Gå til innhold

Hva er det værste din PC har overlevd?!


Anbefalte innlegg

for mange år siden så kjøpte jeg meg en ny maskin, flesket til for ett dual hovedkort og to stykk P3-933 til den nette sum av 6000,- for bare hk'et og cpu'ene

 

skulle montere den nyinnkjøpte herligheten, fikk montert hovedkortet inni kabinettet og skulle montere prosessorkjølerene.. og der glapp skrujernet på ett av kjølerfestene og plantet det rett nedi hovedkortet. resultatet var en død maskin og etter hva jeg kunne se så var der brudd på noen tynne tråder som gikk fra ram'en til cpusokkelen og gode råd var dyre så man tager hva man haver..

 

jeg hivde meg inni bilen min og raste til nærmeste bensinstasjon og ranet dem for en flaske el-varmetråd lakk (lakk mikset med sølvpartikler, er elektrisk ledende når den har tørket) og reiste hjem igjen, skrapte så forsiktig som mulig på lederendene, isolerte med teip og lakket. det var noen grusomme 12 timer å vente på lakken skulle tørke før jeg slo på strømmen..

 

**BEEP**

 

sukk.. det fungerte, maskinen bootet som ingenting hadde hendt så lakken reddet hovedkortet og lommeboken min. maskinen er fortsatt i bruk den dag idag, med isoleringsteipen fortsatt på plass. er redd for om jeg jeg fjerner den så vil jeg rive løs lakken og muligens deler av trådene så den skal få være i fred ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

nr.1; flashet dvd-rom bios/firmware da plutselig strømmen gikk. :ohmy:

 

nr.2; sølte en drink (Fjellbekk var det faktisk) på PC'n med sidedør av og PC på.. ene HD'en tok kvelden mens resten fungerer fint, men som før nevnte dvd-rom ble litt klissen :p

 

nr.3; skulle sette i strømkontakt på cd-brenner og la ikke merke til at den røde ledningen på kontakten var relativt sliten. Dette førte til ett stykk brent cd-brenner.

 

PS. brent elektronikk dufter ikke spess godt.

 

Off-Topic; hadde en forsterker fra det herrens år 1968 som dessverre ble overopphetet på en fest vi hadde i fjor sommer. Den brant godt den forsterkeren... :blush:

Lenke til kommentar

1. Svidde lydkortet mitt grunnet overklokk uten PCI-lås. :p

 

2. Knust ett stykk keytronic-tastatur (selv om jeg bruker det fremdeles :p) gradvis ved gjentatte fall mot gulvet (dårlig tastaturholder).

 

3. Ødelagt ett stykk MS-tastatur ved å gradvis ødelegge ledningen til den kortsluttet.

 

4. Spylt ca. en halv liter vann gjennom et trådløst tastatur. Kortslutningen var et faktum, og har ikke fått liv i det siden.

 

5. Sprengt en stykk CDROM og en stykk WinXP-CD. CDen var nok såpass slitt at 52x rippet den fort i fillebiter.

 

6. Rundt 10-20 kortslutninger på molex-kontaktene når jeg skulle lage egenmekket LED-lys på viftene mine.

 

7. Sølt cola på et tastatur en gang. Plugget ut kontakten og kjørte den i springen i en halvtime elns. Funket flott etterpå (keytronic tåler alt :p ).

 

Går mest i tastaturer, men siden jeg har TT BigWater i maskinen, er det vel ikke så lenge til jeg kan poste her igjen for å si hvor mye kjøleveske jeg fikk sølt utover. :p

Lenke til kommentar

Jeg har mistet en full UÅPNET colaboks ned på hovedkortet mitt en gang mens maskinen var avslått... drev på og mekka litt, så lå maskinen på siden.. fikk et svart felt på baksiden av hovedkortet i etterkant, som antyder å være noe brent, men ingenting er feil på det.

 

Slo også på datamaskinen en gang totalt uten CPU-kjøling, drev på og mekka på en annen PC og hadde bytta over noe utstyr, svidd lukt ble det, men slo den av rimelig kjapt.. fliinke meg! CPUen overlevde, men døde senere da jeg tilgrisa den med Arctic Silver 3.. (AMD Socket A) :w00t:

 

Har grisa Coca Cola over maskinen jeg har nå, mens den var påslått, eneste som skjedde var at den slo seg av, så rensa jeg den med teknisk sprit, også fungerte alt igjen :!:

 

OG! Herregud.. tror ikke jeg er skikket til å ha datamaskin, lynet slo ned i huset, og tok alt av elektroniske enheter som var koplet på... ALT! PSUen min tok kvelden, også har jeg noen uopprettelige feil på hovedkortet.. nettverkskortet vil ikke fungere bla.a.

 

Har også mistet en harddisk ned fra 5 etasje... den fungerte merkverdig nok ikke... (ikke spørr hvordan det skjedde, det skjedde OK?)

 

Utover det, så har jeg ikke harva dataen min så mye... :)

 

Edit: Jeg har nå hittil drept 5 tastatur... men det med rå muskelkraft! *være sterk på* (nei) men hvorfor skal min agresjon gå utover tastaturet? *lure fælt på*

Endret av coolengan2002
Lenke til kommentar

193v i kabinettet

 

vinkelsliper på toweret når delene var inni

 

hull-sag når pc`n var på

 

glemte å koble på vifta på cpu-kjøleren, merket det etter ca 1 mnd bruk(gaming også)

 

skjermen overlevde å bli tatt fra hverandre og lakert før jeg satte den sammen igjen

 

kortsluttning, var noe som datt ned i pc`n, så smalt det...

 

modding med lys og varmlim :p

Lenke til kommentar

Ja, nå kom jeg på hva som skjedde med laptopen min. :whistle:

 

Satte den på høykant inntil en vegg med et vannglass foran, så når laptopen skled utover og falt ned, veltet den glasset utover seg selv. Et fullt vannglass burde gå greit, men når den hadde surret og gått i rundt en halv time før jeg merket det (var på dass elns) hadde skjermen dødd på seg. Ikke gøy med mye svartsvidd guffe inni strømforsyningen til skjermen, selv om det er en LCD. Jaja, får mekke prosjektor av den, da. :p

Lenke til kommentar
Ja, nå kom jeg på hva som skjedde med laptopen min. :whistle:

 

Satte den på høykant inntil en vegg med et vannglass foran, så når laptopen skled utover og falt ned, veltet den glasset utover seg selv. Et fullt vannglass burde gå greit, men når den hadde surret og gått i rundt en halv time før jeg merket det (var på dass elns) hadde skjermen dødd på seg. Ikke gøy med mye svartsvidd guffe inni strømforsyningen til skjermen, selv om det er en LCD. Jaja, får mekke prosjektor av den, da. :p

Det var no litt av en plass å sette den på da, sparsom på plassen eller?? :!:

Lenke til kommentar

dere er jo bare barneunger, xp professorer og ... jaja.

 

jeg syntes min selvbygde (!!!) pentium 60 (den første og originale pentiumen) var så utrolig bråkete så jeg stakk en blyant inn i cpu vifta og en i strømforsyningsvifta. maskinen fungerte og fungerer som ei klokke, men jeg brukte da vanligvis å dra ut blyanten fra psu vifta for å tømme kabinettet for en herlich varme.

 

ingen varme er som cpu varme

Lenke til kommentar

kan legge til at jeg ikke fikk p60 hovedkortet og professoren til å fungere den første tiden, og ga det til en sterk kompis i håp om at han skulle klare å fikse det. etter to uker med frustrasjon dengte han kabinettet og cpu i bakken, og testa dagen etterpå og da virka alt. det som hadde skjedd var at pinnene til cpu'en endelig hadde blitt festa skikkelig i sokkelen (løs spake).

Lenke til kommentar
Ja, nå kom jeg på hva som skjedde med laptopen min. :whistle:

 

Satte den på høykant inntil en vegg med et vannglass foran, så når laptopen skled utover og falt ned, veltet den glasset utover seg selv. Et fullt vannglass burde gå greit, men når den hadde surret og gått i rundt en halv time før jeg merket det (var på dass elns) hadde skjermen dødd på seg. Ikke gøy med mye svartsvidd guffe inni strømforsyningen til skjermen, selv om det er en LCD. Jaja, får mekke prosjektor av den, da. :p

Det var no litt av en plass å sette den på da, sparsom på plassen eller?? :!:

Det var faktisk midt under en oppsetting av skolemusikalen til ungdomsskolen min, så det var liten plass bak scenen, ja. Gøy å kunne sitte og lære seg C++ på lappis mens jeg sitter i bandet og venter på neste scene. :p Så, ja, det var sparsomt med plass. :p

Lenke til kommentar
Jeg klarte en gang å sprenge batteriet på en gamel pentium2 maskin.

Det begynte å luktet brent over hele rommet i flere dager etterpå, og da jeg åpnet kabinettet for å ta en titt inni lå det et sotlag over store deler av maskina.

En rask runde med støvsugeren fiksa imidlertid den saken, det eneste langvarie menet maskina fikk var at BIOSen ble resatt hver gang jeg dro støpslet ut... :roll:

prøv å bytt batteriet så kan du sjekke om BIOS'en reseter seg da. kan hende at det har tatt kvelden....

Lenke til kommentar
Jeg klarte en gang å sprenge batteriet på en gamel pentium2 maskin.

Det begynte å luktet brent over hele rommet i flere dager etterpå, og da jeg åpnet kabinettet for å ta en titt inni lå det et sotlag over store deler av maskina.

En rask runde med støvsugeren fiksa imidlertid den saken, det eneste langvarie menet maskina fikk var at BIOSen ble resatt hver gang jeg dro støpslet ut... :roll:

prøv å bytt batteriet så kan du sjekke om BIOS'en reseter seg da. kan hende at det har tatt kvelden....

Dette prøvde jeg selvfølgelig, men selve festet for batteriet tok gikk også i stykker da batteriet sprengte... :!:

 

EDIT: Leif

Endret av pæren
Lenke til kommentar

Sjekk her

 

Skulle hjem fra LAN så satt mamma pcen inn i bilen og vips sa det BANG og den lå på asfallten. Jeg har åpna opp å sjekka, de eneste fatale feilende jeg kan SE er at cpu slotten har detti av sammen med CPU'n(den hvite greia). Er det mulig å sette på den cpu slotten til hovedkortet igjen?

 

noname.jpg

 

http://forum.hardware.no/index.php?showtop...0271&hl=deleder

 

Les den om du er interessert. Idag har jeg en PC som er oppe å kjører :D

 

 

Hva med en top10 ranking?

 

EDIT: Siden det var mamma som herpa den måtte hun buye ny, og da ble det AMD64 :)

Endret av deleder
Lenke til kommentar

nr 1. Hadde monterte vannkjøling feil på CPU, så den satt ikke, førte til 100grader på 3sekunder...

 

nr 2. Vannlekkasje, skjermkortet tok kvelden, lydkortet tok kvelden halvt år senere (merkelig....)

 

nr 3. Den er min (stakkars)

 

nr 4. Os disken fikk strøm etter 4 forgrenere... Altså, PSU-Splitter-splitter-splitter-splitter-HD. Drev og lurte på hvorfor maskinen min hele tida klikka...

 

nr 5. Sendte 12V gjennom (40x4) LCD displayet mitt som egentlig skal ha 5V... Det lukta litt svidd.

 

nr 6. 3 disker har havnet i kirkegården før jeg fant ut at det var lurt å kjøle dem. (Alle seagate :( )

 

nr 7. Mista/tippa over maskinen min på Oslo-S på vei til TG03

 

nr 8. Bøyd mange av pin'ene på P4'en min, men den funker fortsatt.

 

Totalt:

3 skjermkort har tatt kvelden (1x POV GF4200te 1x Powercolor 9800pro, 1x Sapphire 9800pro)

3 disker har tatt kvelden (Bare seagates),

Modda i stykker et chieftec kabinett *savne*

ødelagt 2 tastaturer og en logitech mx700

2x LCD displayer har lagt seg i graven

Ødelagt 3 headset, deriblandt et til 1500kr

et lydkort

2 trådløse routere

2 bredbånds modem

 

La meg si det sånn... Jeg ELSKER garanti. Hvis du er et stykke hardware, har du ikke lyst til å havne i mine hender.

 

Ahhh. All the memories.

Lenke til kommentar
Åpent kabinett og besøk av kattepus det ble et høyt MJAU da katten satt fast hårene sine i cpu vifta. Utrolig nok så ble ingenting skadet men det var et close call.

 

Skal aldri mer slippe inn nabokatter (bodde på kollektiv da).

Kjenner en person som har blitt sotti fast i en psu... dirra i5minutter ;D

 

Men jeg glemte å sette på kjølern skikkelig på min nye (for lenge siden) Amd 64 3200+ og den blei litt varm , 70-75*

 

 

Og jeg lekte fly med Skjermkortet mitt som var bra engang , et 9800pro, stakkars kort , jeg slo og hev det i bakken, men det røde søte kortet virker ennå ;D

 

Kjørte en 500w psu uten vifte i 3mnd. Virker fortsatt , litt mongolid da

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...