Gå til innhold

Hva ønsker du å si til moderatorene og veilederne? Les 1. post!


Anbefalte innlegg

Hva skjedde med de individuelle tilbakemeldingene som søkerne til de ledige moderatorstillingene før jul skulle få?

 

Det begynner å bli fire måneder siden disse ble lovet i den opprinnelige tråden, som dette innlegget kanskje hadde passet bedre i om det ikke hadde vært for at den har blitt stengt i mellomtiden.

 

Om du ikke har fått det så send en mail til meg på [email protected]. Det har vært en håndfull som i det siste har tatt kontakt fordi de ikke har hørt noe, selv om jeg har krysset av alle fra "listen". Trolig skjedd en glipp et eller annet sted uten at jeg helt skjønner hvordan. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg bare lurer på en ting. Er det lov av moderatorene å slette innlegg, uten å fortelle at de har gjort det i den aktuelle tråden?

 

Saken er at jeg postet et innlegg i forumkafeen, det var ikke noe negativt innlegg, jeg bare oppfordret flere om å delta i debatten om hvem som bør bli demokratenes neste kandidat i presidentvalgkampen i usa. Så, to minutter senere opplever jeg at innlegget mitt, og andre som kommenterte noe om dette, ble slettet. Vanligvis pleier moderatoren som har slettet innlegget, kommentere at han/hun har slettet dette, og at om vi ønsker å ta dette opp, er det bare å sende en pm til den aktuelle moderatoren. Problemet er altså at jeg ikke vet hvem som slettet innlegget, eller hvorfor. Kan dere please svare, skjønner ingenting

Lenke til kommentar
Hva skjedde med de individuelle tilbakemeldingene som søkerne til de ledige moderatorstillingene før jul skulle få?

 

Det begynner å bli fire måneder siden disse ble lovet i den opprinnelige tråden, som dette innlegget kanskje hadde passet bedre i om det ikke hadde vært for at den har blitt stengt i mellomtiden.

 

Om du ikke har fått det så send en mail til meg på [email protected]. Det har vært en håndfull som i det siste har tatt kontakt fordi de ikke har hørt noe, selv om jeg har krysset av alle fra "listen". Trolig skjedd en glipp et eller annet sted uten at jeg helt skjønner hvordan. :)

Jeg har heller ikke fått noen tilbakemelding.

Greit jeg har fått warn etter at avgjørelsen var tatt så jeg er ikke per i dag noe jeg regner med vill vært noe alternativ, men jeg vil gjerne vite hvorfor dere ikke mente jeg var et alternativ DEN GANG.

 

Og jeg har også ettersøkt dette per PM og ble lovet at jeg skulle få svar. Har fortsatt ikke fått noe.

Lenke til kommentar
jeg bare lurer på en ting. Er det lov av moderatorene å slette innlegg, uten å fortelle at de har gjort det i den aktuelle tråden?

 

Saken er at jeg postet et innlegg i forumkafeen, det var ikke noe negativt innlegg, jeg bare oppfordret flere om å delta i debatten om hvem som bør bli demokratenes neste kandidat i presidentvalgkampen i usa. Så, to minutter senere opplever jeg at innlegget mitt, og andre som kommenterte noe om dette, ble slettet. Vanligvis pleier moderatoren som har slettet innlegget, kommentere at han/hun har slettet dette, og at om vi ønsker å ta dette opp, er det bare å sende en pm til den aktuelle moderatoren. Problemet er altså at jeg ikke vet hvem som slettet innlegget, eller hvorfor. Kan dere please svare, skjønner ingenting

Me skal informere om når innlegg blir sletta, enten som PM til dei involverte eller i tråden. Med mindre innleggene var av ein art som krever tilsnakk er det normal praksis å informere i tråden. Me er diverre mennesker alle og feil skjer støtt og stadig, det er berre å beklage og håpe denne tilbakemeldingen kan hjelpe oss til å bli betre. :)

Lenke til kommentar

Zeph: men, er det mulig for dere å finne ut av hvem som slettet innlegget mitt? Sorry, men jeg ble veldig overrasket over at innlegget mitt ble slettet. Synes i så tilfelle at moderatoren har misbrukt sin posisjon. Gir meg lite lyst til å fortsette å delta i dette forumet mer.

Lenke til kommentar
jeg bare lurer på en ting. Er det lov av moderatorene å slette innlegg, uten å fortelle at de har gjort det i den aktuelle tråden?

 

Saken er at jeg postet et innlegg i forumkafeen, det var ikke noe negativt innlegg, jeg bare oppfordret flere om å delta i debatten om hvem som bør bli demokratenes neste kandidat i presidentvalgkampen i usa. Så, to minutter senere opplever jeg at innlegget mitt, og andre som kommenterte noe om dette, ble slettet. Vanligvis pleier moderatoren som har slettet innlegget, kommentere at han/hun har slettet dette, og at om vi ønsker å ta dette opp, er det bare å sende en pm til den aktuelle moderatoren. Problemet er altså at jeg ikke vet hvem som slettet innlegget, eller hvorfor. Kan dere please svare, skjønner ingenting

 

Det var jeg som slettet noen poster der grunnet rapportering fra andre brukere.

Hvis noen (les alle) skal bruke forumkafeen som supportside for sine egne tråder/poster så hadde det bare blitt kaos.

Vanlig praksis har vært å slette slike poster uten videre i "SO-tråder" aka forumkafe.

 

Bruk heller din signatur til slike beskjed. :)

 

 

Brukerregler for Forumkaféen:

* Det er ikke tillatt å linke til egne tråder for å gi dem oppmerksomhet.

Endret av Jarmo
Lenke til kommentar

Gjør også oppmerksom på at i endel tilfeller så slettes det uten at det informeres om det. Dette gjelder som regel når det er påpekt tidligere i tråden ("videre off-topic slettes uten videre varsel"), eller innlegg som dobbeltposter osv. Det blir en skjønnsvurdering den enkelte moderator gjør. Om noen ikke skjønner hvorfor sitt innlegg er fjernet så send en pm til en administrator (fortrinnsvis meg eller Simen1) så vil vi undersøke saken. :)

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Klager får man normalt svar på ila en uke. Litt avhengig av hvor fort man får svar fra involverte moderatorer. Når det gjelder din klage så er det ikke jeg som behandler den, jeg vet rett og slett ikke hvorfor den har drøyet seg. Men jeg har send beskjed til admin som er ment å ta seg av den.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Jeg har egentlig bare ros å gi moderatorene, og jeg mener at moderingen på dette forumet er det beste blandt alle forumer jeg kjenner til.

 

Det er fordi moderatorene er veldig aktive, svarer alltid på spørsmål og setter seg inn i situasjonen. De går heller ikke etter å finne en syndebukk, men bare sletter innleggene som bryter retningslinjene. Sannsynligvis hadde man en del å si, og dette får deg til å rette opp feilene til neste gang, fordi du ikke ønsker at postene dine skal bli slettet. Dette roer også ned diskusjonen og til og med om brukerene forsetter å bryte retningslinjene, vil de ikke løpe løpsk med bannepennen.

 

Jeg liker også hvor konsekvente mange av moderatorene er, og at de ikke er så strenge at hvis du bryter en retningslinje i en post sletter de posten din. Dette har ført til at Politikk og Samfunn har en veldig behagelig og vennlig atmosfære hvor folk som er totalt uenige forsatt kan diskutere nogenlunde konstruktivt.

 

Jeg besøkte et gammelt forum jeg besøkte tiderligere og prøvde å diskutere konstruktivt. Hvis jeg skrev for langt skrev de bare bla,bla på slutten. De misforsto med en gang hva jeg sa og puttet ord i munnen min, og når jeg påpekte dette begynte de å angripe norsken min, og si at på grunn av den dårlige norsken min misforstår de meg. Jeg prøvde å rapportere dem, men det gikk ikke, og jeg fikk ikke noe svar fra moderator. Da bestemte jeg meg for å gå hardt mot hardt og kalle dem uinteligente og at de mangler leseforståelse. Det ble en stor drittkastingsdiskusjon og til slutt bestemte jeg meg for å stikke, jeg sa adjø og da kom en moderator og stengte emnet. Når jeg opplevde hvordan det fungerte der, forsto jeg hvor bra diskusjon.no fungerer.

 

Dette er moderatorene på Politikk og Samfunn jeg snakker om. Husker det kom en gang en moderator fra et annet fora som jeg ikke likte så godt, men han pleier ikke å oppholde seg her og dermed er det ikke noe problem. Forsett sånn :new_woot:

Endret av Camlon
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Orker ikke å lage en ny tråd, så jeg skriver det bare her.

 

Virker som det er en glitch i hurtigsvar og reklamen til google på bunnen av siden (i Opera 9.5).

 

Har ved flere tilfeller i dag "trykket" på reklamen, uten at den er der, da jeg skulle flytte markøren til hurtigsvarfeltet (som allerede hadde blitt synelig).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...