hmm, noen får svar, andre ikke ...?

 

Er L4r5 Brannsupporter? :ph34r:

Jeg er Odd-supporter, men siden halve slekta er fra Bergen så er nok Brann mitt nummer 2 lag. Siden Dotten er fra Bergen ogg Brann-tilhenger så burde jeg kanskje skrevet at Brann var laget i mitt hjerte, men jeg er ikke så flink til å smiske så jeg lar være :p

 

Så til det jeg kom inn i tråden for å si denne gangen:

Jeg vil takke moderator Matiasky for at han lagde moro for oss i OT-baren i dag. Det gav meg flashback til når det het "Søppel" og man faktisk kunne være litt useriøs og ha det gøy på forumet. Jeg tror det er flere enn meg som synes dette var morsomt. Men etterhvert så tok det litt overhånd og da var mod inne med Stengehammeren og stoppet det før det tok helt av. Uansett; Takk for da lulz.

 

(plutselig så savna jeg forresten å henge på 4chan av en eller annen grun :hmm:)

Lenke til kommentar
Moderatorteamets maktdemonstrasjoner når nye høyder.

Javel? Hvor, når og hvordan?

 

Hvor lenge vil det holde?

I hvert fall inntil noen tar seg bryet med å dokumentere og begrunne de påståtte maktdemonstrasjoner, hvis vi ikke vet hva det er kan vi vanskelig endre på det. Og det er en fordel om du poster dette under ditt egentlige brukernavn i stedet for å gjøre det anonymt, ellers er det vanskelig å ta det alvorlig. (Du behøver ikke gjøre det her, du kan sende en epost til forumstyret om du har noe å klage på.)

 

Om du av ulike årsaker ikke ønsker å stå fram med dette så er det ditt valg, men da vil heller ingenting endre seg. Så enkelt er det.

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...