Gå til innhold

Hva er det værste din PC har overlevd?!


Anbefalte innlegg

hahahaha  det var nice......  den viften kjølte sikkert bra da. men jeg vet om en vifte som bråker mer en den.... den bråker til og me mer en en delta vifte og det er GPU viften til abit sinde hovedkort :(    verste jeg har hørt. når min først begynner da kan jeg fortsatt høre den godt når jeg skrur opp anlegget mitt.... (ikke at anlegget mitt liksom skal være så bra men alikevel)

GPU-vifte på et hk?

GPU = prosessoren på et skjermkort

Det er sikkert Chipsetvifte du mener :tease:

æhhhhhh ja :blush::blush:

 

 

skrev feil. hehe :p men er sikkert bare en feil med viften.....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg var hos en kompiss av meg som hadde kjøpt seg pc, for å hjelpe han med resten av byggingen.

Da jeg kom dit hadde han montert i hovedkortet selv, og jeg sto for resten av monteringen.

Da vi skulle skru på pcn begynnte strømforsyningen å lage rare lyder, og jeg fikk strøm i meg når jeg var borti kabinettet :ermm:

Det visste seg at han hadde skrudd hovedkortet rett i kabinettet, uten de der tingene som skal være der.

Dette resulterte i en liten kortsluttning, men pcn hans, den funker fint den ;)

 

Med min egen pc har jeg vært med på å miste den ned hele trappa(ca 25-30 trappetrinn), og dette resulterte i noen fine bulker, men ellers var pcn gulle god :)

uuuææ ser for meg bikksja skvetter og river ut hele cpufeste fra hovedkortet :!:

kortslutta er par ganger, glemte at jeg haddepcen i bilen og klinte til over en fartsdump (3ødelagte hd, en delvis defekt, funekr somslave)

pcen velta :( meningenting skjedde

alt funker smud bortsett fra de gamle ide diskene

Lenke til kommentar

bytta hdd i min gamle p2 333mhz pc.. formaterte, instalerte windows 2000. instalerte alle drivere.. instalerte cs 1.6.. og spilte det i noen timer.. (hakket som juling:P) så syns jeg det lukta svidd.. og cs hakket bare mer å mer.. å da hadde jeg glemt å koble til cpu vifta:P.. det var sånn 4pins plugg:P.. ikke så farlig siden disse prosessorene har gigantiske kjøleribber ;) .. men den var gloohet..

 

tror heller ikke jeg har slått av en pc så fort :D

 

 

den fungerer fint enda:P.. men har en 120mm vifte rettet mot den :D

Lenke til kommentar

Jeg vil ikke nevne alt da det er en lang liste...

 

Men har 2 litt morsomme.

 

1. Første gang jeg skulle bygge min egen pc, skrudde seff. på den røde knappen... Men av en eller annen grunn fikk jeg alt på garanti (absolutt alt i pcen var ødelagt).

 

2. Sjefen min var jævli trøtt på jobb, så han helte kaffe oppi en kopp der noen hadde lagt igjen 2 SD-DIMM brikker til 1000kr stk. Det beste var at vi vasket dem med sprit og vann, funka fint de (men kunden er uvitende den dag i dag :whistle: ).....

Lenke til kommentar

Verste jeg har utsatt min PC for, eller rettere sagt hovedkortet, er at jeg har saget et stort hakk i PCB'en for å få løs en skrue med ødelagte gjenger. Dette var siste utvei, ingenting annet funket. Det var heller ingen elektriske baner eller lignende der jeg saget, så hovedkortet lever enda, og funker like bra som før. :)

Endret av Dingot0m
Lenke til kommentar
easy :)

 

Vifta stoppa for 2-3 år siden, temperaturmåleren visste 110 grader da jeg oppdaget det. Tror ikke måleren gikk lengre. Maskina står å går ennå (AMD Thunderbird 1,4ghz)

helt off-topic, men NICE AVATAR, kosh!!!!

FARSCAPE EIER ;)

 

 

 

 

hmmm, får vel ha litt on-topic greier i det innlegget her - verste som har skjedd med pc'n min må være all den støyen fra vifter den er utsatt for :p

Endret av SGE7000
Lenke til kommentar

Hvis du ser bort fra meg, er det vel at jeg sølte et glass brus over den. Sukkerfri heldigvis, men skjermkortet fikk litt for mye å drikke, så jeg måtte sende det til avvenning, slik at det ble tørrlagt :!: Resten av PC'en klarte seg bra heldigvis.

Lenke til kommentar

skulle skifte kjøleribba på CPU !

var litt uheldig å rysket av en chip på hovedkortet :blush:

 

kjøpte nytt hovedkort, helt svart! gikk over pcen og fant ut at en chip hadde brent seg på Geforce2 mx 64MB :innocent:

 

Kjøpte nytt skjerm-kort, Heldigvis ny CPU også , siden denne og var helt død!

 

Rart alt alt dette gikk til helv... pga en liten chip på hovedkortet

Lenke til kommentar

Jeg klarte en gang å sprenge batteriet på en gamel pentium2 maskin.

Det begynte å luktet brent over hele rommet i flere dager etterpå, og da jeg åpnet kabinettet for å ta en titt inni lå det et sotlag over store deler av maskina.

En rask runde med støvsugeren fiksa imidlertid den saken, det eneste langvarie menet maskina fikk var at BIOSen ble resatt hver gang jeg dro støpslet ut... :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...