Gå til innhold

Hva er det værste din PC har overlevd?!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hmmm....vet ikke helt jeg...enten når Cpu en min gikk opp i røyk(hadde kjøpt meg helt ny cpu...alt var montert så brant den opp... å fikk IKKE pengene tilbake!!!)

Eller når strømforsyninga sa takk for seg... det sa poff, en diger gnist og så var det slutt for den :S

Lenke til kommentar

Det må være den gangen jeg lekte elektriker med en 4 pins molex. Hadde kjøpt 120mm Delta-vifte. Men siden den bråket så mye på 12V og jeg ikke har noe kompetanse på ledninger, ordna en kompis ledningeverket. Men når jeg kom meg hjem igjen (var hos han og LAN-et), fant jeg ut at jeg ville koble CD-spilleren min igjen. :dremel: Men flink som jeg var, kom jeg til å sette 5V kabelen der 12V skal være og 12V på 5V-plassen. Det resulterte i orange røyk og en aroma av brent datautstyr. Dyr brenner. Betalte 1245,- for den på Telehuset!

 

Og så var det en annen episode: Skulle jo så gjerne måle temperaturen under harddisken min. Men det skulle etterhvert vise seg at kretskortet under harddisken ikke var så innmari glad i metall fra uvennlige kilder. Det som skjedde var at noen kretser brant, og det luktet igjen brent datautstyr. Men MPX var så snille å sende meg en ny, og jeg betalte ikke annet enn frakten av den defekte harddisken. :xmas:

Lenke til kommentar
Windows ME.

i know all about it hehe det nest verste er vel XP det beste er drimot 98SE :w00t:

Tror nok at XP er en del mer stabilt enn Win 98 når alt kommer til alt. Skjelden at maskinen krasjer med mindre det er hardwarefeil. ( :whistle: )

 

Kom på noe annet. Da jeg skulle ta av den gamle CPU-kjøleren, hadde jeg aldri gjort det før, så jeg slet litt vel mye i den, og det ene festet på blokka sprakk. Slik bøyde jeg av festet på den andre siden, og kjøleren gled av. :D

Lenke til kommentar

Har hat denne pc'n som jeg har nå i knapt 2 uker..

Men jeg overnatta hos kameraten min da, vi hadde et lite 2 mans lan.

Da jeg sov hadde jeg kabinettet åpent og det stod heilt nede til senga.

Om natten så vrei jeg på meg også fikk jeg litt vondt i storetåa.

Jeg hadde nemelig fått storetåa i CPU vifta.

Tror jeg kom til mer skade en vifta :p

Lenke til kommentar

Jeg hadde nettoppp fått et X800 XT PE etter 2 mnd venting, og ved første lan gikk PSU ad undas. Dvs, den tok skjermkortet og ikke mer :/ Først nå, etter nye 2 mnd har jeg nytt skjermkort i boks.

 

Ellers har vi jo den gangen jeg dro ut cpuen med Boxed kjøleren... Kjølepastaen satt godt der ja..

Lenke til kommentar

å slite cpu'en ut av sokkelen når man tar av kjøleribben tror jeg det er flere som har gjort, inkl. meg selv, en kamerat av meg gjorde også det samme men med han så satt det noen pinner igjen i sokkelen.. ;)

 

ang vann på grafikkortet.. jeg har greidd å sølt øl på det jeg, mens pc'n sto på. satt på ett lite vennelan hvor jeg kjørte kabriolet. satte fra meg en ølflaske ved musmatten og gjett hva? jeg greidde å skubbe til flasken så den veltet og en skvett øl gikk inn i kabinettet og landet på grafikkortet mitt.. godt bedugget som jeg var så gikk det en liten stund før det gikk opp for meg at det var maskinen og ikke øynene eller hodet mitt som lagde alle de funky stripene og sjakkbrettene på skjermen :p

 

av med pcn, ut med kortet, inn i dusjen og vasket det, frem med hårføneren og tørke.. 30 minutt senere så satt jeg å spilte NFS:U igjen :mrgreen:

 

på TG som var i år, så satt der noen 14/15åringer bak meg, de hadde noen problemer med en pc som plutselig ikke ville starte lengre. jeg hjelpte dem litt og inspiserte utstyret, en selvmekka pc, alt så fint ut helt til jeg to av cpu-kjøleren..

dem hadde brukt nesten en hel 14ml tube med AS5 på cpu'n, en amd xp av ett eller annet slag. hele cpu'n var dekt av kjølepasta, absolutt alt. :omg:

jeg sendte dem avgårde på nærmeste bensinstasjon med instruksjoner om å skaffe isopropanol eller lynol. en time senere så kom de med en liten flaske med propanol, bruks som kondensfjerner til biler. man tager hva man haver.. ;) vel, dem fikk vasket cpu'n for kjølepasta og jeg monterte den og viste dem hvor lite pasta man skal bruke. til ingen stor overraskelse så var cpu'n død, de to guttene gikk å kjøpte en ny.. ;)

Lenke til kommentar
Tror nok at XP er en del mer stabilt enn Win 98 når alt kommer til alt. Skjelden at maskinen krasjer med mindre det er hardwarefeil. ( :whistle: )

Vel, min kræsja i dag og jeg tør ikke tenke på hvor mange timer jeg har brukt på å fikse den, bl.a. ved å kjøpe ny disk (noe jeg måtte gjøre uansett, og det var like greit nå siden maskinen likevel skulle formateres, så fikk jeg kopiert en del over dit), formatere opptil flere ganger (og jeg har minst 1 formatering igjen), kopiere og herje på...

 

Men alt i alt er XP greit, og eneste windows jeg kunne vurdert ellers, er 2k. Men jeg kunne ogås godt tenke meg linux...

 

og for ordens skyld: det var en manglende dll-fil

Lenke til kommentar
...en selvmekka pc, alt så fint ut helt til jeg to av cpu-kjøleren..

dem hadde brukt nesten en hel 14ml tube med AS5 på cpu'n, en amd xp av ett eller annet slag. hele cpu'n var dekt av kjølepasta, absolutt alt. :omg:...

...og viste dem hvor lite pasta man skal bruke.

Er selv 15 (14 når jeg bygde pc`en) og har brukt hele tuben jeg kjøpte (ikke noen 14ml-tube nei) men hele CPU`en min ble dekket, hvor mye skal en egentlig bruke? Min funker helt fint, ser fin ut, og har ikke noen problemer med den.

Litt mer topic: Det var en her på forumet som koblet HDD`en til viftestyringa! :w00t: (Sorry hvis du ikke likte at jeg sa det)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...