Gå til innhold

Hva er det værste din PC har overlevd?!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ser at det er mye diskutering om garanti svindel her. den ENESTE gangen jeg har "misbrukt" garantien var når jeg skulle montere en harddisk. glemte å jorde meg før jeg tok inni pc. da ba jeg komplett sende meg et nytt hovedkort. var et hovedkort til 200kr da så det var ikke SÅ alvorlig selv om det var svindel.

 

edit: OFF TOPIC. men kom på en ting. hvorfor ba ikke komplett sende inn det øderlagte???

Lenke til kommentar

Har skrevet her før, men kom på noe nytt: Jeg skulle ta alt utav pc`en min og inn igjen på mindre enn 30min (utfordring fra søskenbarnet mitt) og når jeg starta opp, så fant den ikke DVD-spilleren min, tok ut IDE-kabelen fra hk`et, og så at noen pinner der var knekt, så jeg måtte bruke den andre IDE-kanalen. Etter en stund funket ikke hk`et mitt, fant ikke ut hvorfor, men jeg var heldig; Hadde nettopp fått det nye hk`et som jeg hadde bestilt! :happy:

En annen, ny, ting som jeg har gjort: Den nye flatskjermen min står igjen innelåst på et tekstillager på skolen! :sad: Angrer nå, siden jeg kunne brukt den i påskeferien, selv om den skal tilbake på skolen etter ferien.

Lenke til kommentar
Jeg har skiftet på hvor mange volt strømforsyningen skulle ha.(den røde knappen) Og det kom svart røyk ut, allikavel med bitte litt fiksing funket den igjen etterpå

 

Gjorde dette da jeg gikk på videregående en gang ..

Flippet den røde bryteren bak på psuen .. pang sa det å røyken sto ut ..

Strømmen gikk i hele bygget :)

Lenke til kommentar

kompisen min hadde nettopp kjøpt et skjermkort som hadde egen strømtilførsel for første gang. Da han koblet til kortet glemte han å koble til strømmen så vifta virka ikke i det hele tatt han ble litt redd fordi pc`n var meget treig og skjønte ikke hvorfor det var slikt. Etter en halv time fant han ut at han hadde glemt kontakten og jeg har aldri sett en pc bli skrudd av så fort i mit liv!! ps virker den dag idag

Lenke til kommentar

oppdaterte bios i windows med abit flashmenu på mitt nyinnkjøpte nf7-s v2.0 i går.....alt så ut til å gå helt fint (bios update complete)....kommer opp at jeg må reboote, og gjør det. skjermen blir svart, og har prøvd det meste for å få det til å virke....AAARRRGGHH! IRRITERENDE! jojo...hadde helvdigvis et annet hovedkort liggende :no:

Lenke til kommentar

tja.. hva skal jeg si....

 

serveren min var veeeldig ustabil en dag... jeg kom hjem, plugga i skjermen for å sjekke hvor den hadde hengt... (den hadde reboota og låst seg i oppstarten)... weird?

titta inni kabinettet...... CPU vifta stod stille!!! *slå av maskin* kom borti cpu vifta og brant meg :( (når jeg skulle sette ledningen sikkelig i) maskina hadde da stått uten cpu vifta i en hel dag! (vi snakker om en t-bird 1333) =)

 

starta maskina og sjekka bios for cpu-temp... N/A?? venta i ca 6-7 sec før jeg så tempen sank fra N/A -> 130 grader... gradene sank sakte men sikkert! fikk tatt bilde av det med tlf på ca 117 grader. serveren kjører fint i dag :thumbup::w00t:

Lenke til kommentar
oppdaterte bios i windows med abit flashmenu på mitt nyinnkjøpte nf7-s v2.0 i går.....alt så ut til å gå helt fint (bios update complete)....kommer opp at jeg må reboote, og gjør det. skjermen blir svart, og har prøvd det meste for å få det til å virke....AAARRRGGHH! IRRITERENDE! jojo...hadde helvdigvis et annet hovedkort liggende :no:

skal gå an å resett ABIT sine hovedkort sånn at det blir den orginale biosen og alt. har gjor det på mitt HK (ABIT is-7)

Lenke til kommentar

Jeg driver å lodder endel og pc`en står som regel uten sidedeksel konstant.

 

Når jeg lodder så pleier jeg gi loddebolten et lite raskt dunk mot bordet (uten at den tar nedi, mens jeg holder den) slik at overskytende loddetinnet fyker av.

 

Jeg satt her og loddet og dunket av tinner som jeg har gjort tusenvis ganger før.. mens jeg dunker av tinnet så kommer det blåskjerm 0.2 sekunder etterpå.

 

Hva f... tenkte jeg. Hadde bange anelser om at en liten klatt loddetinn hadde funnet veien ned i kabinettet.

 

Og det hadde det! En ørliten dråpe loddetinn hadde truffet printkortet på hd og kortsluttet en ic der. Jeg pellet den av og vips..så fungerte maskinen igjen :D

Lenke til kommentar

Jeg har en fæl tendens til å knekke cdromskuffer. Lar dem stå åpne og svinger rundt på kontorstolen min etter noe. FAEN så lite dem tåler 'a ?

 

Klarte også i min ungdom å svi avgårde et par 200mmx prosessor'e ved at jeg tukla med den røde volt saken bak på psu'n.. :no:

Lenke til kommentar

Hm 2 PCer har overlevd lynedslag om man ser bort fra tapet av ett nettverkskort (altså ingen lynavledere, i det minste), ellers har jeg på lan greid å tømme ett glass med cola nedover PSUen på baksiden av kabinettet og vidre ned langs hovedkortet når PCn sto på!!! .... denne lever og brukes fremdeles idag :p

Lenke til kommentar

Skulle ta av CPUvifta på min aller første hjemme-mekka pc, en duron 700. Jeg brukte da et skrujern til å dytte ned den metall-dingsen som holder vifta på cpu'en. Den glapp, og jeg kjørte skrujernet i hovedkoret så det smalt, men pc'n overlevde og den tjener nå som trofast "kabalserver" for min mor :blush:

Lenke til kommentar

hoho i dag gjorde jeg noe nytt.... hadde litt testing av anlegg for noen kamerater var på besøk. bruker jo pc'en som avspillingkilde. plutselig ble hele anlegget stille og når jeg så bak meg så hadde pc'en viberert ned i fra bordet some er ca 120cm høyt. men lever fortsatt sitter nå å skriver på den nå så. lol :!:

 

EDIT: plastikk dekselet som er i front på diablo toweret mit sprakk da. hehe.. fixet det med å hente plastikklim som jeg blandet med svart konditorgarge vips sprekken var borte. er ikke like slett der lenger men man ser den ikke selv om man vet at den er der...

Lenke til kommentar
EDIT: plastikk dekselet som er i front på diablo toweret mit sprakk da. hehe.. fixet det med å hente plastikklim som jeg blandet med svart konditorgarge vips sprekken var borte. er ikke like slett der lenger men man ser den ikke selv om man vet at den er der...

Egentlig veldig smart dah:P :D

Lenke til kommentar
EDIT: plastikk dekselet som er i front på diablo toweret mit sprakk da. hehe.. fixet det med å hente plastikklim som jeg blandet med svart konditorgarge  vips sprekken var borte. er ikke like slett der lenger men man ser den ikke selv om man vet at den er der...

Egentlig veldig smart dah:P :D

thank you... thank you very much

 

hehe

Lenke til kommentar

kom ¨på fler ting... jeg har litt problemer md tempramanget.. pc + tempramang = FARLIG... høgde en samekniv i skjermen en gang.. ble et stort hakk som er der enda. hehe er ikke riktig klokt vettu hadde den gått i gjennom så hadde jeg kanskje gått meg et skikelig kick hehe... lol

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...