Gå til innhold

Hva er det værste din PC har overlevd?!


Anbefalte innlegg

1. Glemmer ikke den gangen jeg akkurat hadde vært oppe på Psdata så var jeg akkurat kommet ut av bilen hjemme så skulle mora mi holde posen med den nye WD disken i, men så seff greide ho å miste den 1meter eller mer ned på sement gulv.. Det var den disken :( så etter mye kjefting på psdata om at "disken var ødelagt når jeg fikk den" så fikk jeg ny :D

 

2. Hadde akkurat montert et neon lys i pc'n til broren min og skulle teste det mens pc'n stod på, så bestemte jeg meg for å koble ferdig bryteren foran på pc'n mens den stod på. Så kom jeg uheldigvis borti OS disken med den strømførende ledningen til bryteren :whistle: kom et mindre fint smell og pc'n slo seg av fortere enn noen gang før. Men den var så god som ny etterpå.

 

3. Var på lan engang så hadde lydkortet løsnet på en merkelig måte fra pci slot'n i transporten til linke partyet så når jeg skulle starte opp maskinen kom det noen skumle lyder og et lite smell. Men etter at jeg fikk satt det ordentlig på igjen funka det normalt.

 

4. Kameraten min var litt stressa når han kobla disken på dataen sin så han greide å snu IDE kablen når han kobla til disken og dermed presset den ene pinnen i IDE kontakten på disken laaangt inn så den disken var og ble ustabil til han fikk ny på butikken :thumbup:

 

5. Cola i tastaturet er jo en selvfølge. Hvem har vel ikke fått til det? :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
1. Glemmer ikke den gangen jeg akkurat hadde vært oppe på Psdata så var jeg akkurat kommet ut av bilen hjemme så skulle mora mi holde posen med den nye WD disken i, men så seff greide ho å miste den 1meter eller mer ned på sement gulv.. Det var den disken :( så etter mye kjefting på psdata om at "disken var ødelagt når jeg fikk den" så fikk jeg ny :D

 

2. Hadde akkurat montert et neon lys i pc'n til broren min og skulle teste det mens pc'n stod på, så bestemte jeg meg for å koble ferdig bryteren foran på pc'n mens den stod på. Så kom jeg uheldigvis borti OS disken med den strømførende ledningen til bryteren :whistle: kom et mindre fint smell og pc'n slo seg av fortere enn noen gang før. Men den var så god som ny etterpå.

 

3. Var på lan engang så hadde lydkortet løsnet på en merkelig måte fra pci slot'n i transporten til linke partyet så når jeg skulle starte opp maskinen kom det noen skumle lyder og et lite smell. Men etter at jeg fikk satt det ordentlig på igjen funka det normalt.

 

4. Kameraten min var litt stressa når han kobla disken på dataen sin så han greide å snu IDE kablen når han kobla til disken og dermed presset den ene pinnen i IDE kontakten på disken laaangt inn så den disken var og ble ustabil til han fikk ny på butikken :thumbup:

 

5. Cola i tastaturet er jo en selvfølge. Hvem har vel ikke fått til det? :p

FY! :thumbdown: Dette er noe vi kaller råtten spill! Mora di kunne betalt ny, eller du kunne klarte deg uten, for dette er ikke noe PSdata skal straffes for! Håper de leser dette, og finner ut hvem du er.

PS: Jeg har ikke sølt cola på tastaturet. :tease:

Lenke til kommentar

Jeg skulle flytte noen 4 pins molex kontakter for å rydde litt mens pcen var på....

plutselig KNISTRE!! og pcen slo seg av og jeg ble livredd det var den første ordentlige pcen min som jeg hadde for 1-2 år siden hadde bare brukt 6k på den men fae* eller!

men den overlevde og den funka like bra etter på!

Lenke til kommentar
Glemmer ikke den gangen jeg akkurat hadde vært oppe på Psdata så var jeg akkurat kommet ut av bilen hjemme så skulle mora mi holde posen med den nye WD disken i, men så seff greide ho å miste den 1meter eller mer ned på sement gulv.. Det var den disken så etter mye kjefting på psdata om at "disken var ødelagt når jeg fikk den" så fikk jeg ny

 

:no:

 

serviceklagekvote{'Moro klumpen'}=-Inf;

 

Edit: For de som ikke leser perl kode: Moro Klumpen har derved for all framtid farsagt seg retten til å klage på service.

 

M.

(Som pleier å ta ansvar for egne tabber)

Endret av mysjkin
Lenke til kommentar

Under Konfirmasjonstiden:

 

Som mange sikkert vet må man gå i kirken for å bli konfirmert.. Fem ganger faktisk.. Er en utholdelig opplevelse for de som ikke blir særlig inspirert av preken.. Så.. For å ikke kjede meg tok jeg like gjerne med meg pcen, kabinettet bare.. Inn i kirken.. Satte meg på bakerste rad, og begynte å male kretsene og sånn på hk'et, venta te søndagspreken var over, fikk underskrift og tælla like glad hjem igjen..

 

Så.. Pcen min har nå overlevd en sinnsykt kjedeli preken.. :p

Endret av HoaXed
Lenke til kommentar

Jeg hater å slå av pcen. Slår den faktisk ikke av :D

 

Så når det er mekking og insetting av vifter / motstander++

 

Så har skrujernet ofte havna rett på kretsen på HK.

En gang datt den en skrue ned på hk "on the fly", gnisten sto vegg-mella, tok den vekk og alt har funka vidre. / er enda merker etter den skruen dær jah på hk /

Har kjørt cpu @ 1,725v i lang tid nu!

Voltmodda hk! :p

Lenke til kommentar
Kommer så hjem og ser at at HELE plexiinnmaten er totalt knust, og nettverkskortet mitt var sprettet ut av sporet. 2 av ramkjølerene var løsnet og lå løst over lydkortet mitt.

I tillegg så hadde ramkjølerene punktert ett bitte lite hull i en av vannslangene mine, og det piplet vann ut derifra.

Kjempehyggelig. 01.xx på natta var jeg ferdig med å lappe sammen det værste, men ble aldri helt ferdig før nærmere juletider.

Nei? Er det det som ble prosjekt makeover sin skjebne? Knust etter mindre heldig behandling av Narvik sine stolte sønner? Skandale. SKANDALE sier jeg.

 

Når det gjelder hva jeg har gjort så tror jeg ikke jeg har utsatt maskinen for noe vemmelig med vilje. JEg er ikke av sorten som ønsker å knuse tastaturet om spillene går meg i mot. Cola har jeg ikke klart å søle ned i tastaturet, ei heller kaffe eller noe lignende fluidum. Ikke det at det hadde vært et problem, siden jeg har rundt regnet 5 tastatur liggende. Tastaturnerd.

 

Men det som har skjedd med maskinen min, og som ikke skyldes meg er den klassiske. Installert frostbite kjøler, med rheobus. Mest sannsynlig dårlig kontakt i rheobusen, for det skjedde ofte at den ikke startet. De første gangene la jeg ikke merke til det før maskinen nektet å starte. Rotet litt frem og tilbake med den, måtte ta av hele kjøleren for å rense kjernen for halvsvidd kjølepasta. Da startet den igjen. Viften var sånn av og til funksjonabel, til sist ble jeg så lei av hele greien at jeg plukket vekk hele rheobusen og lot kjøleren gå med maks (dvs at den gav fra seg 30 dB med støy). Så etter et par uker med dette bestemte jeg meg for å kjøre hele maskinen over i et nytt kabinett, og gi den ny strømforsyning.

 

Etter å ha gjort dette lagde strømforsyning stygg lukt og alt var svart. Rotet litt frem og tilbake, fikk andre til å teste CPU og hovedkort for meg. Kunne ikke være uten så jeg stakk på datakjeden og kjøpte nytt og billige ting. Disse bruker jeg fremdeles, det viste seg nemlig at både hovedkort og CPU ikke var så funksjonable. Strømforsyningen ble byttet ut i høst grunnet øking i HD-parken samt et litt mer perverst skjermkort. Ligger i reserve nå.

Lenke til kommentar

Det man bør tenke på er at når man jukser seg til garanti når det er selvforskyld skade på en vare, er at dette går i en sirke. Det går ut over alle andre.

 

Samme som forsikringssvindel, jo mer som må betales ut, jo mer stiger prisene på forsikring. Ta ansvar for egne tabber!

Lenke til kommentar

Min gode gamle AMD T-Bird 1200 fikk en forferdelig opplevelse..

 

Hadde et A-Open maxi kabinet, av den sorten der man kan fjerne toppen. Satt å styrte med noen småting, skulle montere inn noen disker (over PSU er det 4 diskplasser i disse kabinettene). Hadde en termokopp med kaffe, en slik som tar 0,5 liter. Denne sto rett ved siden av tastaturet, og pc'en sto med toppen av rett under. SÅ det gikk jo som det måtte, jeg kakka borti koppen.. og den tok turen ned i pc'en.. svart skjerm tvert. Rykka ut ledninga, og maskina var steindød.

 

Kjøpte ny pc, og demonterte den gamle. Slengte den i boden, og glemte den egentlig. En dag jeg rydde fant jeg alt igjen, monterte det sammen. Men maskina lagde bare pipelyder under oppstart, så da var det good old google. Siden manualen til hovedkortet var forsvunnet for lenge siden, der fant jeg ut at pipinga var fordi rammen var ødelagt. Alt annet så ut til å fungere, fjerna rammen.. inn med ny.. og maskina funka :) Det var kun 640 MB ram som var blitt ødelagt..

 

Så jeg vil ikke annbefale kaffe i pc'en :blush:

Lenke til kommentar

En gang hadde jeg glemt å skru inn skruen i festet til nettverkskortet, og da jeg skulle koble inn nettverkspluggen mens PC'en var på løsnet hele kortet og datt ned inni PC'en. PC'en oppførte seg helt normalt fortsatt, og etter å ha skrudd av maskinen og skrudd fast kortet igjen, funket alt som normalt når jeg skrudde på maskinen igjen.

 

En annen gang tok vifta på CPU'en min kvelden, men heldigvis la en kamerat av meg tilfeldigvis merke til at PC'en min fikk blåskjerm mens vi så på TV, slik at jeg rakk å skru den av før det skjedde noe alvorlig.

 

Ellers har jeg også sølt en desiliter med cola ned i Amigaen min for mangfoldige år siden. Skrudde den rett av, røsket ut kontaktene og la den opp/ned, og brusen rant ut både her og der. Demonterte den deretter og vasket bort cola fra hovedkortet og slikt med en klut og rent vann, og maskinen overlevde uten andre skader enn at to taster (kolon/punktum og semikolon/komma) var litt treige en god stund. Å søle brus ned i en Amiga 500 er omtrent som å søle det ned i en laptop i dag, siden Amigaen har all innmaten sin under tastaturet, så det kunne fort gått galt.

Lenke til kommentar
Det verste var da vi på skolen hadde prosjekt om PC'er og jeg greide å skifte strømfrekvens mens pc'en var på. (selfølgelig viste jeg ikke den var på)... Har aldrig kasta meg bakover så fort.. Masse gnist og sikringa gikk på skolen...^^

du heter vell ikke trond???

 

hadde en på skolen om gjorde det samme. hehe.

Lenke til kommentar

Det eneste jeg har gjort på min egen pc, var at pcen ikke fant diskene fordi noen lysdioder jeg hadde kobla på IDE-kortet var borti kabinettet, men det er fixet nå.

 

Men så har jeg kortslutta pappa sin pc. En liten ledning til usb-kontaktene var/ble feilkoblet og da 300w psu'en ikke klarte å starte opp pcn, da puttet jeg i en 470w psu. Joda pcn startet og alt gikk rundt...plutselig begynte noe å ryke og en tynn ledning rett og slett smeltet. Dæven var jeg rask til å skru av. Men pcn funket etterpå...senere fant jeg ut at det bare var en termosikring i psuen

Lenke til kommentar

har mista et par harddisker i gulvet som har tatt kvelden....en 8gb og en 40gb...(og har ikke prøvd meg på no garantisvindel nei..!) og klarte å knekke noen pins(der IDEkabelen skal inn) på en annen harddisk...har den fortsatt....har lurt litt på om det er mulig å lodde på nye pins..?

Mista en skrue på skjermkortet mitt mens jeg drev å mekka inni pcen mens den stod på...tok også kvelden....

 

...hmm...men det værste den har overlevd er vel utallige mil i baksetet på en bil...+ at den en gang datt på hode ned mellom setene etter hard bremsing....

Lenke til kommentar

Har sikkert gjort mye dritt mot pcen min, men blitt mer forsiktig i det siste. Ville si at jeg var litt slapp da jeg skulle tilkoble floppykontakten igjen uten å se på. plutselig var +12 og jord kortsluttet.

resultat:

flamme rett over harddisken min og mye vond lukt. harddisken min har stadig merker. floppy ble kastet og kontakten klippet av

 

i forhold til garanti-svindel:

det varierer mye. av og til tåler komponenter mindre enn de skal. eksempel er han som mistet en SMD da han skulle demontere geforce 4-kjøleren. En SMD jeg hadde var løs (hadde dårlige loddinger) så den løsnet da jeg kom borti den. Er det garantisvindel? Den ville ikke ha løsnet om jeg ikke hadde kommet borti den.

 

Men når man mister komponenter 1 meter over bakken = FY !

Misbruke garantien på den måten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...